Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin itärajan lähellä työmatkalla ja paikalliset suhtautui venäläisiin aika leppoisasti

Vierailija
24.11.2022 |

Olisin luullut että pelkäävät tai inhoavat niitä, mutta päinvastoin olivat ihan rauhallisia eikä edes kovin innoissaan siitä aidasta. Aika moni haikaili että ajat palaisi joskus normaaleiksi. Ihan toinen asenne kuin esim Keski-Suomessa tai Pohjanmaalla.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset rajan läheltä, matkaa alle 10 kilsaa. Ei täällä pelätä ja venäläiset on ihan tuttuja vuosien varrelta. Ei ole ihmisiä kummempia nekään. Turha lietsoa liikaa vihaa tai pelkoa, asiallinen kun on ja jämäkkä, niin pärjäilee. Ongelmia ei ole ollut.

Vierailija
22/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän hyökkäyssotaa vastustaviin venäläisiin voi suhtautua leppoisasti. Sotaa kannattavílle ikuinen porttikielto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun menee kauppakeskukseen tai isompaan kauppaan, tai edes käy keskustan suunnassa, venäläisiä tulee vastaan joko turisteina tai asukkaina. Hulluahan se olisi, jos niihin kaikkiin pitäisi jotenkin erikseen suhtautua. Niin kuin tuossa joku sanoikin, ihmisiähän nekin vaan. Käytöstavoilla pärjää niin kuin kenen tahansa muidenkin kanssa.

Vierailija
24/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollitehdas..

:D tämä jamppa ei väsy koskaan itseensä.

Vierailija
25/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitäisi pelätä? Ainahan Venäjä on uhitellut ja Suomella on sinne hyvät suhteet.

Venäjän paukut menevät tällä hetkellä Ukrainan sotaan, niin että heillä ei riitä voimia edes auttaa liittolaistaan Armeniaa tämän sodassa Azerbaidzania. Pitää vain varmistaa jatkuva tuki ukrainalaisten taistelulle.

https://yle.fi/a/3-12637573

Vierailija
26/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. Eikö muihin ihmisiin pitäisi suhtautua normaalisti, ei ras*istisesti. Ihan sama mistä maasta on kotoisin. Ei kai jokainen ihminen ole hyökkääjä, vaikka moni voisi tulla vainoharhaiseksi kun uutisia lukee.

Vierailija
27/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo aloitus. Eikö muihin ihmisiin pitäisi suhtautua normaalisti, ei ras*istisesti. Ihan sama mistä maasta on kotoisin. Ei kai jokainen ihminen ole hyökkääjä, vaikka moni voisi tulla vainoharhaiseksi kun uutisia lukee.

Ei nyt ihan jokainen, mutta ylivoimainen enemmistö venäläisistä tukee Venäjän kansanmurhaoperaatiota Ukrainassa.

Vierailija
28/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IS Imatralla: Paikalliset pitävät Z-ryhmän toimintaa häpeällisenä ja törkeänä – Saija, 54, pelkää ydin­­sotaa: ”Mie en halua kuolla vielä”

”Z-porukka” on saanut toiminnallaan aikaan kaupunkiin niin kireän tunnelman, että imatralaiset aktivistit joutuvat toimimaan nimettömästi.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009137641.html

Ap on selvästikin tavannut noita Z-ryhmäläisiä, joka ei tietysti putinistitrollin tapauksessa yllätä tippaakaan.

Vierailija
29/35 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä tilannehan on tosi paska. Ennen rajan yli liikkuminen oli tosi helppoa ja arkipäiväistä. Tietysti kaipaan sitä aikaa. Tämä ei mitenkään poista sitä, että pidän Venäjän aloittamaa hyökkäyssotaa todella vääränä ja sotarikoksia hirvein.

T. Itärajan asukas

Vierailija
30/35 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu kun mä olen kuullut päinvastaista mun itärajan lähellä asuvilta tutuilta. Heillä on nimenomaan silmät auenneet ja pitävät osaa venäläisturisteista todella epäilyttävinä. Heidän mukaansa itäraja pitäisi laittaa kiinni, mutta eihän tietenkään joitain turkulaisia tai vaasalaisia asia niinkään kiinnosta tai kosketa.

Vierailija
31/35 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan jokainen, mutta ylivoimainen enemmistö venäläisistä tukee Venäjän kansanmurhaoperaatiota Ukrainassa.

Lähde? Kremlin toteuttama mielipidekysely omalla nimellä Venäjällä?

Vierailija
32/35 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idässä ollaan niin tottuneita venäläisiin ettei se herätä mitään tunteita. Lisäksi tuovat paljon rahaa. Samoin rajan lähellä asuvat käyvät itse rajan toisella puolella tankkaamassa.

Vierailija
33/35 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Kremlin toteuttama mielipidekysely omalla nimellä Venäjällä?

Jos ei esimerkiksi Venäjän merkittävimmän riippumattoman mielipidemittauksia tekevän Levada Centerin gallupit kelpaa, niin mainitsepas itse yksikin uskottava lähde, jonka mukaan Putler ja hänen kansanmurhaoperaationsa EI nauttisi venäläisenemmistön kannatusta.

Vierailija
34/35 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu kun mä olen kuullut päinvastaista mun itärajan lähellä asuvilta tutuilta. Heillä on nimenomaan silmät auenneet ja pitävät osaa venäläisturisteista todella epäilyttävinä. Heidän mukaansa itäraja pitäisi laittaa kiinni, mutta eihän tietenkään joitain turkulaisia tai vaasalaisia asia niinkään kiinnosta tai kosketa.

Juuri näin. Ylivoimainen enemmistö itärajalla asuvista ei kaipaa eikä halua venäläisiä Suomeen. Ainoastaan venäläisturisteista suoraan taloudellisesti hyötyvät tahot ovat eri mieltä.

Vierailija
35/35 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisturisteissa on se huono puoli, että heitä karttavat ruotsalaiset, britit, jenkit, saksalaiset ja japanilaiset eivät tule Suomeen, jos täällä pycciä pyörii nurkissa.

Joten parempi olisi ottaa hyvien turistien rahat ja jättää persaukiset igorit kotiinsa. Ne rikkaat venäläiset on taloussaarrossa muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän