Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako teidän noin 5-kymppiset miehet ruokaa?

Vierailija
25.11.2022 |

Olen vm. -74 ja mieheni vuotta vanhempi. Ei kyllä osaa kokata kuin puolivalmisteita opastettuna. Tyyliin ruskista jauheliha ja lisää kastikeainespurkki. Ei mun tartte tulla koskaan valmiiseen pöytään ellei haeta Kotipitsaa tai kebabia. Kesällä kyllä grillaa kun valmistellaan ainekset valmiiksi. Tuntuu olevan tuttavapiirissä sama, että naisen kontolle tuo kokkailu jää ja kyse juuri 70-luvulla syntyneistä miehistä.

Töissä miespuoliset työkaverit juttelevat ruoan laitosta, tyyliin kalan maustan aina näin. Huijaako ne vaan? Onko nuorempi sukupolvi osaavampaa?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä monia tuon ikäisiä, jotka kokkaa sujuvasti.

Ja nykyään ruuanlaittotaito on normi, ellei sitten ole jotenkin oppimisrajoitteinen.

Vierailija
2/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen -86 mies ja ruokaa täytyy laittaa ihan säännöllisesti. Johtuu ehkä siitä, että olen asunut suurimman osan elämästäni yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaa lihaa ja makkaraa kesäisin.

Vierailija
4/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies osaa jotain perusjuttuja, esim. jauhelihakastike on paljon parempaa kuin mun tekemä, samoin munakkaat.  Ne ruoat vaan tuppaa olemaan aina jotain makaronimössöä tai uunimakkaraa. Mies on 49v.

Vierailija
5/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa, mutta yksin kokatessaan tekee aikamoisia juttuja kuten sitruunakastiketta, joka saa suun limakalvot lähes verille. On se niin hapanta.

Vierailija
6/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisethän just laittaa, ainakin omassa lähipiirissäni.

Vierailija
7/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat -75 ja mies on ehdottomasti parempi kokki. Itse lämmittelen puolivalmisteita ja teen muutenkin helppoja ja nopeita kasariruokia, miehellä on parempi tatsi terveellisempään ruokailuun. Itse käyn töissä työpaikalla ja mies on kotona etänä, joten aina on terveellistä herkkua päivälliseksi kun saavun töistä. Luojan kiitos tästä.

Vierailija
8/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla mitään muuta tekemistä kuin märistä tuntemattomille nettifoorumilla omasta miehestäsi? Mene vaikka ulos tai laita XXL-dildo surisemaan sinne messuhallin kokoiseen toosaasi.

Vierailija
9/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni laittaa paljon parempia ruokia kuin minä itse, saa niihin jotenkin enemmän makua.

Vierailija
10/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies 47 vuotias tekee ruokaa useita kertoja viikossa. Mieheni kalastaa keväästä syksyyn joten kalaa syödään paljon. Mies perkaa ja fileeraa kalat itse. Ahven fileitä on usein kesällä ja ne on tosi hyviä paistettuna. Kevällä syödään siikaa usein koska mies vie verkkoja mereen ja onki siikaa meren rannalla joten siikaa saadaan ja sitä syödään. Kesästä syksyyn sitten ahven on se kala jota syömme.

Tekee mieheni aina monenlaisia ruokia, kuten kalasoppaa, lihapullia, lasagnee, piirakoita, pasteijaa. mieheni osaa myös leipoa ja tekee kyllä korvapuusteja, suklaaneliöitä, tiikerikakkua ihan tuosta vaan.

Vierailija
11/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nyt 57v ja laittanut ruokaa 35v lähes päivittäin mitä yhdessä oltu.

Vierailija
12/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hyvä luoja, ei missään nimessä. Ei ainakaan minun keittiössäni.

Vierailija
13/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmista tuntuu ainakin, että miehet nimenomaan on enemmän ruoanlaitosta kiinnostuneita.

Vierailija
14/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä monia tuon ikäisiä, jotka kokkaa sujuvasti.

Ja nykyään ruuanlaittotaito on normi, ellei sitten ole jotenkin oppimisrajoitteinen.

Toivottavasti on normi. Mieheni osalta tuskin on kyse oppimisrajoitteista, vaan mielenkiinnon ja motivaation puutteesta. 20 vuotta on ollut aikaa kiinnostua. Mietin vaan, että olenkohan ainoa ja muiden ukot kokkailee.

Ap

Vierailija
15/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan. Kaiken ruuan perheessämme enkä ole kokki ammatiltani.

M56

Vierailija
16/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoremmat naisetkaan osaa kuin kuumentaa mikrossa.

Vierailija
17/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan ruoka valmiina, samoin vaatteet ja kengät. En keksi yhtäkään syytä sille, miksi minun tai miehen pitäisi viettää aikaa keittiössä, kun maailmassa on paljon muutakin tekemistä kuin ruuanlaitto.

Vierailija
18/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt -72 ja kaikki mun lähipiirini saman ikäiset miehet tekee ruokaa itse alusta lähtien, osa myös leipoo.

Oma mies -75 myös mukaan lukien. Hän lisäksi tekee myös kasvispainotteisempaa ruokaa kuin mä. Mä olen jotenkin jämähtänyt patoihin ja ruskean kastikkeen juttuihin, että meillä on alkanut mies tekemään enemmän. Lapset tykkää enemmän miehen ruuista. Mies tekee myös parhaat pasteijat ja piirakat, että mulle jää perinteisen pullan teko, jos sitä kukaan enää syö.

Töissä tosiaan on kiva kuunnella, kun miehetkin nykyään puhuu siitä ruuanlaitosta. Oman ikäiset siis. Ettei se ole enää vain naisten juttu, vaikka esim palstalla jatkuvasti siitä saa lukeakin.

Vierailija
19/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laita koskaan

Vm-72

Vierailija
20/75 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noin viisikymppinen mies, vaimo jonninverran nuorempi. Minä tykkään ruoanlaitosta ja melkeen voisi sanoa että se on jonkun sortin harrastus. Paistan, grillaan, haudutan, kalat lihat ja äyriäiset ja simpukat ja näille kastikkeet, erilaiset perunat ja salaatit kuuluu repertuaariin. Leipoa en oikein osaa, tai ei ole tullut opeteltua.

Vaimo tekee myös välillä ruokaa, mutta bravuurina "normi kotiruoka" kuten vaikka nakkikastike ja perunamuussi.

Kavereistani suurin osa osaa tehdä ainakin perusjutut.

En oikein tiedä millaiseen otokseen perustuu ajatus siitä että 70-luvulla syntyneet miehet ei osais tai tekis ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan