Jos teillä ei ole paljon rahaa käytettävissä,
ja joka tapauksessa joudutte turvautumaan osamaksusopimukseen, niin kummat talvijalkineet ostaisit:
jotkin urheilukaupassa myydyt pitopohjajalkineet vai ihan oikeat talvikengät vaikkapa jonkin suomalaisen valmistajan nettikaupasta? Hinta suurin piirtein sama... Pomarin kengät vai Merrellit/Salomonit/Haltit tms.
Kommentit (21)
Osta marketista Kuomat. Lasten kokoja on 40 saakka.
Ostaisin ne Pomarit, koska ne luultavasti kestää ja kestää.
Ostin pienituloisena uiseinkin juttuja osarilla. Ei mennyt talous kuralle, en tehnyt konkurssia tai menettänyt luottotietojani. En edelleenkään ymmärrä, miksi on ok ostaa talo tai asunto osamaksulla, mutta ei ulkoilupukua. Kukaan ei tule mua nyt moralisoimaan, kun maksan talolainaa, mutta ai kauheeta kun jonkun käyttötavaran ostamisesta kyllä moralisoitiin.
Kenkiä on tosi vaikea ostaa netistä. Samalla valmistajallakin on jalkaan ihan erituntuisia kenkiä. Kengät on kokeiltava mielummin kivijalkaliikkeessä. Köyhän etenkään ei kannata tehdä hutiostoksia.
En ikinä ostaisi noin kalliita kenkiä. Mulle saa riittää sellaiset jotka keväällä alesta saan n. 20 eurolla.
näin kirjoitti:
Kenkiä on tosi vaikea ostaa netistä. Samalla valmistajallakin on jalkaan ihan erituntuisia kenkiä. Kengät on kokeiltava mielummin kivijalkaliikkeessä. Köyhän etenkään ei kannata tehdä hutiostoksia.
Voi käydä sovittamassa kivijalassa ja sitten tilata netistä. Sitä paitsi voi ne netistä ostetutkin palauttaa
En todellakaan tuhlaisi rahojani mihinkään noista tuossa aloitusviestissä mainituista. Kävisin ostamassa tavaratalosta edulliset jalkaan sopivat kengät villasukkavaralla.
Edelliset talvikenkäni olivat 14v käytössä, sitä edelliset "vain" 8v, ja molemmat olivat kaupan halvimpia jalkineita. Koskaan en ole ostanut urheilujalkineita, ja Haltin kengätkin ovat jääneet kokeiluasteelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään velaksi, ei mitään osamaksusopimuksia. Silloin on aina kusessa.
Rahat riittää vaan että säästät ensin ja ostat sitten. Ja voi ennakoida: keväisin talvikengät on halvimpia. Opettele ajattelemaan pitkällä aikavälillä.
Mitä sillä on väliä jos säästää 10e kuussa vai maksaa osaria 10e kk. Ihme ajettelutapa. Olen osareita käyttänyt koko persaukisen elämän enkä ole ikinä ollut kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Puuilossa lämpösaappaat alle 20e
Puuiloa en suosittele. Me ostettiin sieltä kännykän laturijohtoja kaksin kappalein sekä reititin, mikään niistä ei toiminut. Ei lämpösaappaatkaan ole tuolla hinnalla lämpimät.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi noin kalliita kenkiä. Mulle saa riittää sellaiset jotka keväällä alesta saan n. 20 eurolla.
Ei kai ne niin erityisen kalliita ole? Muistakaseni omat Pomarit maksoivat jotain 70 euroa vuonna 2017 ja vielä hyväkuntoiset.
Tässä ei kysytty ottaisitteko osaria vaan kun joudutte sellaiseen turvautumaan niin millaiset kengät valitsisit. Sinänsä hyvä ettei tälläiset ihmiset osareita edes ota kun eivät osaa edes lukea.
Vierailija kirjoitti:
Rahat riittää vaan että säästät ensin ja ostat sitten. Ja voi ennakoida: keväisin talvikengät on halvimpia. Opettele ajattelemaan pitkällä aikavälillä.
Jeps talvikengät ostetaan keväällä ja nyt niitä keveämpiä kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei kysytty ottaisitteko osaria vaan kun joudutte sellaiseen turvautumaan niin millaiset kengät valitsisit. Sinänsä hyvä ettei tälläiset ihmiset osareita edes ota kun eivät osaa edes lukea.
Miksi osamaksu piti edes mainita, jos sillä ei ole merkitystä? Olisi riittänyt aloitus "Ostatko Pomarit vai Salomonit?"
Yksinkertaisesti: en ostaisi mitään noista mainituista kengistä osamaksulla tai käteisellä tai luottokortilla tai millään maksuvälineellä. En maksa kengistä noin paljon. Koskaan. Maksan sen yhden osamaksun verran alennuskorista läytämistäni kengistä, eli 10-15-20€, ja pidän niitä kenkiä useamman vuoden.
Monta talvea olen kulkenut lenkkareilla ja villasukilla, kun on tarpeeksi väljyyttä lenkkareissa, niin niihin mahtuu villasukka ja ovat lämpimät. Lenkkareita löytyy "aina" alennettuna tai poistosta, viime viikolla katsoin cittarista että oli 8€ lenkkareita poistossa. Mietin, että jos olisi talvikenkien tarvetta, ostaisin ne lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Tuo aloituksen tilanne on varmaan monille ihan älytön. "Te joilla vähän rahaa" "otatte osarin" ja merkkikengät...
Siksipä esim. itse vähävaraisena vastaankin ettei tule tuollaista tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuilossa lämpösaappaat alle 20e
Puuiloa en suosittele. Me ostettiin sieltä kännykän laturijohtoja kaksin kappalein sekä reititin, mikään niistä ei toiminut. Ei lämpösaappaatkaan ole tuolla hinnalla lämpimät.
Lieköhän näitä PU-saappaita vai mitä ne on, ne ovat tuollaista parinkympin luokkaa muuallakin. Ja ne ovat lämpimiä ja kevyitä, tosin tönkköjä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti: en ostaisi mitään noista mainituista kengistä osamaksulla tai käteisellä tai luottokortilla tai millään maksuvälineellä. En maksa kengistä noin paljon. Koskaan. Maksan sen yhden osamaksun verran alennuskorista läytämistäni kengistä, eli 10-15-20€, ja pidän niitä kenkiä useamman vuoden.
Monta talvea olen kulkenut lenkkareilla ja villasukilla, kun on tarpeeksi väljyyttä lenkkareissa, niin niihin mahtuu villasukka ja ovat lämpimät. Lenkkareita löytyy "aina" alennettuna tai poistosta, viime viikolla katsoin cittarista että oli 8€ lenkkareita poistossa. Mietin, että jos olisi talvikenkien tarvetta, ostaisin ne lenkkarit.
No sä et liiku kovin paljon. Mun mies ostaa lenkkareita jostain Tokmannin alelaarista ja alle vuodessa ne on käytetty puhki ja risaksi , eikä mies edes lenkkeile.
8e kengät ei kestä vuosikausia.
Mä ostin 4 vuotta sitten Kuomat, maksoi 80e. Helposti kävelen niillä vielä 10v vähintään. On lämpimät ja pysyy jalat kuivana.