Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Heinahelistimet~~~~

08.11.2006 |

Tervehdys. Tein tunti sitten testin, vahva viiva, menkat 1-2pv myohassa, mutta en malttanut enaa odottaa...4.tulossa.

Aloitin sitten talla meidan omalla nimella, luin muutaman tuosta aikaisemmasta viestirimpsusta. Nyt en muista mita " piti" kertoa itsesta, mutta laitan jotain

Ika 30

Sairaala Kattari

La 15.7.

perhe mies ja 01, 02 ja 05 lapset

laittakaa muutkin,niin " tutustutaan" . JA ONNEA KAIKILLE HIRVEEEEEESTI!!!

wp

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosta oottelen ja etelä-suomessa asustellaan!

Oon täällä enempi ollu taustalla, mut nyt aattelin vilkastua täälläkin. Pakko osallistua tähän yhteisökeskusteluihin. Oon ollu vuosia molemmissa ja pikkuhiljaa yahoot on jääny pois, koska ovat niin paljon tylsempiä ja hankalampia.

Ehdottomasti msn yhteisö, se on sentään suomenkielellä ja saa värejä ja muuta tekstiin.

Yahoot on usein kuivunu omaan tylsyyteensä vaikka varmaan joistakin sekin on kivaa.

Mut please, msn niin siellä jaksaa käydä pitempääkin!

Kyllähän porukka useimmiten käy sekä täällä, että siellä, mujtta jos niitä on liikaa niin se kyllä jakaa porukan tosi ikävästi.

Vierailija
22/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskaltaudun nyt pinoutumaan kun plussaamisesta on reilun viikon verran aikaa..Eli olen vivian, minulla ikää ens kuussa 25 ja mies on 28.Asutaan Kainuussa ja meillä on kaksi poikaa: 12/02 ja 07/04.Tämän tuoreimman tapauksen laskettu aika on 11.7. mutta saas nähdä meneekö heinäkuulle, kun kaksi edellistä ovat syntyneet kaksi viikkoa etuajassa.Mutta se ei oo vielä tämän ajan murhe. ;)

Minulla oireet alkoivat jo ennen plussausta eli koko ajan oli nälkä, mutta myös heikotti melkoisesti.Rinnat ovat olleet koko ajan herkät ja valkkaria normaalia enemmän.Mutta nyt elän hermoillen joka aamua, kun odottelen, milloin oksentaminen alkaa.Olen nimittäin ekalta oksentanut 1,5 kk ja toiselta reilu 2 kk.Tämänhetkinen kuvotus on kyllä sitä luokkaa, että kohta se alkaa!Ei siinä muuten mitään, mutta aloitan työharjoittelun viikon päästä ja pitäis olla skarppina siellä. Muistelen, että noin viikolta kuusi se olisi alkanut.No saas nähdä, miten tällä kertaa!

Miten te muut olette voineet?Onko väsymys jo alkanut?Minulla on parina edellisenä iltana väsyttänyt tosi paljon ja aamut ovat melkoisen kaaosmaisia kun väsyneenä vie kahta poikaa hoitoon ja yrittää vielä ehtiä kouluun.Mutta olen ajatellut sen niin, että kun tiedän, että väsymys johtuu näin iloisesta asiasta kestän kyllä sen.

Oletteko kertoneet tulevan vauvan sisaruksille vauvauutisista?Meidän pojat ovat aika pieniä, mutta ajateltiin kuitenkin kertoa lähiaikoina, jotta voimme koko perheellä odottaa pienokaista.Niin ja pojatkin saavat seurata masun kasvua.Olisi myös helpompi perustella heille, miksei äiti voi enää painia normaaliin tapaan.. ;)

Joku teistä kysyi, milloin olisi hyvä aika kertoa sukulaisille.Minulla on perinteisesti jo ensimmäisistä kuukausista lähtien maha ollut niin turvoksissa, ettei ole vaikea huomata, jos tarkkailee.Hyvä, että mahtuvat omat housut jalkaan.onko muilla samoja ongelmia??Eli varmaan esikoisen synttäreillä viikko ennen joulua on paljastettava, varsinkin jos pahoinvointi pahenee.

Mutta nyt on pakko lopettaa tai myöhästyn koulusta!Hyvää vointia kaikille ja tavataan täällä taas!

Vivian rv 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikille! Laitan tässä vähän tietoja itsestäni tulemaan, kun huomasin, että heinäkuisille on nyt omakin ryhmä:

Bebek-03

Ikä: 30

LA 7.7.

Tyttö 11/03

Synnäri Kättäri

Joku kyseli onko kukaan menossa alkuraskauden ultraan ja olen varannut ajan 20.11. Hinnasta en tiedä, mutta luulen sen olevan 80-100€. Kun sinne mennään niin mitä luulette, täytyykö siihen olla joku erityinen syy, että ultraan menee näin aikaisessa vaiheessa esim. verinen vuoto ym. Tykkääköhän lääkäri jos sinne ihan huvin vuoksi vaan mennään?

Mielitekoja ei ole vielä tullut eikä nitä kyllä edellisessä raskaudessakaan ollut. Kanaa en pystynyt ed. raskaudessa syömään, katsotaan miten nyt käy..

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Bebek-03

Rv 5+6

Vierailija
24/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaas tietäväisemmät jokin ryhmä pystyyn vaikka msn:lle, niin voidaan jutskailla siellä :)

Ja sitten tarkat tiedot tänne miten se keskustelu siellä toimii...En ole koskaan käyttänyt sitä palvelua...

Tervetuloa kaikki uudet heinähelistimet... Toivottavasti kaikilla säilyy masuasukki matkassa aina heinäkuun helteisiin asti! :0)

Hyvää vkonloppua ja tämä perhe matkaa pohojoseen isänpäivän viettoon... BYE BYE! Su iltana taas täällä koneen kimpussa!

Terv.sadetar 4+1 ja tyttö03

Vierailija
25/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ruhtinaalliset 6+0 täynnä - pitkä matka vielä edessä, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin. Ällöttää, väsyttää ja mielitekoihin on ilmestynyt satsumien syöminen - menee monta päivässä. Ykköseltä mulla oli hillitön appelsiinin himo :D

Ite kannattaisin MSN:n Yhteisöä ja siellä vaikuttaa olevan monien muidenkin odottajien/mammojen suljettuja yhteisöjä:

http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=106

Eli kuka haluaisi alkaa ns. perustajaksi?

t.Amalia-Joel ja rääpyskä 6+0

Vierailija
26/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla kun nousin niin jotain punasen ruskeeta tullut. laitoin pikkuhousun suojan ja nyt sitä on tullut pari pisaraa lisää...ei kiva vaikka tiedänkin että monella on jopa ihan veristä vuotoa, mutta eipä ole koskaan ollut tälläistä edellisissäkään raskauksissa jotenka kyllä vähän pelottaa. ultra oisi 22.11. eli sinne on vielä aikaa. :(

etova olo jatkuu ja huimaus. tutkailin mun rintsikka varastoja kun rupee nämä olee pienet joita normaalisti käytän. mutta onneksi löytyy noita isompiakin tuolta ja aina imetysliiveihin asti.

no kuhan vaan tämä pysyisi mukana. eilen mietin nimiä tulevalle vaaville ja nyt sitten on tää vuoto, ei oisi saanut mennä vielä asioiden edelle.

masentunut Liipe ja hippunen rv 5+2

Vierailija
27/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se veren tulo tod.aina merkkaa mitään pahaa...Kannattaa seurailla..jos alkaa enempi tulemaan, niin eikun ultraamaan...

TOIVOTTAVASTI pikkuinen pitää sinun masussasi tiukasti kiinni, ja jaksaa odotella sinne heinäkuun helteisiin :)

Hyvää vkonloppua!

T.sadetar 4+1 ja tyttö03

Vierailija
28/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

tosiaan ihan hissuksiin ajattelin heinäkuisiin uskaltautua mukaan. positiivisen testin tein vasta eilen, tosin varmuuden vuoksi kaksi kertaa. Tänään kävin jättämässä pissanäytteen tk:ssa. Saa nähdä kuulenko vielä tänään tuloksen. Syy varovaisuuteen on epäusko. Meillä on ennestään poika 06/2004, mutta sen jälkeen menkat olikin kaksi vuotta poissa ja alettuaan hyvin epäsännölliset ja aivan liian pitkät, jotta olisi ovuloinut. Nyt ollaankin käyty lapsettomuustutkimuksissa ja hoidot oli takoitus aloittaa seuraavassa kierrossa. Mutta jos tämä on totta niin ei tarvitakaan niitä:)

Eli mitä voisin kertoa, meillä siis yksi lapsi ennestään ja tämä toinen on ollut toiveissa heti ensimmäisen synnyttyä. Asutaan Espoossa, mutta viihdytään myös kotipaikkakunnallamme. Koska menkat epäsäännölliset en laskettua aikaa ole voinut tarkkaan laskea, mutta oulun kiekolla kokeillessa eri päivämääriä, totesin sen osuvan johonkin kohtaa heinäkuuta. Oireita ei ole muuta kuin puuttuvat menkat ja älytön palelu, mitä ekassa raskaudessa en kyllä huomannut. Mutta ainakin esikoisen kohdalla voin pahoin ja oksensin piiitkään, joten eiköhän se ole tässäkin edessä, jos vaan vauva masussa on ja pysyy.

terkuin,

Jennu (+mahd. pikkuinen)

Vierailija
29/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuun alussa tein positiivisen testin eli nyt olisi huimat 5+6kasassa ;)

Vaavi olisi meidän kolmas lapsi jos kaikki menee loppuun asti hyvin.

Oireitakin on ilmestynyt, jatkuva nälkä, viluttaa ihan hirveesti varsinkin illalla ja rinnat on tosi arat.Odottelen täs et koska se oksentaminen alkaa. Sitten odotusta onkin vaikeampi salata töissä vaikka en asiaa haluisi vielä paljastaa. Sukulaisille kerrotaan sitten kun itse huomaavat!

Eikä lapsillekkaan vielä hetkeen, niille tulee niin pitkä aika odottaa ensi kesää.

Yöksi pitäisi töihin valvomaan, kuinkahan sitä pysyy hereillä....

Vierailija
30/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin lähteä mukaan johonkin yhteisöön kunhan vain joku neuvoo miten se tapahtuu (malaistollo kun olen)...

Tuiskuneiti: Täällä toinen heppahöperö! Itselläni on suomiputte ratsuna.

Hirmu aikasin teillä noita oireita ilmaantuu. itselläni ei oikeastaan vielä mitään ja sepä ihmetyttääkin, että odottaako tässä ollenkaan kun ei kyytissä olia anna mitään merkkejä itsestään. Esikoisesta oli lämmöt reipaasti koholla, mutta nyt ei ole kuin ihan aavistuksen. Helpollahan sitä tietysti oireettomana pääsisi.

Raskaudesta olen jo kertonut melkeimpä kaikille, minäkun en pysty olemaan hiljaa ja pitämään omana tietona tällaista asiaa.

Alcar rv 5+1 ja 10/05

Vierailija
31/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että on muitakin heppahöperöitä, Alcar. Mullakin on siis 2 mustaa suomenhevostammavarsaa, ratsuja niistä pitäisi leipoa ;).

Ja älä hätäile, Alcar, mulla edellisessä raskaudessa (niin kuin aiemmin täällä olenkin jo maininnnut) ei ollut mitään sen kummempia vaivoja. Mahakin pömpähti näkyviin vasta joskus viikolla 19-20, sitten se pömpähtikin kunnolla. Niinpä silloin olikin sellainen olo oikeastaan tuon mahan esiin tuloon asti sellainen, että onkohan sitä edes raskaana. Tein moooonta raskaustestiä, jopa ultrien jälkeen, varmistaakseni asiaa... ;)

Nytkin on vähän epäuskoinen olo, vaikka tuota pahoinvointia on ollutkin ja maha on niin turvoksissa ettei normaalit housut mahdu. Mutta kun voihan sitä muutenkin olla turvoksissa ja huono olo... Mutta kai se totta on :).

tuiskuneiti79 + poika 1v2kk + rv 6+5 (kai...?)

Vierailija
32/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat nyt päivän myöhässä, toiveikkaana, että olisin myös heinävauvan äippä... testin ajattelin tehdä vasta muutaman pvän kuluttua, jos ei ala menkkoja kuulua.

km mulla oli elokuussa, eli nyt sitten toinen kierto sen jälkeen.

pitäkäähän peukkuja, että jatkossakin olen täällä teidän ilonanne! ;)

t. myöskin heppahöperö (suokki täälläkin) sikkis, 5+0 (ehkä...)

Vierailija
33/69 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vielä tosi epäuskottava olo vaikka +testin tein jo melkein 2 vkoa sitten.

Täällä odotetaan neljättä vauvaa rv5+5 ja tuntuu etten olisi ikinä raskaana ollutkaan, kun mitään ei oikein muista edellisistä raskauksista ainakaan alkuajoista, siis lähinnä olotilasta. Nyt ei ole oireena juuri mitään muuta kuin rintojen lievä arkuus, turvotus mahassa ja palelu. Alamahaa tosin villellyt tosi ikävästi liikkuessa muutaman päivän ajan mistä lie seki johtuu, ihan kuin joku puukolla pistelis. Edellisillä kerroilla etoi, mutta oksentamaan en joutunut.

Plussauutisia en ole kertonut kuin muutamalle työkaverille, läheisiä ei viitsi vielä ilostuttaa jos vaikka jotain menee mönkään. Pitää vaan toivoa ja uskoa että kaikki menee hyvin ja saadaan mekin heinävauva 07.

marica2

Vierailija
34/69 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tänne pamahti selkeä plussa ruutuun :) onni on suunnaton, vaikka pelottaakin ihan kamalasti, jos joku menee mönkään.

Mulla ei ole oireita kovinkaan paljon (tai ainakaan sellaisia oireita, joita ei voisi luulla kuvitteluksi!):

-Välillä palelee (mutta meillä vuotaa vähän ikkunat)

-Rinnat (nännit!!) arkana

-Kamala nälkä

-Välillä yököttää

-Vatsa toimii oikeen erityisen hyvin :D

-Alavatsa (kohtu) aika kova ja painava

Menkkajuilimisia- ja särkyä on aika runsain määrin edelleen (ollut jo lähes viikon!)

Jospa meillä heinäkuussa olis sitten vauva. Meillä kaikilla!

-Weatherby 4+5

Vierailija
35/69 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä nyt sitten oikea viestipino...?

Esittelyn laitoinkin jo tuonne toiseen viestiketjuun. Olen 23 vuotias yhden lapsen äiti. Toista odotellaan nyt viikolla 4+4. Minulla oli keskenmeno tammikuussa -06 viikolla rv:lla 7 joten en oikein osaa vielä täysillä iloita tästä. Tutkimusaika oli varattuna kuukauden päähän, mutta sain onneksi perua.

Täällä oli kysytty mielihaluista. Mulla ei sen kummemmin mitään erityistä. Alkuviikolla oli pari sellasta iltaa, että oli koko ajan nälkä. Silloin en ollut vielä tehnyt testiäkään.

Olen kertonut raskaudesta kahdelle ystävälle ja mies työkaverilleen, joka odottaa itse ja aina kysyy meidän perheen kasvamisesta =) Olemme kertoneet myös tyttärellemme joka innolla on odottanut vauvaa viime talvesta lähtien. Sukulaisille kerromme ultran jälkeen tai viimeistään jouluna. Edellisestä raskaudesta tiesi todella moni ja sitten se menikin kesken, joten nyt ollaan hiljaa.

Ensimmäinen neuvolakäynti minulla on joulukuun 12. päivä ja samalla terveydenhoitaja ultraa, että tällä kertaa kaikki kunnossa. Silloin viikkoja kasassa n. 9.

Minäkin kannatan meille omaa keskusteluryhmää. Kokemusta ei niistä ole, joten en osaa sanoa, että minne sen haluaisin =)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
36/69 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt yksi MSN-palsta, toivon 1-2 lilsävalvojaa seurakseni.

Vierailija
37/69 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitä nyt pääsee tuonne meidän yhteisöön MSN palstalle?

Vierailija
38/69 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/69 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...plussattu, tosi vaaleasti tosin, mutta toiveikkaita ollaan. :) josko nyt sitten meillekin suotaisiin pieni nyyttil, kun tuosta ensimmäisestä tuli enkeli.

ratsastuskisoista kotiuduttu herra hepan kanssa, nyt pitäisi lähteä mutsin ja faijan luo isänpäivälounaalle.

vielä en tonne laskettuihin aikoihin jne. ilmottaudu, kun pelko siitä, ettei tää olekaan totta, on vielä suuri...

t. sikkis, enkelivauva 8/06 sekä suuri toive rv. 5+3

Vierailija
40/69 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi " modeksi" sinne, kun niitä kerran kaipailtiin! Jonkun verran on kokemusta tosta msn:stä!

Kisuli83, joka alkaa nyt päivittää meidän listaa...