Mikä nykyihmisiä taas vaivaa? Ihminen tippui junan raiteille, eikä kukaan auttanut!
Espoossa. Mihin nykysukupolvi on menossa? Nuoret t*ppaa, ryöstää toisiaan ja sitten ei auteta jos joku on hengenvaarassa. on velvollisuus auttaa! Täällä saa vaikka kuolla kadulle, ketään ei kiinnosta. Johtuuko tämä siitä että ihmiset pelkäävät nolaavansa itsensä ja kyllä joku muu auttaa vai mikä näitä vaivaa??
Kommentit (32)
Vihamielisyyttä on oikeasti joka paikassa. Yhteiskunta on hajoamassa. Useimmat noudattaa silti lakeja koska eivät halua ongelmia.
Kaikilla on puhelimet. Soita 112 nähdessäsi onnettomuuden.
Muuta ei tarvitse tietää, tarvitsee vain soittaa heti ja kertoa asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku on hengenvaarassa, niin jokaisella on auttamisvelvollisuus. Ihmiset on niin välinpitämättömiä pk-seudulla.
Joo mene sinä sinne raiteille nostamaan se 100~kiloinen sekakäyttäjä ylös. Kun on velvollisuus.
Joo ja tuijota sinä ihan rauhassa möllösilmilläsi kun juna ajaa sen päälle ja veri lentää. Miksi edes kuvittelet että se olisi sekakäyttäjä.
Olen eri, mutta koska asun täällä. Tiedän tämän arjen täällä. tule sinä tekemään vaikka vapaaehtoisena sosiaalityötä tänne PKS:n juna-asemille, sinä Suuri, Hyvä ja Empaattinen Ihmisten Ystävä ja Hieno Ihminen.
Et ole. Täällä trollaat ja olet muille ikävä ja muka ylemmyydentuntoinen, kun oma elämäsi on niin ikävää. Spämmää keskenäsi ketjua turhilla viesteilläsi, en vastaa niihin.
Ai mitä mä en ole? Yksi lähes miljoonasta PKSllä asuvasta? Mua ei kiinnosta v't t u akaan vastaatko vai et. Sinähän se täällä taivastelet kuinka Lähimmäistä Pitäisi Niin Rakastaa ja Kuinka Pahoja ja Välinpitämättömiä Nuo Muut ovatkaan! Mutta et Sinä !! Sinä Olet Hyvä Ihminen!!! Seisovat v* t un aplodit.
Nyt se korkki kiinni p e l l e!!!!
En ymmärrä, miten edes voi pudota raiteille makaamaan. Oliko tosiaan päihdekäyttäjä? Silloin ymmärrän, ettei sinne raiteille uskalla mennä. Mutta 112:een soitto seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on puhelimet. Soita 112 nähdessäsi onnettomuuden.
Muuta ei tarvitse tietää, tarvitsee vain soittaa heti ja kertoa asia.
En todellakaan soita enää. Sinne ei voi vain ilmoittaa onnettomuudesta tai uhkaavasta sellaisesta vaan ne alkavat määräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös että ilmeisesti ei ole vedetty hätäjarrua, soitettu apua tai tehty mitään. Ymmärrän jos raiteille ei mennä perässä tai pääse fyysisesti auttamaan.
Harva jostain hätäjarrusta tietää edes. Kerropa, missä sellainen on Leppävaaran asemalla.
Kyllähän tää vahvasti mt-tapaukselta tai nistiltä haiskahtaa. Örveltänyt ja uhonnut, pudonnut kiskoille ja enpä hämmästyisi jos on sieltä vielä uhkaillut kyselijöitä tap*pamisella tai muulla pashalla.
Tässä kannattaisi yhteiskunnan ja poliisin katsoa peiliin: mitä enemmän näiden pellejen annetaan melskata ja häiriköidä julkisilla paikoilla, sitä vihamielisemmäksi ja välinpitämättömämmäksi muuttuu myös näiden sivulliset uhrit.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku on hengenvaarassa, niin jokaisella on auttamisvelvollisuus. Ihmiset on niin välinpitämättömiä pk-seudulla.
On ne välinpitämättömiä muuallakin. Kerran minun exä hakkasi minua keskellä kauppakeskuksen parkkipaikkaa eikä KUKAAN tullut auttamaan, eikä edes soittanut poliisia. Minä, uhri pieni hento nainen niin ei ketään kiinnostanut. Ymmärrän että väliin on vaikea tulla mutta olis voinu ees poliisit soittaa..
Vierailija kirjoitti:
Siellä asemalla on hätäjarru, ja voi soittaa myös 112 niin saa neuvoja + hälyttävät vartijat. Jotain pystyy tekemään. Raiteille ei ole pakko mennä.
Hirveän harvoin käyn asemilla, mutta missä se hätäjarru on niin tiedän? Olen vielä vastuuntuntoinen kansalainen jonka mielestä kaikilla on oikeus elää, jopa sekakäyttäjillä ja juopoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä asemalla on hätäjarru, ja voi soittaa myös 112 niin saa neuvoja + hälyttävät vartijat. Jotain pystyy tekemään. Raiteille ei ole pakko mennä.
Hirveän harvoin käyn asemilla, mutta missä se hätäjarru on niin tiedän? Olen vielä vastuuntuntoinen kansalainen jonka mielestä kaikilla on oikeus elää, jopa sekakäyttäjillä ja juopoilla.
Sama. Ei mitään tietoa jostain hätäjarrusta. Miksi tästä ei informoida enemmän?
Seinäjoella vanha mies kaatui rollaattorinsa kanssa suojatielle. Kolme nuorta miestä juoksi apuun. Olin autossa toisella puolella tietä, aijoin apuun itsekkin, mutta kun pojat menivät siihen, katsoin jos tarvitaan vielä apua, mutta yksi soitti ambulanssin ja toisen tukivat miestä. Eli auttamishalua oli.
Näin täällä "maalla".
Ihmettelen myös että ilmeisesti ei ole vedetty hätäjarrua, soitettu apua tai tehty mitään. Ymmärrän jos raiteille ei mennä perässä tai pääse fyysisesti auttamaan.