Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään kokemusta aikuisiällä puhjenneesta OCD:sta?

Vierailija
24.11.2022 |

Jos on, niin voisitko kertoa missä tilanteessa puhkesi, minkälaisin oirein, miten hoidettiin ja onnistuiko hoito?

Kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrini mukaan ocd:n ydin on ahdistus. Minulla ahdistus on ilmennyt pitkään derelisaationa ja sitten ocd puhkesi kuin salama kirkkaalta taivaalta nelikymppisenä. Mulla on väkivaltaisia pakkoajatuksia. Tulee mielikuvia päähän että puukotan tai vahingoitan lähimmäisiäni. Se on kauhea vastenmielinen mielikuva ja ahdistun suuresti siitä ja joskus se johtaa itkun sekaiseen paniikkikohtaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrini mukaan ocd:n ydin on ahdistus. Minulla ahdistus on ilmennyt pitkään derelisaationa ja sitten ocd puhkesi kuin salama kirkkaalta taivaalta nelikymppisenä. Mulla on väkivaltaisia pakkoajatuksia. Tulee mielikuvia päähän että puukotan tai vahingoitan lähimmäisiäni. Se on kauhea vastenmielinen mielikuva ja ahdistun suuresti siitä ja joskus se johtaa itkun sekaiseen paniikkikohtaukseen.

Kiitos vastauksesta. Mullakin ilmeisesti puhjennut ja on samoja oireita. Luin, että aikuisiällä puhkeavan ocd:n taustalla olisi lapsuuden traumat (väkivalta, seksi hyväksikäyttö).

Vierailija
4/6 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Mullakin ilmeisesti puhjennut ja on samoja oireita. Luin, että aikuisiällä puhkeavan ocd:n taustalla olisi lapsuuden traumat (väkivalta, seksi hyväksikäyttö).

Mulla on voimakas ahdistus ja ahdistuksen aiheuttajina on mm. lapsuuden vakavat ja pitkäkestoiset traumat. Tällä hetkellä käyn ocd:hen ja ahdistushäiriöön erikoistuneella terapeutilla ja olen toiveikas paranemisen suhteen. Tsemppiä sulle, toivottavasti olet hakenut jo apua!

Vierailija
5/6 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on voimakas ahdistus ja ahdistuksen aiheuttajina on mm. lapsuuden vakavat ja pitkäkestoiset traumat. Tällä hetkellä käyn ocd:hen ja ahdistushäiriöön erikoistuneella terapeutilla ja olen toiveikas paranemisen suhteen. Tsemppiä sulle, toivottavasti olet hakenut jo apua!

Kiitos ja samoin! :) Olen traumaterapiassa, mutta se on juuri loppumassa ja nyt sain sitten tuon ocd:nkin kylkiäisiksi. Pitää varmaan ostaa joku itseapukirja sitä varten. Mielenterveystalon sivuilla on näköjään joku lyhyt omahoito-ohjelma, sen teen jo varmasti tällä viikolla. Yritän olla tyytyväinen, että ei ole esim.hygieniaan ja peseytymiseen liittyviä pakko-oireita, mutta ei nää väkivaltaiset ajatuksetkaan mitään kivoja ole.

Vierailija
6/6 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ocd ja ansågst, apuna fg - og eli ABv

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä