Deittailun alkuvaiheessa viestittely
Hei,
Minun lupaavasti alkavat jutut päättyy yleensä jonkun ajan päästä siihen, että kumpikaan ei viestittele. Tilanteita on ollut monenlaisia, mutta usein on niin, että sovitaan joku asia (vaikka treffit) parin viikon päähän silleen löyhästi (tyyliin käydään vaikka leffassa viikonloppuna). Minä olen luonteeltani ennakoija ja tykkään laittaa asiat kalenteriin. Tämmöisessä löysässä sopimuksessa mahdollisia leffapäiviä tai iltoja on pe, la ja su. Saattaa olla että kysyn esim. maanantaina että minä päivänä mennään leffaan tulevana viikonloppuna ja toinen sanoo että katsotaan lähempänä, joka on ok. Sitten on perjantai, enkä edelleenkään tiedä minä päivänä mennään leffaa vai mennäänkö ollenkaan. Olen kuitenkin sitä mieltä kun olen kysynyt jo kerran, niin se olis toisen vuoro vahvistaa päivä oma-aloitteisesti. Siksi tässä kirjoitankin, kun jälleen kerran olen siinä tilanteessa että viikonloppuna on sovittu näkeminen, mutta ei mitään tietoa milloin. Olis muutakin tekemistä kun päivystää sopivaa ajankohtaa, enkä halua tivata, kun olen jo kysynyt. Lisäksi se maanantain viestittely oli ainoa tällä viikolla, eli miehestä ei ole sen jälkeen kuulunut mitään. Todella ärsyttävää. Mitä minä voisin muuttaa omassa käyttäytymisessä? Tulisiko pommittaa viesteillä useampaan kertaan, jotta saan tietää aikataulut, koska ne minulle tärkeitä? Vai luottaa siihen, että toinen ottaa kyllä yhteyttä, minä olen vain hätäinen? Vai olettaa lähtökohtaisesti että tämmöiset löyhät sopimukset ei pidä ja suunnitella omia menoja ja antaa olla? Lisäksi jos tätä analysoi, niin viestittely on ollut hiljenemään päin, mies toki sanoi että sillä on kiireinen viikko, mutta onko se kumminkin vain kiinnostuksen puutetta? Ja huom! en nyt vaadi mieheltä mitään muutosta tms, vaan etsin helpotusta omaan oloon kun koko viikon olen odottanut että sovitaan lähemmin viikonlopusta ja sitä ei ole tapahtunut ja oleen ahdistunut enkä voi keskittyä muuhun, kun en tiedä ollaako näkemässä vai ei. Ja koska tätä sattuu minulle lähes joka kerta kun tapaan uuden ihmisen, niin toistan varmaankin jotain kaavaa jota en itse näe. Joten kaikki keittiöpsykologit, nyt aktivoitukaa :D
Kommentit (23)
Mies ei ole vaan tarpeeksi kiinnostunut. On vähän kiinnostunut, mutta ei ihastunut eli ei ajattele sinua jatkuvasti.
Vaihtoehtoisesti voi yrittää pelata jotain ihmissuhdepelejä. Esittämällä kiireistä koettaa antaa sellaisen kuvan, että on tärkeä high value -mies, jolle riittää kysyntää.
Oikeasti kiireinen ihminen, joka kovasti haluaa tavata sinut, pyrkisi buukkaamaan jonkun ajan kalenterista mahdollisimman nopeasti, koska tietää kalenterinsa täyttyvän koko ajan ja haluaa varmistaa että tapaatte edes joskus. Myös aikataulumuutokset ovat normaaleja, varsinkin jos hänellä on lapsia tai epäsäännöllinen työ, mutta tällöin hän pitäisi sinut ajan tasalla muutoksista ja pyrkisi heti löytämään korvaavan ajankohdan, eikä roikottaisi tuolla tavalla. Jos siis kovasti haluaisi tavata.
Ap:n ei kannata olla noin joustava. Se viestii että pidät itseäsi alempiarvoisena, jos joustat aina toisen mielen ja aikataulun mukaan. Ihmiset kyllä pompottavat sinua, jos annat sen tapahtua.
Lisäksi sinua ei arvosteta, jos olet aina saatavilla. Aina saatavilla oleva asia tai ihminen on itsestäänselvyys, eikä ihmiset arvosta itsestäänselvyyksiä. Milloin olet itse tuntenut kiitollisuutta puhtaasta ilmasta tai juomavedestä? Todennäköisesti et ole, koska ne ovat meille suomalaisille itsestäänselvyyksiä.
Eli seuraavalla kerralla älä sovi epämääräisesti, että menette leffaan ensi viikonloppuna, vaan aseta rajat. Sitten pidät niistä rajoista kiinni. Näin viestit että arvostat aikaasi ja itseäsi. Sano esim. että sinulle kävisi lauantaina illalla tai sunnuntaina iltapäivällä - käykö jompi kumpi näistä. Jos miehelle ei käy kumpikaan, niin hän ehdottaa vaihtoehtoista aikaa, jos kovasti haluaa tavata.
m38
Höpsön pöpsöä taas, koko aloitus.
Parisuhde kamaa.
siis ne aiemmat suhteet, joista jotain on tullutkin. Näistä säätöhommista ei ole koskaan kehittynyt mitään kuitenkaan vaikka aineksia olisi ollutkin
Ap