Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PMS ja impulsiivinen ostelu :(...muilla samaa?

Vierailija
24.11.2022 |

Yleensä teen järkeviä ostoja ja vältän turhien asioiden hankintaa, mutta huomannut että noin kerran kuussa tilanne karkaa jollain tapaa hallinnasta...tuntuu että tekisi mieli ostella kaikkea ja kaupasta "tarttuu" mukaan vaikka ja mitä...samoin ruokaa/herkkuja ei vain pysty vastustamaan tuona samaisena aikana. Onneksi tätä yleensä kestää vain muutamia päiviä, mutta vaikutukset ovat silti negatiivisia, sillä rahaa turhiin herkkuihin ja pikkuostoksiin ja ehkä vähän isompiinkin menee ja niistä seuraa morkkis.
Pitäisi varmaan lukita itsensä jonnekin komeroon tuoksi ajaksi sillä vaikkei menisi kauppaankaan, niin sitten tulee tehtyä nettiostoksia.

Kumpa jotain toimivaa apua olisi tällaiseen saatailla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän toki kanavoida tuota osteluvimmaa juttuihin joita muutoinkin ostaisin, kuten juuri vaikka ruokaan ja viimekuussa tilasin pienpaahtimoilta kahveja jne

-ap

Vierailija
2/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tuokin tekosyy  paikata tunne-elämän traumoja shoppailulla ja ahmimisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tuokin tekosyy  paikata tunne-elämän traumoja shoppailulla ja ahmimisella.

Yleensä en harrasta ollenkaan shoppailua, koska olen pienituloinen enkä muutoinkaan arvosta ns. kulutuskulttuuria. Samoin muutoin syön todella terveellisesti enkä ole ylipainoinenkaan, mutta parin päivän ajan olen kuin toinen persoona noilta osin.

Vierailija
4/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja äskeinen oli sitten ap :)

Vierailija
5/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain, että naisilla on tapana kuukautiskierron loppupuolella ostaa asioita, joita eivät muuten ostaisi. Parasta tietenkin olisi, jos tuona aikana voisi olla ostelematta yhtään mitään. Tai voisitko yrittää kanavoida sitä osteluvimmaa ihan kokonaan muualle johonkin mielekkääseen tekemiseen.

Vierailija
6/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen huomannut ihan samaa ja pyrkinyt keskittämään ostohimon aina johonkin tarpeelliseen kuten vaikka siivousaineiden paikkaus jne. Kun käytän aikaa niiden vertailuun ja juoksemiseen eri marketessa tarjousten perässä, on ostohimoni sillä kertaa täytetty.

Vierailija
7/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ongelmaa. Shoppailen mitä mieli tekee ihan milloin vain.

Vierailija
8/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, dopaa ja hormonihommat.

Kuuntelepa Paula Heinosen kirja vaihdevuosista, siinä selvitetään monta asiaa, eikä kuuntelevan tarvi olla mummo tai vaihkarit päällä

Vierailija
9/9 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi shoppailu kuin mun vaimon PMS oireet. Kerran kuussa huutaa mulle että muuta pois ja lapsille sanoo että ovat pilanneet hänen elämänsä. Sitten taas ihan normaali seuraavana päivänä.