Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa, kun tyttäreni ei saa töitä kovasta yrittämisestä huolimatta

Vierailija
25.11.2022 |

Tytär on 21-vuotias ja ollut kerran palkkatöissä. Hän sai ammattitutkinnon maaliin viime keväänä ja siitä lähtien yli 100 hakemusta lähetetty. Ollaan katsottu yhdessä hänen ansioluettelonsa ja hakemuksensa ja minun mielestä ne on kyllä hyviä. Siltikään ei tärppää. Tytär alkaa olemaan tosi surullinen, kun ei omien sanojensa mukaan kelpaa mihinkään.

Tässä yhteiskunnassa on joku mennyt pahasti metsään, kun parhaassa työiässä olevia työhaluisia ihmisiä ei saada työllistettyä. Metsään on menty aika pahasti. Useimmat työnantajat eivät edes vastaa MITÄÄN hakemukseen, ei edes kuittausta. Eläkeläiset pidetään töissä, mutta nuoret saavat homehtua kotona.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan aikuiskulutukseen hakemaan kun valittu ala jossa ei työllisty helposti.

Veljeni kouluttautui automekaanikoksi, erittäin huono työtilanne ellei jo vankkaa kokemusta. Meni aikuiskoulutukseen hitsaajaksi ja nyt on 50k€ vuosipalkka. Riittää että tekee noin yhden viikonlopun kuussa.

Vierailija
82/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko tyttö hiljainen?

Nykyään pitää tulla kaikkien kanssa toimeen

Olla iloinen ja hymyilevä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen kannattaisi opiskella paremmin työllistävä tutkinto ja ottaa vastaan mitä tahansa työtä. Opiskeluaikojen työhistoriaani siivoojana ei ole katsottu lainkaan kieroon työnantajien puolelta, koska niihin hommiin ei nykyään moni edes pysty. Eikun tyttö vaan kannuksiaan ansaitsemaan kovimmasta päästä.

Vierailija
84/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tytön ulkonäköä ei saa kysyä?

Voisiko  joku vastata?

Mieti sitä ihan itse.

Mietinkin.

Romani?

m.muuttaja?

obe.si?

r.uma?

Nämä vaikuttaa myös parisuhteen saamiseen.

Parisuhteen saamiseen vaikuttaa myös trollaaminen av:lla

Vierailija
85/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaat. Parempi palkkaus ja valikoima.

Tämähän se, kieliä jollei osaa niin ehtii vielä oppia tuon ikäiset.

Muualla ei ole keksitty laittaa palkattomiin orjatöihin nuoria, niin työtäkin löytyy.

Vierailija
86/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo s marketissa ulkomaalaisia työntekijöitä siivoojina Ei pääse suomalaiset töitä tekemään.

Vierailija
87/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetin varmaan 60 hakemusta opiskelemani alan töihin ennenkuin sain paikan komantena opiskeluvuonna. Ja kyseessä siis ala, jossa hehkutetaan olevan paljon töitä. Sitä ennen pari kesätyötä ihan muulta alalta. Että ei se helppoa ole nykyään työllistyä vaikka opiskelisi kuinka varman alan. Varsinkaan jos ala on kovin sukupuolittunut ja olet itse sitä vähemmistöä.

T.24v nainen

Vierailija
88/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yhdes haastattelussa ja se haastattelija sanoi että ulkomaalaiset on ne joita palkataan mutta jos suomalaien tekee 7-8 eurolla tunti raksatöitä niin vois ehkä päästä töihin.

Vierailija
89/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap puhuisi pojastaan, niin tuskinpa te ulkonäöstä kyselisitte.

Vierailija
90/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihmetytä.

Minun kaverin jatko-opiskelututkimuspaikka yliopistolla annettiin kiinalaiselle jatko-opiskelijalle, ja nimeomaan kaverini olisi tarvinnut sitä jotta olisi saanut tutkimuksensa suoritettua mutta katsottiin että hänen syöpäsairauksiin liittyvä tutkimuksensa oli ilmeisesti turha ja joku alkoi tehdä jotain  akupunktiotutkimusta sen tilalla ja sai siihen rahaa!

Minun kahden it-alan työntekijäkaverin paikat annettiin intialaisille koska ne tekee halvemmalla ja nopeammin, vaikkakin huonommin eli asiakkailta on tullut paljon valituksia.

Miespuolinen kaveri menetti työpaikkansa haussa naiselle, koska yritys oli määrännyt että pitää ottaa nainen tasa-arvon takia. Tuon rekryväki otti uudestaan yhteyttä 7 kk päästä ja harmittelivat etteivät valinneet häntä koska nainen oli juuri ilmoittanut jäävänsä äitiyslomalle. Siksi kyselivät että voisiko harkita äitiyslomasijaiseksi ryhtymistä, kaveri kiitteli ja sanoi että hänellä on jo toinen työ että onnea vaan jatkossa teidän kiintiörekryihin :D

Suomalaisia kohtaan ollaan Suomessa rasistisia työpaikkahauissa. Täällä ei enää haluta että työpaikoilla puhutaan edes suomea eli meidän kieltä ollaan selkeästi eliminoimassa maailmankartalta.

Vierailija
91/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Minun hakemukset on ammattilainen tehnyt mutta töitä ei saa. Niin se vaan on. Haen pääasiassa rakennusalan töitä mutta olen hakenut paljon muutakin työtä. Ei 40 v saa enää töitä raksalta koska suomessa on paljon ulkomaalaisia halpatekijöitä. Ihan turhaa hakea töitä, ensi vuonna en lähetä hakemusia.

Jos et lähetä hakemuksia niin et saa myöskään työttömyystukea. 4 hakemusta pitää tehdä kuukaudessa.

PS. Lähihoitajana voisit työllistyä. 47 ei ole liian myöhäinen ikä opiskella 2-vuotinen lähihoitajatutkinto.

Vierailija
92/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikiseen hakemaani paikkaan olen aina ensin soittanut, esitellyt itseni, koulutukseni/kokemukseni ym. lyhyesti ja kysellyt lisätietoja ko. työtehtävästä ja -paikasta. Kerran jätin soittamatta ja se oli ainoa työpaikka, jota en ole saanut.

Jos ko. työhön kykenee, kannattaa opiskella lähihoitajaksi. Töitä riittää joka paikassa niin paljon kuin vain haluaa tehdä. Kun on säännölliset tulot, siinä voi sitten rauhassa hakea yhtä aikaa alkuperäiselle alalle ja saa sivussa työkokemusta. Kaikki työkokemus on nimittäin arvokasta. Työnantaja näkee, että hakijalla on halu tehdä töitä ja kykenee ylipäänsä olemaan työelämässä. Se ei ole selviö nykypäivänä, että hakijasta on ylipäänsä mihinkään työhön, vaikka koulutus/tutkinto olisikin. Jos pitäisi työnantajana valita kahdesta samantasoisesta hakijasta, joista toisella on edes jotain työkokemusta ja toisella ei mitään, valitsisin tietysti sen, jolla sitä kokemusta on. Itse tein kaikki kesälomani, viikonloput jne. töitä valmistumiseen asti siitä lähtien, kun ikä töihin pääsyyn riitti. Ei varmasti tehnyt CV:ssä huonoa vaikutusta.

Vierailija
93/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysuomi on SAIRAS! kirjoitti:

Eipä ihmetytä.

Minun kaverin jatko-opiskelututkimuspaikka yliopistolla annettiin kiinalaiselle jatko-opiskelijalle, ja nimeomaan kaverini olisi tarvinnut sitä jotta olisi saanut tutkimuksensa suoritettua mutta katsottiin että hänen syöpäsairauksiin liittyvä tutkimuksensa oli ilmeisesti turha ja joku alkoi tehdä jotain  akupunktiotutkimusta sen tilalla ja sai siihen rahaa!

Minun kahden it-alan työntekijäkaverin paikat annettiin intialaisille koska ne tekee halvemmalla ja nopeammin, vaikkakin huonommin eli asiakkailta on tullut paljon valituksia.

Miespuolinen kaveri menetti työpaikkansa haussa naiselle, koska yritys oli määrännyt että pitää ottaa nainen tasa-arvon takia. Tuon rekryväki otti uudestaan yhteyttä 7 kk päästä ja harmittelivat etteivät valinneet häntä koska nainen oli juuri ilmoittanut jäävänsä äitiyslomalle. Siksi kyselivät että voisiko harkita äitiyslomasijaiseksi ryhtymistä, kaveri kiitteli ja sanoi että hänellä on jo toinen työ että onnea vaan jatkossa teidän kiintiörekryihin :D

Suomalaisia kohtaan ollaan Suomessa rasistisia työpaikkahauissa. Täällä ei enää haluta että työpaikoilla puhutaan edes suomea eli meidän kieltä ollaan selkeästi eliminoimassa maailmankartalta.

Amk:t ne vasta hassuja ovat. Hakevat ihan ulkomaisia niihin, samoilla rahoilla kun ei voi suomalaisia kouluttaa (oli sitten amis tai yliopisto.)

Vierailija
94/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies 47 kirjoitti:

Minun hakemukset on ammattilainen tehnyt mutta töitä ei saa. Niin se vaan on. Haen pääasiassa rakennusalan töitä mutta olen hakenut paljon muutakin työtä. Ei 40 v saa enää töitä raksalta koska suomessa on paljon ulkomaalaisia halpatekijöitä. Ihan turhaa hakea töitä, ensi vuonna en lähetä hakemusia.

Jos et lähetä hakemuksia niin et saa myöskään työttömyystukea. 4 hakemusta pitää tehdä kuukaudessa.

PS. Lähihoitajana voisit työllistyä. 47 ei ole liian myöhäinen ikä opiskella 2-vuotinen lähihoitajatutkinto.

Nykysellään ihan kaupoissakin aika vanhoja, hakevat koronan viemille uusia työntekijöitä tilalle. Ei tietysti kannata mennä, koska siellä se tarttuu helposti ja voi mennä kykykin tehdä töitä.

Vierailija
95/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaile ap tyttäresi ulkonäköä.

Jos on kaksi yhtä hyvää hakijaa , hoikempi palkataan.

Ihmiset palkataan luonteen ja ulkonäön perusteella.

Lihavat ja oudot syrjäytyvät kotona.

Ei pidä paikkansa.

Minun ystävä on kaunis, pätevä, kaksi korkeakoulututkintoa, vapaaehtoislapseton, puhuu neljää kieltä, tyylikäs ja huoliteltu.

Hän ei saa töitä miesvaltaisella alalla, koska häntä pidetään bimbona, jopa ennen kuin on suutaan avannut.

Kerran kun hänet valittiin työpaikalle niin vastaavan koulutusalan miehet alkoivat sabotoimaan hänen töitään koska huomasivat kateuksissaan että hän on pätevämpi ja kokivat uhkana.

Olen pyytänyt häntä avautumaan johonkin iltapäivälehteen tuosta kokemastaan.

Vierailija
96/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas kirjoitti:

Täällä on jo s marketissa ulkomaalaisia työntekijöitä siivoojina Ei pääse suomalaiset töitä tekemään.

Siivoojat toisen firman kautta ja se firma saa tukia siitä että palkkaa "hankalasti työllistettäviä" ja ulkomaisia eli joko valtio maksaa palkan tai maksaa vähän firmalle että se ottaa töihin.

Osa vielä sitten työmarkkinatuella siellä töissä eli työntekijä ei saa palkkaa, firma saa tukia.

Vierailija
97/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hae työvoimapula-alalle?

Vierailija
98/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin lisää opiskelua.

On se kumma kun tässä maassa ei työllisty enää perus ammattitutkinnolla.

Tässä maassa ei enää pitäisi opiskella mitään ammattitutkitoa vaan yrittää korkeamalle asiatuntijaksi eli enemmän opiskelua ja vähintään amk-tutkinto.

Vierailija
99/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas kirjoitti:

Onko miehiä vai naisia?

Vierailija
100/111 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin lisää opiskelua.

On se kumma kun tässä maassa ei työllisty enää perus ammattitutkinnolla.

Tässä maassa ei enää pitäisi opiskella mitään ammattitutkitoa vaan yrittää korkeamalle asiatuntijaksi eli enemmän opiskelua ja vähintään amk-tutkinto.

Kaikki eivät pärjää amk:ssa tai korkeakoulussa. Heitä varten on sitten lähihoitajan tutkinto jonka avulla voi työllistyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi