PM Marin - ei ihmiset alle 3000€ tienaa
Kommentit (32)
VaahtoVasara kirjoitti:
No mutta onhan ihminen jättänyt elämänsä ihan alkutekijoihinsä, jos näin on.
Kun keskiansio on yli 3k, niin selitys on osa-aikaisissa jne.
Jos aikuinen ei tienaa 4-5k on päässä vikaa.
Keskiansio yli 3k on nimenomaan täyspäiväisillä työntekijöillä. Miehillä vähän reilummin 3000e:n päälle ja naisilla vähän vähemmän 3000e:n päälle.
Todellinen keskiansio kaikilla palkansaajilla (siis osa-aikaiset mukaan luettuna) on selvästi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas kommentoidaan vaikkei ole luettu (tai ymmärretty) artikkelia.
Ja taas aloitus, jossa ei ole linkkiä artikkeliin, jota kommentoidaan.
Ei kannata kukea artikkelia, helpompi pitää raivoa yllä vaan jonkun otsikon takia.
Vierailija kirjoitti:
3000 euroa on nykyään keskimääräinen palkka, jonka saaminen edellyttää pitkää koulutusta ja asiantuntijuutta. Huomaa todellakin kuinka Marin on vieraantunut todellisuudesta vaikka on entinen kaupan kassa. Kaikki yli 3000 tienaavat ovat nyt keskivertoa paremmin toimeentulevia. Täytyykö kaikkien olla varakkaita?
No eihän sitä Marinilta kysyttykään.
Kysyttiin vain mikä olisi reilu palkka täyspäiväisestä työstä.
Kyllä mä olen ihan samaa mieltä, että reilu palkka nykyisellä kustannustasolla on yli 3000e täyspäiväisestä työstä.
Ei se kyllä varmaan realistinen palkkataso ole kaikille.
AP: siellä sun selän alapuolella on kaks sellasta läskikumpua joita pakaroiksi kutsutaan, siellä niiden välistä löytyy reikä. Sinne kun kurkistat niin löydät ratkaisun ongelmiisi.
Vierailija kirjoitti:
3000 euroa on nykyään keskimääräinen palkka, jonka saaminen edellyttää pitkää koulutusta ja asiantuntijuutta. Huomaa todellakin kuinka Marin on vieraantunut todellisuudesta vaikka on entinen kaupan kassa. Kaikki yli 3000 tienaavat ovat nyt keskivertoa paremmin toimeentulevia. Täytyykö kaikkien olla varakkaita?
Että huvittaa tää "entinen kaupan kassa", mäkin olen ollut teinivuosina sairaala-apulainen ja siivooja, Marinin iässä jotain ihan muuta.
Tosi huono, ap. Marin on itsekin köyhistä oloista, ja tietää hyvin ihmisten palkkatason. on itsekin ollut Sokkarin kassa, joka ei paljon tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Me
diaani on 3600€ kuussa. Eli 20% yli tuota mainuttua 3000 €.
Ei voi mitään jos on tehnyt huonoja valintoja elämässä ja palkka slke 3000€.
Ei tämä mikään paradiisi ole missä minimipalkkalaiset voi tienata sen verran että tulee hyvin ja helposti toimeen.
Ihan älytöntä vaatia sellaista kun se ei ole mitenkään realistinen.
Jos siivoja saisi 3.000 kk, niin sitten vaatisin 8.000 kk.
Hmmm.Olisitko itse valmis tekemään siivoojantyötä alle 300€? Vai mihin perustat vaatimuksesi? Jos jonkun taipumus on enemmän siivouksen kuin sinun alaasi niin mikä on se peruste jolla sinun täytyy saada enemmän?
Taas huomaa että luetun ymmärtämisessä on monella vikaa. Kysyttiin mikä on kohtuullinen palkka jolla tulee toimeen.
Muistan Sannan opiskeluajoiltani.
Pojat sanoivat häntä jostain syystä imuriksi.
En tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Taas huomaa että luetun ymmärtämisessä on monella vikaa. Kysyttiin mikä on kohtuullinen palkka jolla tulee toimeen.
Mulla nettoeläke 1500e ja tulen erittäin hyvin toimeen.
Tervetuloa vaka-alalle, palkka on alle 3000€/kk vaikka olisit ollut 35v alalla.
Mutta joo, alan ihmisethän on perseitä, tyhmiä sellaisia, niinkuin tässäkin ketjussa tuodaan esille joten sfw.