Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä lasten suhtautuminen talvihaalareihin? Tässä on paljon ollut vaihtelua.

Vierailija
26.11.2022 |

Joskus jopa kuudesluokkalaiset ovat kulkeneet toppahaalarissa kouluun ilman vauvaleimaa, joskus olen nähnyt jopa eskarilaisten ruvenneen kiukuttelemaan haalarin pukemisesta, koska se on muka vauvoille.

Miten teillä tällä hetkellä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 12v tyttö käyttää toppahaalaria ja henkselikuriksia koska tietää, että väärä pukeutuminen johtaa rangaistukseen.

No haalari on ihan ok, mutta mihin kuriksia enään tarvii? Ja ei varmaan ole kiva, jos ei itse niitä tykkää laittaa ja uhkaillaan jollain rangaistuksilla. Löysääpä vähän kuria, kohta on murrosiässä jo.

Vierailija
22/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahaalari on ihan h e mm etin epämukava päällä. Muistan kun penskana paita nousi ylös haalarin alla aina niin että paljas selkä koski jääkylmään haalariin. Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenvuotiaalla on toppahaalari, on myös takki ja housut. Suoraan sanottuna en ole tähän mennessä edes miettinyt, että eikö voisi olla, on vaan ostettu aina uudet edellisten tilalle.

Vierailija
24/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän väliä hieman omituisia aloituksia haalareista ja kuravaatteista.

Vierailija
25/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on vähän väliä hieman omituisia aloituksia haalareista ja kuravaatteista.

Yleensä vakioaloitus joka päivä siinä puolen päivän aikoihin.

Vierailija
26/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teistä kukaan mamma ole kertonut mukuloilleen, miten paljon paremmin haalari suojaa selkää lumileikeissä. Takki nousee ylös ja housunkauluksesta pääsee lumi sisään. Kiva, kun selkään tulee kylmää lunta, joka sulaa ja kastelee vaatteet. Mutta joo, kyllähän eskarilaisen pitää jo olla tietoinen muodin kiemuroista, ettei vaan epämuodikkaiden vaatteiden takia kiusattaisi.

Mitenhän kaverit suhtautuisivat, jos joku mukula olisi sellaisissa vaatteissa, joissa me suurten ikäluokkien kakarat kuljimme kouluun vielä isompinakin, housunpolvet ja persaukset paikattuina ja takin hihat jatkettuina äidin tai itse neulomilla resoreilla. Kukaan ei kiusannut, sillä maalla ainakin oltiin kaikki vähävaraisista perheistä, joissa ei kyselty, haluisitko sitä tai tätä, vaan ostettiin, mihin varaa oli, jos entistä ei enää pystynyt paikkaamaan. Isommissa perheissä oli tavallista, että nuoremmat sisarukset perivät vanhemmilta sisaruksilta vaatteita, eikä silloin katsottu, olivatko ne tytön tai pojan kamppeita. Kirppareita ei siellä korvessa edes tiedetty olevankaan.

Korkeemmat henkselitoppahousut ja lumilukollinen toppatakki niin pitää ihan yhtä hyvin lumen pois selästä. Toppatakeissa on usein pukua paremmat hihansuut ettei ranteisiin pääse lumi ja kylmä.

Toppapuvut on ihan yhtä kalliita. Miks kiusata lasta joka itse haluaa valita vaatteensa kun ovat säähän sopivia.

Vierailija
27/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli 9-vuotiaaksi haalari käytössä kotipihalla, koska meillä on eläimiä ja ulkoillaan pitkät päivät ja talli- ja konehommissa likaantuukin. Aina on ollut erikseen vaatteet kaupunkiin, pikkulapsena se oli toinen siistimpi haalari ja eskarista eteenpäin housut ja takki erikseen. Lähinnä sen takia, että ovat minun silmään siistimmät ja pelkkä takki on myös kätevämpi kaupoilla ja autoillessa.

Vierailija
28/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset piti haalareita koulussakin aika monta vuotta, mutta ei ne nyt samanlaisia olleet kuin pikkulapsilla, vaan sellaiset laskettelutyyppiset hyvännäköiset.

Vierailija
29/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään muualla ei puhuta niin paljon kouluikäisten haalareista ja kuravaatteista kuin täällä.

Vierailija
30/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teistä kukaan mamma ole kertonut mukuloilleen, miten paljon paremmin haalari suojaa selkää lumileikeissä. Takki nousee ylös ja housunkauluksesta pääsee lumi sisään. Kiva, kun selkään tulee kylmää lunta, joka sulaa ja kastelee vaatteet. Mutta joo, kyllähän eskarilaisen pitää jo olla tietoinen muodin kiemuroista, ettei vaan epämuodikkaiden vaatteiden takia kiusattaisi.

Mitenhän kaverit suhtautuisivat, jos joku mukula olisi sellaisissa vaatteissa, joissa me suurten ikäluokkien kakarat kuljimme kouluun vielä isompinakin, housunpolvet ja persaukset paikattuina ja takin hihat jatkettuina äidin tai itse neulomilla resoreilla. Kukaan ei kiusannut, sillä maalla ainakin oltiin kaikki vähävaraisista perheistä, joissa ei kyselty, haluisitko sitä tai tätä, vaan ostettiin, mihin varaa oli, jos entistä ei enää pystynyt paikkaamaan. Isommissa perheissä oli tavallista, että nuoremmat sisarukset perivät vanhemmilta sisaruksilta vaatteita, eikä silloin katsottu, olivatko ne tytön tai pojan kamppeita. Kirppareita ei siellä korvessa edes tiedetty olevankaan.

Korkeemmat henkselitoppahousut ja lumilukollinen toppatakki niin pitää ihan yhtä hyvin lumen pois selästä. Toppatakeissa on usein pukua paremmat hihansuut ettei ranteisiin pääse lumi ja kylmä.

Toppapuvut on ihan yhtä kalliita. Miks kiusata lasta joka itse haluaa valita vaatteensa kun ovat säähän sopivia.

Olisikohan siksi, että haalarin kanssa käytetään usein pitkiä topparukkasia tai kurarukkasia, jotka vedetään hihojen päälle ja silloin ei pääse lumi eikä märkä eikä kylmä ranteisiin.

Vierailija
31/33 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pienempänä oli enemmän vaatekiukuttelua, mutta nyt 9v:lle kelpaa aika hyvin järkevätkin vaatteet. Haalarit ostettiin yhteisymmärryksessä ja oli tänäänkin käytössä pihalla. Kurahousuja ei ehkä enää osteta tai varmaan katsotaan vielä, jos loskakeliä rupeaa paljon olemaan, niin sitten ehkä sellaiset matalat ilman henkseleitä.

Vierailija
32/33 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosluokkalaisella on olleet aina molemmat, haalarit sekä kaksiosainen toppavaate. Itse saa päättää, kumman laittaa. Kun lumi taas maassa, haalari on mieluisampi ulkoiluun, mutta kouluun yleensä kaksiosainen.

Vierailija
33/33 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariin ostin jo takin ja housut. Esikoisen kohdalla oli sellaista taistelua haalarin käyttö, etten jaksanut toisen kohdalla sitä samaa.