~~~~Heinahelistimet~~~~
Tervehdys. Tein tunti sitten testin, vahva viiva, menkat 1-2pv myohassa, mutta en malttanut enaa odottaa...4.tulossa.
Aloitin sitten talla meidan omalla nimella, luin muutaman tuosta aikaisemmasta viestirimpsusta. Nyt en muista mita " piti" kertoa itsesta, mutta laitan jotain
Ika 30
Sairaala Kattari
La 15.7.
perhe mies ja 01, 02 ja 05 lapset
laittakaa muutkin,niin " tutustutaan" . JA ONNEA KAIKILLE HIRVEEEEEESTI!!!
wp
Kommentit (69)
Liityin jäseneksi, mutta viestien lähetys menee ihan miten sattuu niin en jaksa ressata... Tsemppiä kaikille =)
Voisitko laittaa tarkemmat ohjeet tuonne msn:ään pääsemiseksi?En oossaa ollenkaan mennä...sinne?
Terv.sadetar 4+3 ja tyttö 03
ja ensimmäinen kirjoitus keskustelupalstoille ikinä! Kaksi viikkoa sitten tehtiin kotona testi (menkat oli 2 päivää myöhässä) ja hei seuraavana päivänä piti käydä Diacorissa varmistamassa, totta se on!! Sen jälkeen ollaankin miehen kanssa vaan ihmetelty ja hymyilty. Nyt ajattelin kirjoittaa tänne, kun tekisi mieli jo kaikille kertoa mutta kun ei vielä uskalla kun raskaus niin alussa...
Nimimerkki: Elinaesteri
Ikä:34, mies 39
Asuinpaikka: Helsinki
Synnäri: Kättäri
LA: 8.7
Tultiin juuri vanhempieni luota Itä-Suomesta, missä oli talvi jo edennyt reilusti pidemmälle kuin täällä Etelässä. En vielä halunnut kertoa raskaudesta, mutta salaamisessa oli kova työ. Koska aviomieheni valmistui ammattiinsa hiljattain, halusivat vanhempani hieman juhlistaa sitä ja ennen kuin huomasinkaan oli käteeni työnnetty skumppalasi. Teeskentelin sitten maistavani ja yritin epätoivoisesti miettiä, miten skumppalasin saisi tyhjennettyä salaa. Se ei kuitenkaan onnistunut, sillä en päässyt vanhempien silmien alta piiloon. Loppujen lopuksi isä taisi todeta, ettei minulle taida maistua ja kaatoi lasini puoliksi miehelleni ja itselleen. Onneksi ei tarvinnut vastata kysymyksiin. Toinen ongelma tuli, kun päivälliseksi piti tehdä kreikkalaista salaattia, enkä mitenkään keksinyt kuuluiko feta noihin kiellettyihin ruoka-aineisiin. Fetapaketissa kun lukee valmistusaineissa pelkkä maito ei pastöroitu maito. Tietääkö kukaan kuuluuko feta (tai samantien mozzarella) kiellettyihin ruokiin? Onneksi selvisin siitä tarjoitumalla tekemään salaatin ja selittämällä, että mieleni tekee salaattia ilman fetaa.
Raskausoireista... Olen odottanut pahoinvointia, mutta sitä ei kuulu. Parina iltana olen vuoteessa tuntenut pientä pahaa oloa, joka on mennyt nopeasti pois. Iltapahoinvointia?? Alussa alavatsaa nipisteli, mutta nyt nipistelyt katosivat ja vatsa vain tuntuu kumman turpealta. Suorastaan kaipaan nyt noita nipistelyjä kun joku täällä jollakin palstalla vihjaisi niiden johtuvat kohdun kasvusta. Olisi kiva tuntea, että jotakin siellä tapahtuu! Hyviä illanjatkoja vain kaikille!
Kaksi päivää kulunut haaleasta viivasta - heti piti testata, kun kuukautisista ei ollut merkkiä täsmälleen normaaliaikaan, etenkin, kun parina edellisenä kuuna ei ole päässyt edes testaamaan, kun menkat ovat alkaneet liian varhain, ollutkin tosi plaah se juttu... Mutta nyt, viiden kuukauden yrittämisen jälkeen kolmas lapsi tulossa, huiii!
Ennestään on poika ja tyttö, saapas nähdä. Poika olisi kätevä =), kun tilat riittäisivät paremmin: jakaisi huoneen pikkupoikamme kanssa. Isosisko pitää omansa joka tapauksessa, kun on reilusti vanhempi. Tyttö taas olisi jännää vaihtelua ja niin kovin aah :)
Oireita oli jo ennen plussaa, mutten ajatellut:
- palelee paljon
- hiuksia lähtee mahdottomia määriä
- nälkä
- selkäkivut - minulla kuuluu raskauteen tulla selkäkipuiseksi pariksi vuodeksi :(
Meillä on uusperhe, joten tämä raskaus on mieheni ja minun toinen kerta tätä hommaa. Mitenkähän pitkään asia pysyy salassa tarkkasilmäiseltä tyttäreltäni, kun äiti alkaa kartella ruokia ja varjella vatsaa, kasvaa kokoa...
No mutta, kiva höpistä täällä, kun muille kun miehelle ei vielä viitsi!
Hauskaa maanantaita kaikille!
Meidän pikkuinen ei jaksanut pitää kiinni elämästä vaan poistui eilen rv 6+1 isänpäivänä luotamme....eli minut voi poistaa listoilta.
Onnellista odotusta teille muille!
Pahoitteluni Marica2 :(. Voimia ja katse tulevaan.
Uusi viikko ja uudet vinkeet...paljo on tullu turinoita vklp:n aikana.
...Ensin iso kiitos yhteisön perustajalle/jille, tais olla Wifypoos :) - nyt oottelen vaan jäsenyyteni hyväksymistä :D Ja jos on vielä tarpeellista, nii voin alkaa kaveriksi siihen ylläpitohässäkkään (kokemusta ylläpidosta löytyy).
Marica2: Olen todella pahoillani puolestanne - sanat eivät riitä koskaan kertomaan tunnetta, kokemus tuo tuntemuksen ja se on hemmetin paha :( Jaksamista teille...
Eilen oltiin sitten isänpäiväluonaalla mieheni isän luona ja yllätys yllätys, tarjolla oli graavilohta. Voi pojat, ko teki mieli syyä, mutta eipäs pystyny. Mainittin siitä miehelleni, nii se vaan naureskeli, mutta sen velipoika huomas tilanteen ja alko heti kyseleen, että miksen voi syyä sitä, ko se on niin ihanaa? Glups! *paniikki* Vaistomaisesti vaihoin puheenaihetta, mutta varmaan jäi tällä velipojalla takaraivoon kytemään ja varsinkin, ko miehen isäki oikein tarjoamalla tarjos lohta. Ollaan päätetty, ettei kerrota ennenku ite huomaavat masun ja sen asukin.
Ja nyt takasin muihin hommiin...
Amalia-Joel ja rääpyskä 6+3
Moikkelis!
Täällä olisi tarjolla uusi heinähelistin joukkoonne...Vasta siirryin vm2006 heinäpalleroista vauvapuolelle ja nyt uudestaan raskaana, poika siis kohta 4kk.
Tilanne on vielä epävarma->tein eilen acon 10 testin ja heti tuli kaksi selvää punaista viivaa. Noh, tänään tein toisen testin (josta oli päiväys menny 6kk yli) ja näytti negaa ja se viivaki oli sellanen pilkukas. Nyt en tiiä, että oonko vai enkä oo raskaana. Oireita on kyllä samanlaisia kuin esikoisen kohdalla. Onko raskaus sitte vasta niiiin alussa, että näytti vain sillä aconin testillä lussaa...
Saa nähdä miten itse jaksan, kun poika on vielä täysimetyksellä ja imettämistä haluaisin vielä jatkaa.
-vaakku- rv?
tervetuloa uudet tulokkaat tänne kirojoittelee...Edelleen kaipaan niitä ohjeita kuinka pääsen sinne MSN:ään KIRJOITTELEMAAN...JOS JOKU TÌETÄVÄISEMPI VOISI OPASTAA..SIIS VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA MEIKÄLÄISELLE! :/
on: eli rv 4+4 ollaan...aivan alussa siis...toivottavasti kaikki menee hyvin. Neuvola on 12.12 sen jäkeen tiedetään taas tarkemmin,kuin menee..
oireita, rinnat kipiät,hiukan maitoa tiputtaa, vällillä hiukan kipuilua alamahassa, viluttaa, ja väsyttää...ei ole vielä okse tullut,ja toivottavasti ei tulekkaan!
Ps.Onko muilla minkään sortin kipuilua alamahassa? Mulla tuntuu niin kuin siellä olisi " ilmaa" ...
T.sadetar 4+4 ja tyttö03
Marica2: Suuret osanottoni, olen todella pahoillani että teille kävi huonosti. Toivottavasti aika parantaa nopeasti haavat. Yrittäkää jaksaa. :' (
--
Täällä on pelkästään " tuntemattomia" ihmisiä, pelottavaa :D kerkesi jo tottua tuohon vauvakuumeilupalstaan ja ihan kummallista nyt muka olla raskaana! :o)
Onko kenelläkään täällä sellaisia ihan kunnon menkkakouristuksia.. mua välillä pelottaa ihan sikana, vaikka tiedän menkkakipujen olevan ihan normaaleja tässä vaiheessa. Eilen illalla tuntui, että aivanko olisi supistanut niinku pahimmissa menkoissa yleensä tekee. Outoa.
Tänään on sitten varattu neuvola ja ultra (joka on sitten ainut koko raskausaikana, NYYYH!). Kuukausi pitää vielä jännitellä.. iiiks! Pelottaa jos mahassa ei sitten olekaan mitään. Kun sitten kuitenkin on jo viikko 10 meneillään :/ noh, eipä auta ku luottaa että kaikki menee hyvin.
Toivottavasti voitte hyvin!
-Weatherby 5+0
Heippa kaikille!
ja ihan ekana Marica2:lle suuren suuret pahoittelut, ja jaksamishaleja!
Kyllä on jo pimeää, huh huh... Saisi vähän enemmän tulla lunta maahan niin ei näyttäisi niin synkältä. Täällä on tässä pari päivää sitten alkanut aikamoinen pahoinvointi, ei ole tarvinnut vielä vessanlattialla makailla, mutta olo on suht karmea. Mitään ei tekisi mieli syödä, mutta jos jättää syömiset kokonaan väliin niin olo vain pahenee. Ihan kuin olisi kestokrapula päällä ;)
Minäkin sain tänään varattua neuvolan; varasin samalla kun esikoista käytettiin yksi-vuotis neuvolassa. ja neuvolantätsy ihmetteli, että miten " nyt vasta" varailen neuvolaa :D No; ajan sain vasta 13.12, joten olisi vieläkin voinut varaamisen kanssa odottaa. Onneksi ensi viikolla on ultra (oma kustanteinen) niin päästään miehen kanssa katsomaan, että onko " yksiön ottanut joku käyttöönsä" ...
Täälläkin on välillä ollut aika koviakin alavatsa-" kouraisuja" , varsinkin jos on kamalasti tullut rehkittyä. Nyt olenkin parina päivänä vetänyt itsekkin päikkäreitä samalla kun meidän pikku-ukkeli nukkuu omia päiväuniaan. Ja onneksi mies on iltaisin hoitanut tuota meidän ikiliikkujaa, niin että itse on saanut ottaa vähän lepoa :)
mukavaa maanantain jatkoa!
: annam ja " tyyppi" 5+5
marika2: todella kurjaa, pahoitteluni sinne. sanat tuskin riittävät suruun, mutta voimia eteenpäin.
tervetuloa uusille heinäkuisille!!!!
Joku täällä kyseli oireita. Mulla alkoi eilen kauhea paha olo. tänään se on vaan pahentunut ja TOKI sitä pahentaa tuo työssä käynti kun ei voi olla rauhassa. onneksi en ole oksentanut ja toivottavasti ei tarvikaan mutta melkeen. Pyörrytys siihen vielä päälle niin ja se tuskanen väsymys. Rinnat siis kasvaneet myös kovasti. mutta vatsa kipuja ei ole mutta selkäkipu kyllä jo löytyy. eli oireita löytyy.
no ensiviikolla on sitten ultra(siisse alkuraskauden) ja pääsee sitten tarkistamaan että sielä joku oikeesti on mukana.
rv 5+5
Olen kuumeillut taustalla melkein vuoden. Viikonloppuna testasin haalean plussan. La 16.7. ennestään tyttö 99 ja poika 01. Asumme Pirkanmalla joten synnytyssairaala on Tays. Olemme mieheni kanssa molemmat 35.
Ensi viikolla alkuraskauden ultra neuvolassa. Minulla oli kesällä 06 kohdunulkoinen raskaus ja tästä syytä ultra näin varhaisessa vaiheessa.
Oireita ei pahemmin ole jos ei lasketa ainasta väsymystä. Myös vatsa on sekaisin.
viikonloppuna oli kerrottava molempien vanhemmille ja sisaruksille, sillä mun huonovointisuus alkoi eikä ruoka maita, mut pakko syödä vähän kerrallaan ta muuten tulee oksennus. vanhemmat+siisarukset oli tosi iloisia ja sitten saikin rauhoitella niitä että vielä on pitkä matka edessä, jos kaikki menee hyvin.
sain ultran ensi viikon perjantaille eli 24.päivä. sitten tiedetään paremmin missä vaiheessa. sinänsä helpottaa pahoinvointi, kun on jotain oiretta, mutta en kyllä muistanut että olo on näin karmea. ei oikein muuta jaksaisi kun maata paikallaan, mutta siihen ei ole mahdollisuutta. Musta kyllä kaikki työkaverit ja muutkin arvaa varmaan päältäpäin missä mennään.
t.Jennu (+pikkuinen)
Taytyy taas valilla tulla ilmottautuun, etta mukana viela pyristellaan. Oksetus on niin kamalaa edelleen etten paljoo jaksa kayda edes tassa koneella. Nyt kun lapset on hetken pois jaloista pyorimasta jaksoin taas tulla lukemaan vahan tein kuulumisia. Niitahan taalla on taas ollut, hyvia ja huonoja... kaikille jaksamista omaan tilanteeseen!
Oonkohan vahan erilainen, kun kaikilla (tai ainakin tosi monilla) tuntuu olevan oireena rintojen arkuus ja mulla tuo kyseinen oire on tullut aina vasta n. viikolla 10? Ihan kumma juttu.
Muuten taalla on aika samat tunnelmat kun nyt on ollut viimeset pari viikkoa.. paallimmainen tunne on 24h kamala pahoinvointi. Kauheen vaikee ajatella mitaan muuta, sita kun EI VOI unohtaa =( Kumpa taa nyt jo helpottas pian.
Pitaskohan mein alkaa pitaan jotain viikkopinoa nyt vaikka alkuun. Siis aina vaiks maanantaina, kuka nyt sattuu ekana paikalle, alottas uuden pinon. Taa kun taas vaan venyy ja venyy =) Kivahan se on etta on paljon juttua, mutta vois olla helpompi uusillekkin ettei tarvii lukea tooosi pitkia ketjuja..
N. rv 7+2
Jees...se uusi pino voisi olla hyvä juttu....
Tässä taas ollaan yksi yö päästy etiä päin... Yöllä heräsin siihen kun alamahaa kouristeli tod.kipeesti useammankin kerran...Säikähdin että nyt ei kaikki ole kunnossa... No menenin vessaan ja sen jälkeen helpotti...Kamalasti tuli ilimaa... Onko muilla samoja vaivoja???
Muita oireita edelleen rintojen aristus,viluinen olo, väsymys....Eipä kummosempaa....
Missähän vaiheessa se masu alkaa kasvaa??
Terv.sadetar 4+5 ja tyttö03
Tervehdys!
Siirryn tuolta Vauvakuume-puolelta tänne puolelle! Olen myös sitä mieltä, että maanantaina ekaksi koneelle ehtivä aloittaa uuden pinon ja sitten vaikka pe, la ja su yksi uusi pino koko viikonloppua varten. Pysyttäisiin sitten kaikki kärryillä minne kirjoitella ja kuulumiset löytyisivät helpommin.
Eilen siis tein testin mieheltä salaa... Ajattelin, että tarvittaessa nielen pettymyksen yksin. Mies sanoi kuitenkin eilen maanantaina jälkeenpäin, että hän odotti koko isänpäivän, että kertoisin silloin hänelle raskaudesta. Hän siis odotti yllätystä ja oli hieman pettynyt sunnuntaina... Olisi sittenkin pitänyt testailla jo su-aamuna!! Ja mistäköhän se mies aavisteli??
Oireita ei ihan hirveästi: päänsärkyä ei tullutkaan niin kuin yleensä ennen menkkoja, jenkkakahvoja aina kokeilen josko olisi raskautunut -> nytkin mukamas tunnen ne pulleammiksi... :) Mulla ei kyllä jenkkakahvoja, mutta jotenkin kun tuota nahkaa repii. :) Vähän ehkä vasemman munasarjan kohdalla juilii tai vihloo - toivottavasti ei olla jääty matkalle, vaan perille olisi löytänyt.
Ekan raskauden aikana oksentelin ihan törkeästi ja joka paikkaan, toisen raskauden tiesin rinnoista heti ja siihen raskauteen liittyi lievää väsymystä, kolmas raskaus väsytti aivan törkeästi (raskaus päättyi kuitenkin, kun vauva oli ehtinyt viikolle 9, itse saimme tietää viikon 13 ultrassa tästä). Ei ollut mitään oireita keskenmenoon liittyen, joten shokki oi kova. Nyt menemme kyllä yksityiselle ultraan ennen tuota kunnan tarjoamaa viikon 13 ultraa.
Eli lapsia löytyy kaksi, vuosimallia -04 ja -05. Täytyy vielä etsiä se esittely-pino...
- Nalle-Kirahvi 4+3 (la 21.7)
Ps. Kiva, että täällä on vauvakuume-puolelta tuttuja nimiä!!
Täällä mennään rv 5+3 ja toistaiseksi olo on ollut ihan ok. Viikonloppuna alkoi pieni aaltoileva pahaolo, jota välillä ei tunnu ollenkaan. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on alkanut rv 6+ ja siksi pelottaakin, että nyt ensi viikolla on tiedossa jotain ihan kamalaa :/ Tsemppiä kovasti teille, joilla olo jo on karmiva! Minä olen muutenkin sitä sorttia, että pahoinvointi ja oksentaminen on ehkä sieltä maailman kamalimmasta päästä.
Ultran varasin eilen parin viikon päähän. Olisihan se kiva ollut mennä jo ensi viikolla, mutta eivät kovin mielellään anna aikoja ennen kuin 7 viikkoa on täynnä. Toivottavasti silloin kaikki olisi hyvin.
Me emme ole vielä puhuneet raskaudesta kenellekään. Esikoinen meillä on jo 12v ja häneltä alan kohta odotella epäilyksiä :) Tyttö arvaili viimeksikin aika aikaisin jotakin ja siitä on jo 3 vuotta.
Onko muilla maha turvonnut? Kun minulla jo housut tuntuvat välillä ahdistavan... Eikä se oikea vauvamaha nyt sentään vielä voi olla :)
Mutta hyvää viikon jatkoa ja hyviä vointeja kaikille!
M rv 5+3
Itellä ei riitä virtaa tällä hetkellä yhtikäs mihinkään, ja kaikeksi onneksi esikoinen laittaa hanttiin aivan joka asiassa missä voi..että hehkeitä on meitin päivät. Mutta enpäs valita enempiä...