Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra: Pienituloisella on oikeus autoon!

Vierailija
25.11.2022 |

Palkan lisäksi pienituloiselle perussuomalaiset siis lupaavat auton. Tai palkan sijaan auton, jäi hieman epäselväksi. Kuulostaisi populistiselta, jos ei muiden puolueiden puheenjohtajat olisi puhuneet konkreettisista euromääristä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009225511.html

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta rikkailla pitää olla oikeus helikopteriin.

Kokoomuksen vaaliteema.

Vierailija
22/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vähintään 50 000 euron auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotusta pitää ajaa alas. Valtion kuuluu leikata menojaan isolla kädellä. Helposti leikattaa siellä kyllä on. Esim. kaikki rajan yli menevä raha, kehitysapu, EuSyöpä, Valtion työntekijöistä puolet pellolle, menköön oikeisiin tuottaviin töihin. Sossu ja kela sun muihin apuihin matto eli max 1000€ tukia, vaikka kakaroita olis 20 niin tukia saat vaan tonniin asti.

Vierailija
24/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut lapsuuteni paikassa, mistä ajoi AUTOLLA reilussa vartissa isoon kaupungin keskustaan. Julkista liikennettä ei kuitenkaan ollut, VAIN nk. koululaisvuorot. Käytännössä oli ihan jumissa, no joo, n. 5km päästä kulki muutama bussivuoro enemmän, mutta realistisesti: kuka lapsi esim. kulkee läpi vuoden talven rännät ja pakkaset kestäen yhteensä mennen tullen 5km/suunta bussille vaikka harrastuksiin. Ja varsinkin kun tuolla 5km päässä olevalta pysäkiltä pääsi vain ko. kunnan keskustaan, isomman kaupungin keskustaan piti jatkaa vaihdolla, ja aikaa meni kävelyn lisäksi busseissa tunti/suunta ja päälle mahdolliset odottelut.

Autottomuus on tietyillä alueilla sama kun syrjäytyminen.

Korostaisin myös, että ymmärrän jos HKI autot vaikka kiellettäisiin, koska vaihtoehtoja on. Mutta Suomessa on muutama hassu kaupunki, joissa on helppo kulkea julkisilla. Lisäksi kaupungissa mykyään asuvana olen huomannut, ettei julkisilla pääse joka paikkaan helposti. Linjat voivat toimia hyvin vakkka itä-länsi suunnassa, mutta etelä-pohjoinen suunnassa ei/on mentävä lyhytkin matka usealla vaihdolla, jolloin matka-aika on kohtuuton: autolla vartti, julkisilla 1,5h/suunta.

Autoja saa myös halvalla, maalla monella mummolla/papalla on joku halpa/vanha kauppakassi, millä juuri pääsee kulkemaan ne pakolliset kauppareissut, lääkärissä käynnit, sukuloinnit.

Vierailija
25/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purrahan sanoi, että kaikki eivät asu Helsingissä ja Helsingin liikennelaitoksen sarjalipun toiminta-alueella. Ja ne muualla asuvat saattavat tarvita autoa ihan oikeasti esimerkiksi töissä käydäkseen.

Näin on. Myös jotkut helsinkiläiset käyvät töissä esim Espoon, Vantaan tai Sipoon perukoilla niin silloinkin auto on tarpeen.

Vierailija
26/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut lapsuuteni paikassa, mistä ajoi AUTOLLA reilussa vartissa isoon kaupungin keskustaan. Julkista liikennettä ei kuitenkaan ollut, VAIN nk. koululaisvuorot. Käytännössä oli ihan jumissa, no joo, n. 5km päästä kulki muutama bussivuoro enemmän, mutta realistisesti: kuka lapsi esim. kulkee läpi vuoden talven rännät ja pakkaset kestäen yhteensä mennen tullen 5km/suunta bussille vaikka harrastuksiin. Ja varsinkin kun tuolla 5km päässä olevalta pysäkiltä pääsi vain ko. kunnan keskustaan, isomman kaupungin keskustaan piti jatkaa vaihdolla, ja aikaa meni kävelyn lisäksi busseissa tunti/suunta ja päälle mahdolliset odottelut.

Korostaisin myös, että ymmärrän jos HKI autot vaikka kiellettäisiin, koska vaihtoehtoja on. Mutta Suomessa on muutama hassu kaupunki, joissa on helppo kulkea julkisilla. Lisäksi kaupungissa mykyään asuvana olen huomannut, ettei julkisilla pääse joka paikkaan helposti. Linjat voivat toimia hyvin vakkka itä-länsi suunnassa, mutta etelä-pohjoinen suunnassa ei/on mentävä lyhytkin matka usealla vaihdolla, jolloin matka-aika on kohtuuton: autolla vartti, julkisilla 1,5h/suunta.

Autoja saa myös halvalla, maalla monella mummolla/papalla on joku halpa/vanha kauppakassi, millä juuri pääsee kulkemaan ne pakolliset kauppareissut, lääkärissä käynnit, sukuloinnit.

Ongelmaa ei tietenkään voisi korjata laittamalla julkinen liikenne kuntoon. Persu ajaa yksin autolla pakoputki päristen.

Vierailija
27/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaa ei tietenkään voisi korjata laittamalla julkinen liikenne kuntoon. Persu ajaa yksin autolla pakoputki päristen.

Käytännössä mahdotonta tehdä koko Suomen kattavaa paikallisliikennettä. Olisin tyytyväinen kun edes junan käyttö olisi sen hintaista, että sillä voisi tavallinen ihminen matkustaa. Mutta ei ole. Busseista nyt turha edes haaveilla. Olet irti todellisuudesta.

Vierailija
28/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra on oikeassa. Autoiluun liittyneet kustannukset ovat karanneet käsistä.

Näin. Täällä taas populistiset urpot vi her vas sarit koittaa vääntää Purran juttua samantason sammakoksi kun bilesannulin kolmentonnin peruspalkkaa kaikille.

pientuloisten autoilu mahdollistetaan sillä, että luovutaan päättömistä ilmastotavoitteista ( joihin edes saastuttavat suuret maat ei ole sitoutuneet!!) ja lasketaan polttoaineiden hinta kohtuulliselle tasolle, eli noi 1-1,5€ litra ja mahdollistamalla vanhemmilla autoilla ajo niiden elinkaaren päähän, ja luopumalla erilaisista suunnitelluista rangaistusmaksuista.

Ja, lisäämällä houkutteita siirtyä vähempikulutuksisiin uudempiin autoihin kannustimilla, jolloin varakkaammat hankkii niitä, ja vapauttaa taas uudempia käytettyjä köyhemmille. Näin se luonnollisesti ja reilusti menisi.

Vierailija
29/29 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oikeasti tarvitse Suomessa autoa. Julkisilla pääsee vallan mainiosti paikasta toiseen, ellei välttämättä halua asua jossain periferiassa kaukana sivistyksestä. Tulkaa vaan rohkeasti tännen kaupunkiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä