Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit tai mitä sanoisit tilanteessa

Vierailija
25.11.2022 |

jossa mies on juuri tullut töistä ja sinulla on tärkeää asiaa hänelle. Yrität puhua mutta mies puhuu koko ajan sun päälle, ja sitten tiuskaisee "oota nyt vähä mä oon just tullu töistä" ja menee läppärilleen, laittaa kuulokkeet korvilleen ja alkaa katsella videoita. Asiasi jäi sanomatta, kun mies ei halunnut kuunnella. Ja myöhemmin se ei enää edes muista että sinä yritit sanoa jotain. Niin, miten siis reagoisit ja mitä tekisit?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin kannattaako suhdetta jatkaa. Kuunteleminen on ihan perusasia.

Ellei tuo toimi, tuskin mikään muukaan toimii kunnolla.

Vierailija
2/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi tuollaiseen suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut sille sanaakaan tuon jälkeen. Äsken se jotain puhisi kiukkuisena. On siis mulle nyt jostain hemmetin vihainen. 

Vierailija
4/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a.

Riippuu siitä onko mulla oikeasti jotain tärkeää asiaa ym.

Onhan tuo töykeää käytöstä mieheltä, mutta jospa hänellä on ollut syystä tai toisesta hermoille käyvä työpäivä, niin onhan se ymmärrettävää että tahtoo saada sen palan rauhaa kotiinsa päästyään.

Jos se tärkeä asia onkin jotain jonnin joutavaa valitusta, niin itseltä ainakin katkeaisi totaalisesti pinna kuunnellessani sellaista ennen kuin edes olen saanut kenkiäni pois jalasta.

Vierailija
5/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se urasta johtuvaa kireyttä (aikataulut) vai krooninen kiukkujussi. Ei oikein toimi jos toinen on vihainen tai ei koskaan kuule. Ei kuule jos toisella hätä?

Vierailija
6/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee töistä kotiin - emme tiedä millainen stressi sielläkin saattoi olla - pitää sentään saada palautua, ennenkuin joku hyökkää kertomaan jotain asiaa tai käskyttää tekemään jotain. Eipä tulisi mieleenkään hyökätä juuri ovesta sisään astuvalle miehelleni kertomaan suureen ääneen jotain, mahdollisesti ongelmaa tms. Antaa rauhoittua ja illan kuluessa sitten keskustelut. 

Vierailija
7/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile/kokeilkaa joskus aloittaa "Tuntuu että meidän pitäisi jutella" -sanoilla, vaikka kyse ei olisikaan siitä, mihin nämä sanat yleisesti ottaen johtaa. 

Vierailija
8/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsisin kannattaako suhdetta jatkaa. Kuunteleminyn on ihan perusasia.

Hetikö nykyään eroa hakemaan noin yksinkertaisen jutun takia? Kuuntelemiselle AJANKOHTA valitaan eikä hyökätä töistä tulevan niskaan tämän saapuessa kotiin. Oletteko ihan tolloja?

Vierailija
9/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli saanut kengät pois jalastaan ja vaihdettua vaatteetkin. Koiralle lässytteli ja jutteli, ja kun mä sanoin jotain, alkoi heti puhumaan päälle ja huutamaan "kuuntele nyt". Olin oikeassa, ei se enää muistanut että mulla oli sille jotain asiaa. Sama se on joka ilta kun se pelaa pleikkaria: jos sanon jotain, se on kauhean ärtynyt kun joutuu siirtämään kuuloketta pois korvalta että kuulisi mitä sanon. Ei meillä juurikaan koskaan mistään jutella, kun mies ei vaan kuuntele. Ei sitä kiinnosta.

Vierailija
10/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut sille sanaakaan tuon jälkeen. Äsken se jotain puhisi kiukkuisena. On siis mulle nyt jostain hemmetin vihainen. 

Kuulostaa aika toksiselta tuo teidän suhde.

Vierailija
11/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että hänellä on jokin tärkeä juttu menossa koneella, joten odotan, että hän lopettaa. Sitten kerron asiani.

Vierailija
12/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ekana mieleen, että mitä tärkeitä asioita sulla yleensä on, tuo käytös riippuu täysin siitä. Valitatko asioista, onko sulla usein "tärkeää" asiaa, onko sun asiat aina tärkeämpiä?

Jos kaikkiin on vastaus ei, niin sitten mies ois voinut sanoa että oli raskas päivä töissä, oota rentoudun eka hetken tms.

Mikä oli sun asian pointti ja oliko se kiireellinen?

Vierailija
13/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikavereiden kanssa nauraa ja vitsailee ja on hyväntuulinen, mutta mun kanssa jos pitäisi keskustella, se syventyy katsomaan telkkaria niin ettei kuule mitään mitä sanon.

Vierailija
14/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli saanut kengät pois jalastaan ja vaihdettua vaatteetkin. Koiralle lässytteli ja jutteli, ja kun mä sanoin jotain, alkoi heti puhumaan päälle ja huutamaan "kuuntele nyt". Olin oikeassa, ei se enää muistanut että mulla oli sille jotain asiaa. Sama se on joka ilta kun se pelaa pleikkaria: jos sanon jotain, se on kauhean ärtynyt kun joutuu siirtämään kuuloketta pois korvalta että kuulisi mitä sanon. Ei meillä juurikaan koskaan mistään jutella, kun mies ei vaan kuuntele. Ei sitä kiinnosta.

Pitäisikö erota ja ottaa koira mukaan? Ei kuulosta kovin sympaattiselta kumppanilta.

Vierailija
15/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee ekana mieleen, että mitä tärkeitä asioita sulla yleensä on, tuo käytös riippuu täysin siitä. Valitatko asioista, onko sulla usein "tärkeää" asiaa, onko sun asiat aina tärkeämpiä?

Jos kaikkiin on vastaus ei, niin sitten mies ois voinut sanoa että oli raskas päivä töissä, oota rentoudun eka hetken tms.

Mikä oli sun asian pointti ja oliko se kiireellinen?

En ala tässä kertomaan mitä asiaa mulla oli miehelle. Eikä mun asiat todellakaan ole yhtään tärkeitä, kun mies joko ei kuuntele (on kuulokkeet päässä läppärillä tai pelaa pleikkaria) tai puhuu koko ajan mun puheen päälle. Eikä tämä muutu edes sen vapaapäivinä. 

Vierailija
16/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsisin kannattaako suhdetta jatkaa. Kuunteleminyn on ihan perusasia.

Hetikö nykyään eroa hakemaan noin yksinkertaisen jutun takia? Kuuntelemiselle AJANKOHTA valitaan eikä hyökätä töistä tulevan niskaan tämän saapuessa kotiin. Oletteko ihan tolloja?

Mistä hyökkäämisestä oikein puhut? Käytätkö aina noin rumaa kieltä?

Vierailija
17/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tuli mieleen erään ex-pariskunnan tarina, toinen oli ihana omasta ja muiden mielestä, mutta sisällä seinien takana kotona hirviö. Aikuislapsi, jolle puoliso huolehti kaiken.

Suhde meni jo lyhyessä ajassa siihen, että asiat hoitava puolisko vietti aikaa koneella ja pelasi kavereiden kanssa, oli siellä hyväntuulinen ja vitsaili. Taustalla kuului kun aikuislapsi huusi tätä taas johonkin tärkeään "*nimiiiiiiiii*"!!

Eivät suhteen loppuajasta puhuneet enää mitään, kun pelaavapuoliso ei jaksanut enää keskittyä aikuislapsen lukuisiin tärkeisiin juttuihin ja ongelmiin. Aikuislapsen psyyke taas oli riekaleina, kun hän ei jaksanut asioista huolehtivan pelaajapuolison ongelmiin keskittyä kun "ei sillä ole sellaisia kuin hänellä". Eli toisen asioita ei käyty koko suhteen aikana kunnolla läpi, olettamuksena että on niin vahva.

Käykää nää asiat ajoissa läpi ja jatkotoimenpiteet ajoissa ennen kuin psyyke hajoaa.

Vierailija
18/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tuli mieleen erään ex-pariskunnan tarina, toinen oli ihana omasta ja muiden mielestä, mutta sisällä seinien takana kotona hirviö. Aikuislapsi, jolle puoliso huolehti kaiken.

Suhde meni jo lyhyessä ajassa siihen, että asiat hoitava puolisko vietti aikaa koneella ja pelasi kavereiden kanssa, oli siellä hyväntuulinen ja vitsaili. Taustalla kuului kun aikuislapsi huusi tätä taas johonkin tärkeään "*nimiiiiiiiii*"!!

Eivät suhteen loppuajasta puhuneet enää mitään, kun pelaavapuoliso ei jaksanut enää keskittyä aikuislapsen lukuisiin tärkeisiin juttuihin ja ongelmiin. Aikuislapsen psyyke taas oli riekaleina, kun hän ei jaksanut asioista huolehtivan pelaajapuolison ongelmiin keskittyä kun "ei sillä ole sellaisia kuin hänellä". Eli toisen asioita ei käyty koko suhteen aikana kunnolla läpi, olettamuksena että on niin vahva.

Käykää nää asiat ajoissa läpi ja jatkotoimenpiteet ajoissa ennen kuin psyyke hajoaa.

Ahaa, minä siis olen tuollainen aikuislapsi, joka on kodin seinien sisäpuolella hirviö. Tiedä sitten millä tavalla olen hirviö, kun me ei koskaan riidellä; mies on sanonut että yhtään ei riidellä ja sillä selvä. Että riitely parisuhteessa ei todellakaan ole normaalia. Se menee heti ihan lukkoon ja alkaa hampaita kiristellen uhkailemaan "yks sana vielä ni mä lähen menee" 

Vierailija
19/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/28 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se  mäkättävä lehmä, sängyssäkin on kuin kuollut lahna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi