Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko koskaan miettinyt paljonko vuokraan olette laittaneet rahaa?

Vierailija
25.11.2022 |

Melko kallista. Eikö?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien varassa jos on tai eläkkeellä niin eipä sitä paljo pankista lainaa saa. Vaikka oishan se mukva, mutta kyllä vuokrallakin pärjää ihan hyvin. Vuokraamisessa se hyvä puoli, että on melko huoletonta, eikä tule yllättäviä kustannuksia kuten remppoja, yleensä.

Vierailija
22/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko laskeneet paljonko olette menettäneet, kun liimasitte perseenne kiinni Suomeen?

Suomesta Keski-Eurooppaan pakoon pääsemistä ei voi rahassa mitata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta olen elämästäni asunut vuokralla, ensimmäisen vuoden kun muutettiin miehen kanssa yhteen ja opiskeltiin, sen jälkeen ostettiin oma rivarikolmio. Toisen kerran sen jälkeen kun myytiin kolmio ja asuttiin vuosi vuokralla rakennusaikana. En tunne että oltaisiin kovin paljon heitetty rahaa hukkaan näin viisikymppisinä.

Vierailija
24/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, opettele muodostamaan järkeviä lauseita.

Vierailija
25/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, mutta se nyt on oikeastaan se ja sama, kun pankista ei näillä spekseillä lainaa koskaan ole herunut. 

Vierailija
26/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuminen on based

MIES JOKA EI ASU VUOKRALLA ANTSAITSEE KUOLEMAN

Ajattele kuinka paljon Suomi tukee ulkomaalaisia vuokranantajia asumalla vuokralla, parantaen suomen asemaa maailmalla.

Vierailija
27/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt. Olen kyllä asunut ikävuodet 25 - 45 omistusasunnossa. Nykyään huolettomasti vuokralla ja jos tulee yhtäkkiä olo, että haluan siirtää etätyöpisteeni 500 kilometrin päähän, voin sen tehdä kohtalaisen kivuttomasti vuokra-asunnon kuukauden irtisanomisajalla.

Todennäköisesti en sitä tee, mutta optio on hyvä olla olemassa

Vierailija
28/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 80 000€ mutta minkäs teet kun ei ole mahdollista saada asuntolainaa.

Vierailija
29/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan laskenut kuinka paljon rahaa on mennyt ylipäätään elämiseen? Aika kallista, eikö vain? Mieti kuinka paljon säästäisit seuraavan 10v aikana, jos menisit keinumaan nyt.  

Vierailija
30/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai.

Raha nyt on suhteellinen käsite.

Mun mielestä 0€ on aika vähän.

Kotoa mamman helmoista kun muutin, ostin oman omakotitalon omalla asuntolainalla.

Vierailija
31/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti sellaisia. Pakkohan jonkinlainen koti oltava. Pääsen paljon paljon helpommalla kuin omakotitalossa asuva. Ei stressiä isoista rempoista tai muista hankinnoista. Ne on isännöitsijän murhe. Vaihdan kämppää kun haluan vaihtelua, lähen vaan meneen.

Vierailija
32/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin laskenut sitä, kuinka paljon olen säästänyt vuokralla asuessani. Ja koron päälle korko, kun ne on sijoitettu.

Jos olisin tehnyt samat liikkeet elämässäni, muutot, työpaikan vaihdot, perheellistymiset, erot jne samoihin aikoihin omistusasujana, ihan nettona mulla olisi mennyt noin 47 000 enemmän.

Plus sit se, et kaikki säästyvä on sijoitettu.

Keskiluokka (myös se tuloiltaan alempi) rakastaa yleistää, että omistusasuminen säästää aina rahaa. Eihän näin ole.

Vierailija
33/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Olen myös moneen kertaan laskenut, miten olisin pärjännyt, jos en olisi ollut vuokralla, ja vastaus on, että en olisi pärjännyt, koska elämään on mahtanut aivan liian usein liian pitkiä aikoja pienillä tuloilla työttömyyden ja terveysongelmien takia.

Vierailija
34/34 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mitä se hyödyttää?