Oletteko koskaan miettinyt paljonko vuokraan olette laittaneet rahaa?
Kommentit (34)
Oletteko laskeneet paljonko olette menettäneet, kun liimasitte perseenne kiinni Suomeen?
Suomesta Keski-Eurooppaan pakoon pääsemistä ei voi rahassa mitata.
Kaksi vuotta olen elämästäni asunut vuokralla, ensimmäisen vuoden kun muutettiin miehen kanssa yhteen ja opiskeltiin, sen jälkeen ostettiin oma rivarikolmio. Toisen kerran sen jälkeen kun myytiin kolmio ja asuttiin vuosi vuokralla rakennusaikana. En tunne että oltaisiin kovin paljon heitetty rahaa hukkaan näin viisikymppisinä.
AP, opettele muodostamaan järkeviä lauseita.
Olen miettinyt, mutta se nyt on oikeastaan se ja sama, kun pankista ei näillä spekseillä lainaa koskaan ole herunut.
Vuokralla asuminen on based
MIES JOKA EI ASU VUOKRALLA ANTSAITSEE KUOLEMAN
Ajattele kuinka paljon Suomi tukee ulkomaalaisia vuokranantajia asumalla vuokralla, parantaen suomen asemaa maailmalla.
En ole miettinyt. Olen kyllä asunut ikävuodet 25 - 45 omistusasunnossa. Nykyään huolettomasti vuokralla ja jos tulee yhtäkkiä olo, että haluan siirtää etätyöpisteeni 500 kilometrin päähän, voin sen tehdä kohtalaisen kivuttomasti vuokra-asunnon kuukauden irtisanomisajalla.
Todennäköisesti en sitä tee, mutta optio on hyvä olla olemassa
Reilut 80 000€ mutta minkäs teet kun ei ole mahdollista saada asuntolainaa.
Oletko koskaan laskenut kuinka paljon rahaa on mennyt ylipäätään elämiseen? Aika kallista, eikö vain? Mieti kuinka paljon säästäisit seuraavan 10v aikana, jos menisit keinumaan nyt.
Ai.
Raha nyt on suhteellinen käsite.
Mun mielestä 0€ on aika vähän.
Kotoa mamman helmoista kun muutin, ostin oman omakotitalon omalla asuntolainalla.
En mieti sellaisia. Pakkohan jonkinlainen koti oltava. Pääsen paljon paljon helpommalla kuin omakotitalossa asuva. Ei stressiä isoista rempoista tai muista hankinnoista. Ne on isännöitsijän murhe. Vaihdan kämppää kun haluan vaihtelua, lähen vaan meneen.
Olen mieluummin laskenut sitä, kuinka paljon olen säästänyt vuokralla asuessani. Ja koron päälle korko, kun ne on sijoitettu.
Jos olisin tehnyt samat liikkeet elämässäni, muutot, työpaikan vaihdot, perheellistymiset, erot jne samoihin aikoihin omistusasujana, ihan nettona mulla olisi mennyt noin 47 000 enemmän.
Plus sit se, et kaikki säästyvä on sijoitettu.
Keskiluokka (myös se tuloiltaan alempi) rakastaa yleistää, että omistusasuminen säästää aina rahaa. Eihän näin ole.
Olen.
Olen myös moneen kertaan laskenut, miten olisin pärjännyt, jos en olisi ollut vuokralla, ja vastaus on, että en olisi pärjännyt, koska elämään on mahtanut aivan liian usein liian pitkiä aikoja pienillä tuloilla työttömyyden ja terveysongelmien takia.
Tukien varassa jos on tai eläkkeellä niin eipä sitä paljo pankista lainaa saa. Vaikka oishan se mukva, mutta kyllä vuokrallakin pärjää ihan hyvin. Vuokraamisessa se hyvä puoli, että on melko huoletonta, eikä tule yllättäviä kustannuksia kuten remppoja, yleensä.