Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Heinähelistimien maanantai***

09.07.2007 |

Laitetaan pino pystyyn näin lasketunajan kunniaksi =) En valitettavasti osaa tehdä noita hienoja kuvioita, mutta jos tämä välttäisi tälle päivälle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan saa enää unta joten ajattelin aloittaa aamun sitten tuttuun tapaan tässä tietokoneella.... Tänään on tosiaan se laskettupäivä, ultran mukainen laskettupäivä meni jo perjantaina. Kaksi aiempaa raskautta menneet yli, niin olihan se odotettavissa että tämäkin menee, vaikka kuinka kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt ja vauva laskeutunut jo aikapäiviä sitten. Ja vaikka miten on supistukset vaivanneet raskauden puolivälistä saakka. Tämä on sitkeä kaveri, ei tule hevin ulos. Kun joskus kuukausia sitten katsoin kalenteria niin huomasin että tässä kuussa on 13. päivä perjantai. Sillon ajattelin että sinä päivänä EN halua synnyttää, niin katsotaan vaan, perjantaina sitten vihdoin synnytän ;o) Ja itselläni ei ainakaan mitkään poppakonstit tehoa, vauva syntyy juuri silloin kun haluaa, ei hetkeäkään aiemmin.

Onko teillä muilla jo miten sukulaiset ja kaverit alkaneet soitella joko-joko-puheluita? Täällä on ainakin linjat kuumana, koko ajan joku soittaa tai tekstaa että " eikö vieläkään mitään merkkejä" tai " muistat sitten ilmoittaa heti jos lähtö tulee" jne. Sekä miehelle että minulle alkaa tulla kyselyitä tihenevään tahtiin. Oma äitini on kyllä kaikista pahin höyry, vaikka tietää odottaa entisten lasten kokemuksella että turha hötkyillä ja vaikka olen miljoona kertaa sanonut että aivan varmasti ilmoitan kyllä kun synnyttämään lähden. No, sellaista se on aina loppuajan odotus. Tuo ennakoivien merkkien kysely on kaikista ärsyttävintä, koska niitä ennakoivia merkkejä on aika hankala tulkita. Voi olla että niitä on viikkokausia ennen synnytystä tai sitten ei mitään ja silti synnytys lähtee käyntiin.

Magdaleen@ tasan 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se on taas uusi odotusviikko alussa.

Magdaleen@: Joo meillä kanssa linjat käy kuumina kun porukka kyselee, et joko, joko ja onko mitä tuntemuksia?! Meilläkin miun oma äiti on se pahin. Soittaa joka päivä ja kyselee, miltäs nyt tänään tuntuu. Välistä ei jaksas kun itekkii jo toivois tän naperon tulevan pois. Toisaalta kait sitä mummoo pitää ymmärtää, koska myö sen omat lapset ollaan tultu ihan ajoissa.

OmaNapa: Mitäs tässä.... Odottavan aika on pitkä, joo tosiaan. Pitää koko ajan keksii itelleen tekemistä. HUSin sivuilta löysin tiedon, et rv 41+3 on eka yliaikaisuuskontrolli äitiyspoliklinikalla. Eli se ois sit eessä viikon päästä, jos näillä eväillä mennään. No katotaan tää viikko ja torstaina taas neuvola. Nyt ei taas mitään tuntemuksia siihen suuntaan, et tapahtus mitään. Kaveri painaa kovasti lantioon, mutta ei oo taas supistellu sen kummemmin.

Ihanaa ku tänään on viilee päivä, vois vaikka harkita käyvänsä kaupungilla ja leipovansa jotain.

Jännityksen hetkiä kohta naperon saaville. Eikös niitä sovittuja päiviä ollu muutamalla tällä viikolla, en muista nyt nicejä, sorry.

Sonteri ja juniori 40+2

Vierailija
4/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Se on toiseksi viimeinen päivä ennen sectiota... Kylläpä jännittää vaikka jo kokemusta löytyykin sen osalta...

Puolilta päivin lähdetään käymään saikulla labrassa ja äitien vuodeosastolla tekemässä viimehetken valmistelut ja otetaan vauvelista vielä sydänkäyrää... Paljonhan tuo on tuolla masussa vielä myllännyt!

Miten sulla muuten Newbie... Joko olet käynyt niissä keskusteluissa? Antoiko ne sulle niitä vatsalääkkeitä jotka otetaan ennen leikkausta? Monelta menet ke aamuna saikulle? Joko jännittää? Minua ainakin jänniittää ja kovasti. Ke mennään jo 6.30 saikulle.. ja vauva saattaa olla jopa jo klo 8 syntynyt! Tai sitten saattaa mennä jopa 15 asti.

No eipäs kummempia...kirjoittelen huomenna vielä viimehetken tunnelmat!

t.sadetar ja eppuli 38+4

Vierailija
5/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut marrasfantille ja persilja2:lle!!! Kyllä kateeksi käy, kun ootte saanut jo pikkuiset maailmaan :)

Täällä ei mitään tuntemuksia synnytyksen lähenemiseen. Oon jo jotenkin tyytytynyt siihen, että taitaa mennä laskettuun aikaan tai ylikin. Vaikka kyllä sitä joka ilta nukkumaan mennessä miettii, että josko yöllä lähtö tulisi. assi on valmiina pakattuna ja iltaisin kattoo että koti on suurinpiirtein kondiksessa. Tavarat paikoillaan ja tiskit tiskattu.

Kovin on pullantuoksuisia terveisiä ollut linjalla. Ja leiponut olen minäkin. Eilen tein ekaa kertaa elämässäni tiikerikakun ja tänään olis tarkoitus pullaa vääntää. Kehtaanko edes sanoa, että en oo koskaan ennen leiponut pullaa!! vaikka ikääkin on 30 vee. Lähinnä vaan noita pakastealtaan puolivalmiita :) Ruokaa kyllä tykkään aina kovasti tehdä, mutta tuo leipominen ei oo oikein ollu mielekästä. Mutta nyt just pakkaseen ajattelin tehdä, että on sitten kun vieraita alkaa käymään. Ja muutenkin on kiva harjoitella kaikkii tekemään, nyt kun kotiin on jäänyt.

torstaina olis neuvola ja sain ajan myös neuvolalääkärille, kun on laskettuaika. Katsellaan nyt siihen asti...

Mukavaa viikkoa kaikille ja tzemppiä huomisiin sectioihin!!

beebebeebe 39+2

Vierailija
6/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päivähän se jo melkeen on.

Eilen illalla vauva liikkui tosi kovaa ja satutti minua ihan tosissaan. tänään heräsin klo 6.30 siihen etten pystynyt ees liikkumaan, saati hengittämään. kylki niin kipeänä. ilmeisesti jopa kylkiluu rikki. mihinkään en päässyt liikkumaan, sain puhelimen käteeni joka oli vieressäni ja kirjoitin puolisolleni, hän sanoi että yrittää tulla mahd pian kotiin, mutta ei toki vointu silloin lähteä kun työvuoro kesken. makasin sitten lähes paikallani 1,5 tuntia ennen kun puolisoni tuli kotiin. hän toi särkylääkkeen ja neuvola kortin jossa oli kaikki puhelinnumerot. soittelin sitten huvikseni kättärille ja kyselin kandeeko jotain tehä.

klo9 pääsin nousemaan vihdoin sängystä vessaan. edelleen särkee kyllä koko ajan ja hengittää ei voi kunnolla, että tämäkin vielä. särkylääkettä vain sitten napaan ja pitää kestää.

magdaleena: meillä kans puhelimt soi ja tekstareita tulee ja se on tosi rasittavaa kun itsekin on jo ihan loppu tätä odotusta ja kun ihan varmasti soitellaan sitten kun jotain tapahtuu.

no mutta nyt pitää mennä lepäämään vaikka sekin on hankalaa tuon kyljen kanssa.

liipe ja prinsessa rv 39+5

Vierailija
7/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetar: Saan vasta huomisiltana tietää millainen aikataulu keskiviikkona. Vatsalääkkeitä en ole saanut... olisikohan pitänyt? :\ Syömis- ja juomisohjeet kylläkin.

Tänään kävin kuulemassa fysioterapeutin ohjeet leikkaushaavan kuntouttamisesta, sänkyyn ja sängystä pois hinautumisesta, hengityksestä sekä liikkumisesta. Tarvittavat labrakokeet varmaankin otettiin viimeisellä äitiyspolikäynnillä (veriryhmä). Vauvelia varmaan kurkataan keskiviikkoaamuna ultralla ja ehkä otetaan ktg:tä, vaikka nuo tehtiin vikalla polikäynnilläkin (pari viikkoa sitten). Anestesialääkärin kanssa olen jo keskustellut, joten eiköhän tietoni ole aika hyvin kassassa.

Kyllä tässä alkaa tuo sektio jo mielessä kummitella ja varmaan keskiviikkoaamuna viimeistään jännittää kybällä. Leikkauksessa enkä sairaalassakaan ole ennen ollut. :\

Liipen olotila kulostaa tukalalta. :( Jaksamista sinne! Eikö kättäriltä osanneet neuvoa mitään helpotusta?

Pullan tuoksuisia päiviä ovat näköjään monet viettäneet... reipasta! :) Itse en saa aikaan moista. Leipomisesta kyllä pidän, mutta on ollut muutakin puuhaa. Eilen olin lähinnä miehen henkisenä tukena keittiöön laitettavien hyllyjen asennuksessa. Liukuovet pitäisi vielä hankkia hyllyjen suojaksi, kunhan käärön kanssa kotiudutaan.

JokonytkyselyG: Meillä ei juuri kysellä, kun on tuo sektio buukattu. Olen kuitenkin yrittänyt varoitella, että ei syntymäpäivä ole satavarma. Koska jos vauva kääntyy raivotarjontaan, voi odottelu jatkua kolmisen viikkoa...

t. Newbie & napero 38+6

Vierailija
8/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas kerkee kirjotteleen ku tuli toi pikkusisko tänne apulaiseksi, IHANAA!!!! <3 On vissiin viikonloppuun asti ja sit tulee äippä ja vielä pienempi sisko tänne päivystään. On paljo mukavampi ku on esikoiselle lapsenvahti saman katon alla jos lähtö tulee, ja muutenkin päivisin seuraa sekä itelle että esikolle. Olo on ollu jokseenkin väsähtäny ku ei meinaa yöllä saada nukuttua ku on niin himputin kuuma, ja päivällä hiki virtaa vaikkei muuta ku istuu sohvalla...

PALJONPALJON ONNEA muutes kaikille jotka on saanu käärönsä jo kotiin (ja ylipäätään maailmaan)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *kateellinen*

Oottepas te kaikki ollu reippaita ku niin ootte leiponu ja hösöttäny. Mä en kertakaikkiaan oo jaksanu!! Viime viikolla neuvolassa totesinkin et onnex toi toissaviikko oli hyvä ja energiaa oli ku pienessä kylässä, joten sain leivottua pakastimen täyteen kaikkia herkkuja ja laitettua kaiken vauvalle valmiiksi. Nyt sitte viime viikko olikin ihan toinen ääripää ton jaksamisen suhteen ja sama meininki tuntuu jatkuvan.

Eilen kävin äitipolilla näytillä ku la-su-yönä lirahteli housuihin jotn, jota luulin lapsivedeksi... Soittelin eilenaamulla polille ja käskivät tulla käymään, ja kotiohan ne sit kuitenkin taas passitti -se mitn lapsivettä ollu vaan ilmeisesti valkovuotoo tai vastaavaa... Vähä hävetti, mutta lääkäri sano et on tosi yleistä ja että paljo äidit käy näytillä samasta " vaivasta" . Sit muistelinkin et olikohan se tällä palstalla ku joskus olikin asiasta puhetta. No lekurilla ei ollu kiire mihkään joten ultras tosi tarkkaan (kaikki ok!) ja teki painoarvionkin, joka oli 3700-3800g. Ei siis mikään kauhee jättiläinen, mä ku oon aattellu et on varmaan yli nelikilonen... Esikoinen synty rv 39+4 (eli tästä kahen päivän päästä) ja oli 3660g että aika samoihin vetäis. Tosin viime raskaudessa mulla oli se raskausajan diabetes ja nyt ei...

Jaha, kai sitä täytyy mennä suihkuun.

Koitetaan jaksella!!! :)

Tini78 rv 39+2

Vierailija
9/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän pinon vasta selannut läpi, joten ihan en ole kärryillä, ketkä saavat jo syleillä pientä nyyttiä! Onneksi olkoon kuitenkin kaikille! Taisi noita sektioaikoja olla myös tällä viikolla paljon, joten odotus vain lyhenee... :)

Itse olen " lomaillut" viikon sukulaisten luona. Olo oli aina välillä todella tukala - mutta ei mitään sellaista, että synnyttämään olisi tarvinnut lähteä. Joo, lomailusta ei voi kyllä puhua, kun yövyttiin anoppilassa - mä oon varmaan oikeasti allerginen appiukolle... Hermot oli ihan älyttömän kireällä koko viikon ja se kyllä näkyi ulospäinkin...

Liipen olotilasta: Mulla ei varmaan samaa vaivaa, mutta välillä kramppaa todella pahasti mahasta. Lähinnä ehkä alhaalta sekä oikealta että vasemmalta, mutta myös välillä ylempää oikean kyljen kohdalta. Silloin kun kramppi tulee, ei pysty tekemään yhtään mitään. Seisahtuu silloin kyllä koko maailma. Levolla kyllä menee ohi ja yrittää hengitellä jotenkin rauhallisesti. Mutta tosiaan krampin aikana täysi seis kaikessa olemisessa. Saattaa kestää 30 sekuntia tai pari minuuttia. Yksi yö heräsin kramppiin ja sillä kertaa kramppia oli niskasta vatsaan asti. Todella ikävä olo.

Jaa tietysti kaatuilin taas lomalla. Ampiainen pisti mua jalkaan ja aloin sitä sitten vielä huitomaan. Jalat meni hyppimisestä ja huitomisesta maitohapoille (kunto 0!) ja kaaduin asvaltille pitkin pituuttani. Kädet meni verille, kun itseäni otin vastaan ja jotenkin ehkä taisin kaatua kyljelleni. Mitään vuotoja tai veriä ei tästä seurannut ja kuuntelin vauvan liikkeitä - niitä oli, joten en sitten käynyt missään tarkistuttamassa mitään.

Tää oli nyt jo toinen kaatuminen meikäläisellä. Viimeisestä aikaa viisi viikkoa. Kömpelyyttä siis on ilmassa ja kyllä mahasta täytyisi päästä jo eroon! :)

Seuraava neuvola vasta perjantaina - taukoa ollut 2,5 viikkoa...

- Nalle-Kirahvi 38+3

Vierailija
10/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terkkuja sairaalasta. Olin kontrollissa sairaalalla ja samalla tuli tutustruttua paikkaan ja kätilöihin =) Mukava aamupäivä siis takana, vaikka harmittaakin kun mies ei mukaan päässytkään pomon sotkujen takia.

Minut otetaan sisään sairaalaan 22.7 17.00 jolloin tapaan anastasialääkärin ja käydään sektio muutenkin läpi, sitten seuraavana aamuna 7.00 aloitetaan " synnytys" =) Tulipas jännä ole, vaikka täälläkin ns konkari jo ollaan kun kolmatta kertaa sektioon olen menossa.

Vauva meuhkasi masussa niin kovasti ettei ultrauksesta meinannut tulla mitään, istukka toimi edelleen hyvin sekä lapsiveden määrä oli hyvä. Sydänkäyrä oli myös mallikas ja kätilöopiskelijoista oli hauskaa kun näkivät masukin jalkapohjan vatsan läpi, oli uusi juttu heille että noin selvästi näkivät =)

Nyt tässä siis odotellaan että kaksi viikkoa rientäisi nopeasti. Onneksi saamme keskiviikkona vieraita luoksemme loman viettoon ja sitten reilun viikon kuluttua appivanhemmatkin saapuvat tänne apuun lapsenvahdiksi niin mukavastihan tämä kaksi vkoa varmaan hujahtaa.

Suppareita kaikille tasapuolisesti ja kipeitä semmoisia, jotka oikeasti edistävät tilannetta!!!!!!

Duracel rv 37+4

Vierailija
11/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut kaikille vaavinsa saaneille. Yhtäkkiä tulikin sitten ihan urakalla vauvoja :)

Jokonyt: Kukaan ei ole kysellyt mitään. mutta mulla onkin vielä laskettuunaikaan 3 viikkoa.

Aika monella näyttää olevan sektio edessä. Ja ihan tällä viikollakin. teillä onkin sit pian vaavit kainalossa.

Oma olo on turvonnut. Mulla on pian viikon ollut aikamoista turvotusta jaloissa. Mietin vaan, et jos olis kuuma, niin kuinka kamala olo olisi. Nyt on sentään viileätä ja olen levännyt jalat ylhäällä. No, pian tämä on kai ohi. maksimissaan kai se 4+4 viikkoa odotusta. neuvolalääkäri sanoi, et jos menee yli niin 41+3 käynnistettäis. Vai olikonhan se, et silloin otan yhteyttä, et pitäis käynnistää.. menee asiat ihan sekaisin...

oasis 36+5 (omien laskujen mukaan 37+3)

Vierailija
12/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ihan hyvissä voinneissa. Ja vielä saattaa ja varmaan onkin odottelua edessä pitkään. La vasta 31.7..

Tosiaan oiskohan tämä jopa mun 3. viesti tänne. Aika laiska olen ollut kirjoittamaan. Lueskellut olen kyllä aika aktiivisesti.

Vointi on tosiaan hyvä, mahakaan ei juuri tiellä, eikä ahdista. Kuumuus toki ahdistaa, mutta ei sen enempää kuin normaalitilassakaan, mä kun tuskastun kuumaan (sisäilmaan) hyvin nopeasti.

Kaikki suunnilleen on valmiina, ainahan sitä jotain pientä ois tekemättä ja hankkimatta, mutta ei mitään paniikkia enää minkään suhteen ilmassa. Tai ehkä just onkin, esikoista kun odottelen.. lähinnä siitä miten kaikki sit lähtee rullaamaan aikanaan kun kotiudutaan.

Noita teidän liikelaskentoja olen hieman ihmetellyt. Mun pitäisi olla koko ajan ultrattavana, jos niitä seurailisin. Masuasukki lienee rauhallinen kaveri, välillä liikkuu jonkin verran, mutt sit taas saattaa olla hyvin pitkiä taukoja (useita tunteja) ettei tunnu mitään. Liekö ihan normaalia? Kuitenkaan neuvolassa ei olla oltu asiasta huolissaan, niin en ole minäkään osannut olla. Lisäksi nlalääkäri toka kerralla merkkasi liikkeistä +++, eli yli arvosteluasteikon, mutta mä en sillon edes liikettä tuntenut. Joten oon ajatellut, etten varmaankaan tunne liikkeistä kuin kaikkein vahvimmat.

Tässäpä näitä, pelkkää omaa napaa multakin.

Mutta onnea tosiaan kaikille jo nyyttinsä saaneille ja supistuksia niitä toivoville..

Puikuin rv 36+6

Vierailija
13/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä revitään tapetteja ja tasotellaan seiniä, ihmeen hyvin valaanakin kykenee hommiin:) Meidän tuurilla molemmat lapset on masutaudissa ja ei voi viedä hoitoon eli ei kovin nopea tempoista remontointia... Itse säästynyt toistaiseksi taudilta vaikka se on yrittänyt tulla jo useamman päivän, tässä megaummetuksessa masutauti tuntuisi taivaalliselta(vitsi!).
Sori etten muista kuka se oli lähdössä synnärille viikonloppuna,mikäs on tilanne??
Saanko kysyä teiltä sektioon menijöiltä miltä tuntuu tietää vauvan syntymä etukäteen? Itsellä kun ei kokemusta, mutta olisi se mukava toisaalta tietää ja osata varautua koska poksahtaa.

Mukavaa viikkoa, olkoon se viileämpi meille turpoavilla.

Lumituuli ja poju rv37+2

Vierailija
14/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrataan lyhyesti. Remppaa tehdään ja hyvin jaksaa tää valas. Tytöt masutaudissa ja yritä siinä nyt painaa hommia täysillä.
Mitä muuta kirjotin??
Kysyin, että miltä teistä sektioon menijöistä tuntuu tietää vauvan syntymäpäivä? Itsellä ei kokemusta,mutta olisi varmasti mukava varautua vauvan tuloon kun tietää koska se tapahtuu.
Ja miten menee sillä joka laittoi viikonloppuna viestiä, että nyt tuli lähtö? Vauvauutisia????
Mukavaa viikkoa!

Lumituuli ja poju rv37+2

Vierailija
15/15 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meidän vauva otti toivomani varaslähdön rv 38+6 ja syntyi 2.7. tasan viikko sitten siis.. Tyttö tuli vaikka poikaa odotettiin ultran mukaan.

Ihana kokemus ja kaikki menee hienosti, vaikka neljän alle kouluikäisen äitinä tuskin ehdin paljon kirjoitella vauvapuolelle. Vauva on suloinen ja meille ensimmäinen rauhallinen tapaus joka vaan syö ja nukkuu.

Oma olo tuntuu ihmeelliseltä, kun loppu oli niin tukalaa..

Kirjoitan tuonne synnytyspuolelle tarkan selostuksen :0)

Vinkki: kannattaa todella harrastaa sitä kolmatta ässää, jos paikat ovat kypsät ja on jo ollut supisteluja, synnytys lähti käyntiin tokan kerran jälkeen ja ihan käynnistysmielessä sitä harrasteltiin..

Koittakaa jaksaa masujen kanssa, raskaanaoleva nainen on kaunis! Oli mukava jakaa nämä 9 kk teidän kanssa, vaikka alun jälkeen en paljon jaksanutkaan kirjoitella..

Nyt siis neljän emo, joka kyllä varmasti vielä tänne ilmaantuu, senverran ihania nuo vauvat ovat :0)