Mies haukkuu jatkuvasti ammattiani
Olen akateeminen, ei mikään ns.kova tutkinto, mutta siis ihan ok ja vakivirka. En nyt sano mikä, mutta yksi näistä: puheterapeutti, psykologi, sosiaalityöntekijä. Ongelma on se, että ole pitkäaikaisessa parisuhteessa, jossa kumppanini haukkuu jatkuvasti joka riidan yhteydessä ammattiani ja ammattini edustajia. Miksi kumppani toimii näin ja miten saisin hänet lopettamaan? Lupauksista huolimatta ei lopeta.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos esim.psykologi, niin haukkuu että ammattikunnan edustajat hullumpia kuin yksikään potilas, olen seko jne.
Sossuesimerkki haukkuu sossutantaksi, ei halua olla enää ikinä tekemisissä yhdenkään sossun kanssa jne. Koko ammattikunta sitä ja tätä.
Ap
Jos jompikumpi, miehen syytä erota. Ei ole terveitä ihmisiä niissä ammateissa. Sossutantat päättävät elämästä ja kuolemasta kun eivät lakeja noudata, ryöstävät lapsia perheiltä. Psykologit haluavat kuulla surkutarinoita, iloitsevat toisten epäonnesta ja laittavat lääkäreille pillereitä hakemaan jotteivat koskaan uhrit paranisi.
Puheterapeutti täysin eri asia.
Kaikenlaisia hulluja se leipä elättää.
Itse olen kouluterveydenhoitaja ja pidän työstäni.
Puolison mielestä työni on suojatyötä, työtä jota oikeasti edes pitäisi tehdä. Turhaa työtä teen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi lyttääjämies ollut ja nykytiedoilla en viitsisi jäädä kuuntelemaan edes viikoksi, vuosista puhumattakaan. Parempaakin löytyy kuin luonnevikaisia. Mikä idea on kohdella rakasta huonosti?
Se, ettei rakasta oikeasti.
Joskus kauan sitten mieheni totesi minun työstäni, että se sama kuin menis makaronitehtaalle poraamaan reikää makarooniin. Yhtä vaativaa ja tärkeää. Verrattuna erityisesti hänen itsensä erittäin tärkeään, vaativaan ja suorastaan valtakunnallisesti vaikuttavaan työhön.
Muistan tämän kyllä edelleen.
Sattuikin kehitys menemään elämässä niin, että minun tuloni kasvoivat huimasti, ja aloin tienata enemmän kuin hän.
Mielellään muistuttelen häntä näistä asioista kyllä.
Hän yrittää unohtaa koko kommentin ja vähätellä asiaa , kun sitä tulee kuulemma kaikenlaista joskus sanottua.
No niinpä tuli sanottua, niin tokihan se sitten pidetään muistissa. Revi siitä.
Työttömillä ja sairailla naisillakin on parempia puolisoja. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä mitä haukkumista siinä on jos ihminen on hankkinut itselleen koulutuksen, saanut työpaikankin ja elättää itsensä. Ilmeisesti elämä on kuitenkin joillekin idiooteille jatkuva kilpailu.
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää että mitenkä pätevä olet omassa työssäsi kun olet parisuhteessa tuollaisen kanssa etkä ole eroamassa
Ap on vissiin puheterapeutti. En tosin tajua, mitä hakuttavaa siinä on. Alleviivaa vain puolison älyttömyyttä ja harjoittamaa henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kouluterveydenhoitaja ja pidän työstäni.
Puolison mielestä työni on suojatyötä, työtä jota oikeasti edes pitäisi tehdä. Turhaa työtä teen.
Eikö sulla ole takana ensin hankitut opinnot sairaanhoidosta jonka jälkeen tulee erikoistuminen terveydenhoitoon? Tuossahan on monta vuotta vaativia opintoja takana.
Suosittelen parisuhdeterapiaa. Terveeseen suhteeseen ei kuulu toisen mollaaminen millään tasolla. Useinhan nämä käytös- ja kiintymysmallit juontaa lapsuudesta. Niistä voi oppia pois mutta se edellyttää vastuunottoa ja sitoutumista muutokseen. Jos muutosta ei tapahdu, puolison kannattaa lähteä suhteesta.
Jos sietää tuollaista käytöstä pitkään kannattaa miettiä kuka omassa menneisyydessä käyttäytyi niin ja siksi sitä sietää vaikka ei pitäisi. On ikäänkuin valmis uhri huonolle käytökselle. Painin itse näiden asioiden kanssa ja harkitsen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Välttelevästi kiintynyt käytösmalli. Haluaa pitää itselleen hätäuloskäynnin auki jos läheisyys alkaa pelottaa. Siksi suhde ei pääse ikinä kehittymään kahden tasapainoisesti kiintyneen ihmisen parisuhteeksi.
Mistä näitä viisaita oivalluksia voisi lukea enemmän? Kirjoitin tämänkin muistivihkoon ylös, kun on niin todella hyvin ymmärretty.
Kiitos, kun kirjoitit sen.
Minun mies taas ei mollaa työtäni, koska meillä se on sama. Mutta teen vapaa-ajallani melkein ympärivuorokautisesti erittäin raskasta (psyykkisesti ja fyysisesti) lasten-ja eläintensuojelutyötä. Tästä kuulen koko ajan vähättelyä, ivaa ja pilkkaa. Te hörhöt on lievintä jne. En ole mikään viherpiipertäjä, jos heissäkään nyt on mitään haukkumista tai kettutyttö, mutta mies vaan haukkuu ja räävii.
Kun ollaan muiden seurassa, esittää niin kaksnaamaisesti päinvastaista. Somessaan söpöstelee eläintenpentuja jne imelää.
Mutta vastikään nuoruudenystävänsä kertoi minulle, että oli tunnettu sadistinen eläinrääkkääjä.
En oikein enää jaksa. Ihan oksettaa.
Lähes aina nämä irvailijat ovat itse matalasti koulutettuja. He eivät ymmärrä mitään irvailtavan alasta, eivätkä viitsi ottaa selvää. Tässäkin ketjussa näkyy, että korkeimmin koulutetuille irvaillaan omaa alemmuudentunnetta. "Hoitakoot rouva insinööri" kun itsellä ei ollut perslihaksia ja/tai älykkyyttä kuluttaa koulunpenkkiä minimiä enempää.
Itse en olisi parisuhteessa noin heikkoitsetuntoisen ihmisen kanssa. Työpaikan irvailut ehkä juuri ja juuri kestäisin tietäen, että kyse on kateudesta.
Tuo on mielestäni naisvihaa, joka kumpuaa huonosta äitisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla mies haukkuu koko ajan autoani, joka on Mersu, BMW tai Audi. Miehellä on itsellään Nissan. Autoni on kuulemma ylihintainen ja siinä on aina valtava määrä tyyppivikoja. Mies tietää tarinoita kaverin kavereista, joilla on ollut samanlainen auto, joka seisoo jatkuvasti korjaamolla. Huollot ovat tietysti liian kalliita. Maksan siis auton kulut itse ja olen aina maksanut. Autolla on kiva ajaa, mitään erikoisia vikoja ei ole ollut ja huollot on tehty. Vaihdan aina uuteen ennenkuin 100 000 tulee täyteen.
Olisi mielenkiintoista tietää, miksi miehet harrastavat tällaista haukkumista. Entä tekevätkö naiset samaa.
Tämän ymmärrän kyllä hyvin. Monet miehethän ovat aivan sekopäisiä autoasioissa. Epäilen, että miehesi on turhautunut. Hän ei kestä, että ajat paremmalla autolla. Siinä vaiheessa, kun hän itse pääsee Mersun rattiin, loppuu auton sättiminen. Ei ole ihan tuulesta temmattua, että auto on miehelle kxxxin jatke.
Itekkin olen joku näistä dippainssi, yamk inssi tai lähihoitaja. Selaan tätä jollain näistä puhelimista oneplus 10, iphone 13 tai Nokia 3310. Asun myös jossain näissä Espoo, Vantaa tai Kokkolassa. Yls hiton hailee mitä tänne kirjoittaa. Täällä tais olla jotain 400.000 kävijää kuukaudessa, joten tunnistaminen melko mahdotonta sekä tänne nyt voi tulla kuka tahansa kirjoittamaan ihan mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla mies haukkuu koko ajan autoani, joka on Mersu, BMW tai Audi. Miehellä on itsellään Nissan. Autoni on kuulemma ylihintainen ja siinä on aina valtava määrä tyyppivikoja. Mies tietää tarinoita kaverin kavereista, joilla on ollut samanlainen auto, joka seisoo jatkuvasti korjaamolla. Huollot ovat tietysti liian kalliita. Maksan siis auton kulut itse ja olen aina maksanut. Autolla on kiva ajaa, mitään erikoisia vikoja ei ole ollut ja huollot on tehty. Vaihdan aina uuteen ennenkuin 100 000 tulee täyteen.
Olisi mielenkiintoista tietää, miksi miehet harrastavat tällaista haukkumista. Entä tekevätkö naiset samaa.Tämän ymmärrän kyllä hyvin. Monet miehethän ovat aivan sekopäisiä autoasioissa. Epäilen, että miehesi on turhautunut. Hän ei kestä, että ajat paremmalla autolla. Siinä vaiheessa, kun hän itse pääsee Mersun rattiin, loppuu auton sättiminen. Ei ole ihan tuulesta temmattua, että auto on miehelle kxxxin jatke.
Tarkoitatko kullin, kyrvän vai munan jatke? Ilmeisesti kullin
No eipä hän taida sisimmässään sinua oikeasti muutenkaan arvostaa jos täytyy jatkuvasti jostain asiasta arvostella. Hankkiudu eroon moisesta arvostelijasta