Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan miettinyt paljonko vuokraan olette laittaneet rahaa?

Vierailija
25.11.2022 |

Melko kallista. Eikö?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveesti, mutta kun ei ole ollut takaajia eikä säästöjä nuorempana, opintovelkaa kyläkin, niin ei tullut ostettua täällä pks alueella omaa. Asunnot on täällä ihan sairaan kalliita, eihän yksineläjä saa edes niin paljon lainaa pankista.

Asuin yksin enkä osaa remontoida ja missään vanhassa kuluneessa murjussa en halua asua.

Asuin stten vuokralla melko uusissa tai vasta remontoiduissa taloissa ja kun tuli tarve muuttaa, niin se käy niin helposti verrattuna omistusasumiseen.

En myöskään halunnut sitoutua asumaan 10 v jossain samassa kämpässä, vaan siellä missä milloinkin on tarve ja mielenkiinto.

Vierailija
2/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy, miksi vuokralla asuminen tulee pitemmän päälle kalliimmaksi kuin omistaminen, on verotus. Vuokranantajan pääomatulovero tulee varmasti vuokriin hinnoitelluksi. Omistusasujan asuntotulo on verotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen laskenut. Ei viitsi liikaa laskemisella kiusata itseään. Kun kerran oli sellainen elämäntilanne, että lainaa ei olisi herunut niin minkä sille voi. Jossain sitä on ollut pakko asua.

Vierailija
4/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulle sopii vuokra-asuminen.

Vierailija
5/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi myös laskea, paljonko vuokratuloja saisi, jos ei itse asunnossaan asuksi vaan laittaisi sen vuokralle. Aika paljon niitä vuokratuloja menettää.

Vierailija
6/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asunut vuokralla.

Vierailija
7/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 210 000€ olisi mennyt. Nyt on omakotitalo maksettu ja oma (280 000€).

Vierailija
8/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta laskeskelu. Vuokrani on erittäin kohtuullinen yleiseen tasoon verrattuna (Heka), enkä näillä tuloilla saisi yksin lainaa omaan asuntoon. Joskus laskin myös, että lainanlyhennys, korot ja vastike olisivat melkein tuplasti vuokrani verran kuussa, eikä elämiseen jäisi kovin paljoa rahaa siinäkään tapauksessa, että ostaisin jonkun ikivanhan 18-neliön itsemurhayksiön Vantaalta. Rakastan työtäni ja nykyinen asunto on 10 min kävelymatkan päässä työpaikasta. Jos ostaisin oman, olisi pakko ottaa se kauempaa ja sitten lisäkustannuksia tulisi joko julkisilla päivittäin kulkemiseen tai oman auton ylläpitoon.

Vierailija
9/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asuminen ei ole ilmaista missään muodossa, eikä sitä omistusasuntoakaan mukaansa saa kun kuolee.

Vierailija
10/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun liian kalliissa vuokralla. Kaikki rahat menevät vuokraan ja sähköön. Ruokaan jää nolla. Pysyn hoikkana.

Elän aikuisten lasten almuilla. Etsin halvempaa asuntoa koko ajan, vaan ei atoopikkona voi mihin tahansa homemurjuun muuttaa.

En saa toimeentulotukea, vaikka vajetta jää 370€. Moni saa, minä en. En ole katkera. Hyvä puoli, että veriarvot hyvät tällä niukkuudella.

Vierailija
11/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Asuminen ei ole ilmaista missään muodossa, eikä sitä omistusasuntoakaan mukaansa saa kun kuolee.

Ei saa mutta se 320000€ arvoinen talo jää lapselle kivaksi pesämunaksi.

Myyköön pois tai asukoon.

Vierailija
12/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä jää vuokra-asujilta😂😂

Vierailija
13/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet maksanut korkoja, remontteja ja kaikki omkotiasumiseen liittyviä maksuja? Sähkölaskuja?

Vierailija
14/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt yöllä herätessäni usein, että ei tarvitse enää stressata yhtövastikkeen noususta, eikä remonteista. Sitten olen nukahtanut uudelleen, ja vaipunut sikeään uneen.

Vierailija
15/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Minä en aio lisääntyä niin ei tarvitse perintöasioitakaan miettiä.

Vierailija
16/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet maksanut korkoja, remontteja ja kaikki omkotiasumiseen liittyviä maksuja? Sähkölaskuja?

Onhan niitä tullut varmasti maksettua.

Vierailija
17/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta laskeskelu. Vuokrani on erittäin kohtuullinen yleiseen tasoon verrattuna (Heka), enkä näillä tuloilla saisi yksin lainaa omaan asuntoon. Joskus laskin myös, että lainanlyhennys, korot ja vastike olisivat melkein tuplasti vuokrani verran kuussa, eikä elämiseen jäisi kovin paljoa rahaa siinäkään tapauksessa, että ostaisin jonkun ikivanhan 18-neliön itsemurhayksiön Vantaalta. Rakastan työtäni ja nykyinen asunto on 10 min kävelymatkan päässä työpaikasta. Jos ostaisin oman, olisi pakko ottaa se kauempaa ja sitten lisäkustannuksia tulisi joko julkisilla päivittäin kulkemiseen tai oman auton ylläpitoon.

Mulla vastike ja korot olisi enemmän kuin nykyinen vuokra. Ja siihen vielä lainan lyhennys päälle, niin ei mitään järkeä.

Vierailija
18/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana sitä mietin kun muutin vuokra asuntoon ekan kerran. Ajattelin että vuodessa menisi 6000 euroa vuokraan joten  10 vuodessa 60000 euroa. 70 tonnilla saisi kaksion omakseen joten pähkäilin että kannattaa ostaa oma asunto. Sain vahemmiltani lainaa 45000 euroa ja otin pankista lainaa 25000 euroa. Ostin sitten oman asunnon 58 neliöö 54000 eurolla vuonna 2001. Armeijan kävin ja sen jälkeen pääsin töihin. 6 vuodessa maksoin asunnon eli lainat kokonaan pois vanhemmileni ja pankille. Olen asunut tässä asunnossa siitä lähtien. Lisäksi ostin toisen asunnon jonka laitin vuokralle ja olen saanut siitä 8000 euroa vuodessa jo 15 vuoden ajan. Olen säästänyt rahaa pääasiassa. Velkaa ei ole ja harkitsen että ostaisiko lisää asuntoja.

Vierailija
19/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tähän ikään mennessä näköjään n. 50 000€, mutta leijonaosan siitä on kustantanut sossu tai Kela. Työttömänä kun ei paljon omistusasuntoja ostella. :-P

Vierailija
20/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka kerta kun vuokraa maksan. Siihen kertyneellä rahalla olisin jo ajat sitten maksanut oman asunnon.

Tosin, asun töiden takia muuttotappiopaikkakunnalla jossa en todellakaan aio loppuelämääni viettää, joten jos (kun) työt loppuvat, en halua olla sidoksissa tähän paikkaan asunnolla jonka myyminen voisi olla melkoisen hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi