Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos susi ilmestyy pihaasi, mitä teet?

Vierailija
26.11.2022 |

A) Kaivat puhelimesi esiin, kuvaat sudesta videon ja lähetät sen Iltalehteen tai postaat faceen kauhistelujen kera kuinka susi ei enää pelkää ihmistä

B) Otat jotain kättä pidempää (keppi, kiviä, tms) ja lähdet ulos möykkäämään ja pelottelemaan suden pois pihastasi

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan.

Siinäkö olkoot, voisin itselleni tosin kuvata jos huomaisin.

Vierailija
2/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

C) Kuvaan kyllä, mutta en lähetä Iltalehteen. Ilmoitan sen sijaan paikallisessa FB-ryhmässä, koska täällä landella asuu edelleen ihmisiä, jotka ulkoiluttavat koiransa laittamalla sen yksin pihalle joksikin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan armeijalta tykistökeskityksen pihaan

Vierailija
4/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samaa kuin aina, eli porsin liikakansoitusta.

Vierailija
5/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

B olisi minun vaihtoehtoni, lapseni valitsi A:n. On ainakin todiste, ettei kuvitellut sitä.

T. Uusimaalainen

Vierailija
6/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelen että se on varmaankin sairas eläin kun tulee yksin noin lähelle ihmistä.

Sitten päästän sen päiviltä ja teen siitä susirukkaset talven rientoihin.

Vierailija
7/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kuvaisin. Muutoin olkoon.

Meidän kylällä ovat pihoissa pyörineetkin, en itse ole nähnyt.

8/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli koirani olisi sisällä, kutsuisin ajamaan  suden pois. Usein on ulkona, kesäaikaan yötäpäivää

Vierailija
9/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelin olisi lähellä, saattaisin ottaa kuvan ja lähettää sen siskolleni ja veljelleni, joita tuommoinen voisi kiinnostaa. Veli laittaisi ehkä vastineeksi kuvan peuralaumasta omassa pihassaan.

Sitten jatkaisin saunanlämmitystä ja alkaisin pestä perunoita.

Vierailija
10/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, istuisin mukavasti ikkunan ääreen katsomaan, mitä susi touhuilee.

Jos sitten johonkin pitäisi lähteä ja susi olisi vielä pihassa, niin avaisin oven ja pyytäisin sitä poistumaan, jotta voin mennä autolleni.

Nykyajan ihmiset ovat vieraantuneet luonnosta. Luonto tarkoittaa heille vain mukavaa retkeilyä turvallisessa ympäristössä. Luonto itsessään ei ole millekään jäsenelleen turvallinen. Enkä tarkoita vain "villieläiieä", vaan kuuma kesä ja kylmä talvi koituvat monelle luontokappaleelle kohtaloksi, metsäpalot ja tulvat samaten.

En pelkää susia. Suomessa susi ei ole tappanut ihmistä miesmuistiin.

Vierailija
11/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

C. Jos pihalla oikeasti on susi, ilmoitan hätäkeskukseen. Ei ole sudelle oikea paikka liikkua kaupungissa, alle 5 km päässä 200000 asukkaan kaupungin keskustasta.

Vierailija
12/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollutkin. En ehtinyt ottaa kuvaa. Itselleni olisin ottanut kuvan, ehkä kavereille olisin näyttänyt.

Vierailija
13/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D) ottaisin valokuvaa, videokuvaa ja hyppisin onnesta, että olen vihdoin nähnyt suden livenä. Pitäisin suuni kiinni siitä, että olen nähnyt jotain, koska salametsästäjät ampaisevat väittömästi liikkeelle.

Vierailija
14/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin pusun. Susissa on taikaa.

Vierailija
15/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun landella. Täällä on joitain kaupungista muuttaneita jotka kyselee mihin kuuluu ilmoittaa jos näkee esim. pellolla juoksemassa suden tai ilveksen. Miksi ihmeessä pitäisi ilmoittaa jonnekin? Niillä on ollut reviirit täällä iät ja ajat.

Vierailija
16/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin ottaa kuvan, jos olisi kamera mukana. Kännykän kamera ei ole parhaimmasta päästä, koska ei ole mikään älypuhelin. Ilmoittaisin jonnekin, että susi nähty, varsinkin jos loukkaantunut/huono kuntoinen tai käyttäytyisi uhkaavasti.

Vierailija
17/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesyttäisin sen.

Vierailija
18/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaisin onko kyseessä lammas suden vaatteissa.

Vierailija
19/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Olen nähnyt suden pihallani. Yritin ottaa kuvan, mutta susi pelkäsi minua ja juoksi metsään.

Vierailija
20/49 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan