Te jotka käytte salilla, mistä saatte treeniohjelmanne?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Miltä se jämähtäminen tuntuu tai mistä tiedät että kehitys hyytyy?
Ellet voi viikkoihin lisätä painoja, niin olet jämähtänyt tasollesi. Itse tykkään vaihdella sarjojen pituuksia sekä sarjojen määriä. Jonkin aikaa lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla, sitten jonkin aikaa pidempi sarjoja kevyemmillä painoilla.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen tänne keskusteluun ei tullu kauheesti vastauksia :D Laihduttamisen "yrittäjiä" palstalta kyllä löytyy mielin määrin. Ja masentuneita xD
Ne syö välillä kuurin nutrilettia ja käyttää löysiä vaatteita. Siinä niiden kuntoilut.
Eksäni teki minulle saliohjelman, jota olen hieman soveltanut. Olen aikaisemminkin tehnyt samantapaisella ohjelmalla 1-2v voimaharjoittelua. Tavoitteenani on parantaa ryhtiä ja liikkuvuutta ja vähintään ylläpitää peruskuntoa, mutta haluaisin kyllä nostaa raskaammin, erityisesti maastavedossa. Nostettavan painon määrä nousee tässä pikkuhiljaa. Yritän syödä 1.5x(painoni)kg proteiinia joka päivä. Arvostan palautetta!
2krt/vk:
Lämmittelynä vähintään 5min dynaamisia venytysliikkeitä ja 5min reipasta kävelyä tai kevyttä hölkkää
Chest press -laite 4x7
Shoulder press -laite 4x7
Ylätalja 4x7
Alatalja 4x7
Kyykky 4x5
Maastaveto 4x4
1-5 min reipasta kävelyä, 5-10 min hölkkää
N. 25 min venyttelyä
1krt/vk cardiota ( 1krt/vk tanssin lisäksi):
Väh. 5min dynaamisia venytysliikkeitä
5min reipasta kävelyä, 20 min hölkkää, 5 min rauhallista kävelyä
n. 25min venyttelyä
Mietin myös, kuinka realistinen tavoite on pyrkiä 100kg maveen, kun pystyn nyt nostamaan tuon 4x4 50kg. Olen naisoletettu, mutta muutama vuosi sitten pystyin täysin sohvaperuna-aloittelijana aloittamaan ja tekemään säännöllisesti 60kg maveja ja olenkin yleisesti ilmeisesti voimakas alavartalostani. Jätin jossain vaiheessa lihan pois ruokavaliostani enkä huolehtinut proteiinistani, joten nostomäärätkin laskivat, mutta nyt kun pyrin taas saamaan enemmän proteiinia, olisikohan tuo 100kg täysin saavuttamaton tällä ohjelmalla järkevällä aikavälillä?
Ihan itse tein treeni ohjelman- Laihduin omalla ohjelmalla 34 kg.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen tänne keskusteluun ei tullu kauheesti vastauksia :D Laihduttamisen "yrittäjiä" palstalta kyllä löytyy mielin määrin. Ja masentuneita xD
Oikea vastaus on heti siellä ekan sivun olikohan toisessa viestissä.
No minä teen pt ohjeen mukaan. Lihasta yritän kasvattaa. Ohjelma vaihtuu 3-4vk välein ja huimaa kehitystä tullut viimeisen vuoden aikana. Ruokavalio tietysti myös tärkeä.
15 vuoden kokemuksella olen tehnyt ohjelman. Googlella löytää kuntosaliohjelma aloittelijalle. Kolme kertaa viikossa kroppa läpi on sopiva 👍