Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tärkeä ihminen

Vierailija
24.11.2022 |

Tiedän, että muutkin ihmiset ovat saattaneet kokea tällaista ja toivoisin keskustelua ja vinkkejä miten tulla sinuiksi asian kanssa.

Mä en ole koskaan ollut riittävä. Olen ollut ihan ok koulussa, mutta aina vähän huonompi kuin kaverini. Kavereille aina povattiin ns. Kovia uria ja mua katsottiin vähän säälien (kävin kyl sit loppupeleissä yliopiston), mutta kuitenkin.
Mä olen ollut semmoinen söpö, mun kavereissa on ollut aina jotain joka vetää rakkautta puoleensa. Mä olen ollut se hyvä jätkä, mutta en koskaan se rakastettu. En ole koskaan edes voinut ajatella, että joku voisi rakastaa minua parisuhdemielessä, joten se ei ehkä nuorempana niin paljon vaivannut, mutta nyt vanhempana tajuan mm. Mitä olen tehnyt sen vuoksi että tuntisin olonen edes hetkeksi tärkeäksi.
Mun kaveripiiri ei ole koskaan esim. Muistanut mun synttäreitä, mutta muiden on. Ennen pidin sitä ihan normaalina, koska en ole tykännyt juhlia mun synttäreitä, mutta tajusin sen outouden kun sain uuden kaverin ja hän teki mulle kortin synttäreiden kunniaksi.

Mutta nyt kun käyn toista tutkintoa ja olen töissä, niin tajuan todella piinaavasta, että jos haluan, että musta pidetään mun täytyy sulkea osa persoonastani ulkopuolelle, joka aiheuttaa itsessä surua tai sit jos olen itseni, niin musta ei pidetä, joka johtaa toisella tavalla suruun.
Tiedättekö sen surullisuuden, että sulla on ihmisiä ympärillä, mutta sä et ole kenellekään tärkeä. Sulle saatetaan soittaa, mutta sun kanssa ei suunnitella mitään tekemistä, eikä oikein kutsuta mihinkään mukaan, mutta Sä oot se joka kuuntelee kun äidillä on syöpää tai joku on kuollut.
Mä olen miettinyt paljon miksi en ole onnistunut löytämään ketään kuka rakastaisi mua.
Ja tietenkin kaverisuhteissa näkyy sillä tavalla, että mä katson instan kautta kun muut on jossain ja kukaan ei ole kysynyt mua, mutta seuraavalla viikolla tästä porukasta joku soittaa itkien kertoen, että miesystävä on pettänyt jne.
Anteeksi sekava teksti. Toivoisin vaan vinkkejä miten tulla sinuiksi itsensä kanssa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meitä on paljon samanlaisia. :(

Minulla ei ole muuta vinkkiä antaa kuin, että kuuntele omaa sisäistä ääntäsi ja tavoittele elämässäsi asioita, jotka on realistista toteuttaa.

Kaikkea hyvää sinulle <3

Vierailija
4/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, meitä on paljon samanlaisia. :(

Minulla ei ole muuta vinkkiä antaa kuin, että kuuntele omaa sisäistä ääntäsi ja tavoittele elämässäsi asioita, jotka on realistista toteuttaa.

Kaikkea hyvää sinulle <3

Kiitos! Minulle realistista on varmaan tavoitella ihan hyvää työuraa, sekin tuntuu kuitenkin jollain tavalla väärältä. En oikein osaa sanoa miksi, mutta luulen, että se johtuu siitä, että se olisi jollain tavalla liian hyvä minulle.

Toivottavan sinulle myös kaikkea hyvää!

Vierailija
5/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen tuota ettetkö olisi tärkeä jollekin. Usein ihmiset eivät osaa sitä näyttää tai sitä kertoa. Kukaan ihminen täällä ei ole turha.

Vierailija
6/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella kuulostaa, että olet pidetty ihminen. Se on paljon se. Mietin, oletko itse kuinka aktiivinen kavereidesi suuntaan? Jos et, se voi olla syy siihen, miksi sinut saatetaan jättää kutsumatta ja kanssasi ei suunnitella juttuja. Kaverisi ovat saaneet käsityksen, ettet ole kovin kiinnostunut.

Vierailija
7/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella kuulostaa, että olet pidetty ihminen. Se on paljon se. Mietin, oletko itse kuinka aktiivinen kavereidesi suuntaan? Jos et, se voi olla syy siihen, miksi sinut saatetaan jättää kutsumatta ja kanssasi ei suunnitella juttuja. Kaverisi ovat saaneet käsityksen, ettet ole kovin kiinnostunut.

On varmasti omaa vikaakin. Teen ainoana porukasta kolmessa vuorossa töitä, joten olen usein pyhinä töissä.

En tiedä miksi mua vaivaa esim. Toi synttärijuttu, mutta se varmaan nousi nyt kun yhdellä tyypillä on synttärit ja mua pyydettiin rahallisesti osallistumaan lahjaan ja itsellä oli pari kuukautta sitten synttärit ja kukaan ei edes onnitellut.

Vierailija
8/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti omaa vikaakin. Teen ainoana porukasta kolmessa vuorossa töitä, joten olen usein pyhinä töissä.

En tiedä miksi mua vaivaa esim. Toi synttärijuttu, mutta se varmaan nousi nyt kun yhdellä tyypillä on synttärit ja mua pyydettiin rahallisesti osallistumaan lahjaan ja itsellä oli pari kuukautta sitten synttärit ja kukaan ei edes onnitellut.

Tietävätkö he varmasti milloin sulla on synttärit? Jos tietävät niin onhan tuo loukkaavaa.

Vierailija
9/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Juhani Mattilan kirja Ujoudesta ja Yksinäisyydestä. Kaikkien suomalaisten kannattaisi.

Vierailija
10/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on ei tärkeä ihminen.

Nämä tärkeät tekevät itsestään tärkeän mainostamalla joka työnsä, menonsa ja tekemisensä.

Vierailija
11/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävätkö he varmasti milloin sulla on synttärit? Jos tietävät niin onhan tuo loukkaavaa.

Olen tuntenut nämä ihmiset yli 20 vuotta, joten ainakin kuvittelen, että he tietäisivät syntymäpäiväni. Toki enhän mä varmaksi osaa sanoa, mutta on se jossain vaiheessa tullut puheeksi.

Vierailija
12/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että kas kuinka sattuikaan! Sinulla on silloin myös syntymäpäivä! Mitä he on ajatteet hankkia sinulle kun et ole ikinä mitään keneltäkään saanut? Sitten odottelet ja kuuntelet kun sirkat sirittää ja lämmitelet palavien siltojen loisteessa. 

Vierailija
13/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut nämä ihmiset yli 20 vuotta, joten ainakin kuvittelen, että he tietäisivät syntymäpäiväni. Toki enhän mä varmaksi osaa sanoa, mutta on se jossain vaiheessa tullut puheeksi.

He on eläneet rinnallasi 20 vuotta ja kuvittelee ettei koko aikana sinulla ole ollut ainuttakaan syntymäpäivää? Ei kenellekään ole tullut edes mieleen kysellä miten säilyt noin nuorena?

Vierailija
14/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ensinnäkin vikojen etsiminen itsestäsi. Pidä itseäsi itsellesi maailman tärkeimpänä ihmisenä. Heivaa nuo sun ns. kaverit, ovat paskoja. Ennemmin yksin kuin kavereiden kanssa joille et ole tärkeä. Arvosta itseäsi, tee kivoja juttuja, vaikka yksin.

Vierailija
15/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille muille ostettiin silloin kun täytettiin 30 niin lahjat, jonka ymmärrän, koska he pitivät juhlat. Mä itse lähdin reissuun ja olin siellä, mutta ei ne muistanut silloinkaan. En edes muista milloin mua on viimeksi onniteltu synttäreiden johdosta. Ja kai se olis ok, jos en itse onnittelisi tai porukan tapa ei olis juhlia, mutta kyse ei ole siitä. Olen vaan ennen antanut olla, enkä miettinyt tuntuuko se pahalta, mutta on vain valitettavan aliarvostettu olo, joten kaikki nämä nousee pintaa kerralla.

Vierailija
16/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ensinnäkin vikojen etsiminen itsestäsi. Pidä itseäsi itsellesi maailman tärkeimpänä ihmisenä. Heivaa nuo sun ns. kaverit, ovat paskoja. Ennemmin yksin kuin kavereiden kanssa joille et ole tärkeä. Arvosta itseäsi, tee kivoja juttuja, vaikka yksin.

Kiitoa rohkaisusta. Oon vaan tottunut ottamaan monesta asiasta syyt niskoille, niin jotenki etsin aina omasta käytöksestä vikaa. Ja tiedän kyllä etten ole täydellinen, mutta välillä aina hämärtyy onko kaikki kuitenkaan oma vika.

Vierailija
17/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, no aika epätodennäköistä sitten on, että eivät tietäisi. Hyvin erikoista käytöstä, jos sinä osallistut jopa heidän lahjoihinsa. En osaa yhtään sanoa mitä tuossa on takana. Olisivatko jostain saaneet päähänsä ettet halua, että syntymäpäiviäsi muistetaan? Ja monethan itse hehkuttavat synttäreitään jo etukäteen, joten silloin muut eivät voi olla noteeraamatta niitä. Jos sinä et hehkuta, se on helpompi "unohtaa". En keksi mitään parempaakaan selitystä. 

Vierailija
18/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille muille ostettiin silloin kun täytettiin 30 niin lahjat, jonka ymmärrän, koska he pitivät juhlat. Mä itse lähdin reissuun ja olin siellä, mutta ei ne muistanut silloinkaan. En edes muista milloin mua on viimeksi onniteltu synttäreiden johdosta. Ja kai se olis ok, jos en itse onnittelisi tai porukan tapa ei olis juhlia, mutta kyse ei ole siitä. Olen vaan ennen antanut olla, enkä miettinyt tuntuuko se pahalta, mutta on vain valitettavan aliarvostettu olo, joten kaikki nämä nousee pintaa kerralla.

😔 Tulee paha mieli sun puolesta.

Vierailija
19/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sun pitää järjestää juhlat jos haluat huomiota merkkipäivään heiltä. Minusta tuli onnellinen sillä, että aloin itse huomioida itseäni: ostin lahjan, tein jotain kivaa.

Ihmisille muodostuu tietyt roolit pitkäaikaisissa kaveriporukoissa. Luulen, että niitä on vaikea enää 20 v jälkeen lähteä muuttamaan.

Ehkä sunkin kannattaisi laajentaa ystäväpiiriä uusiin ihmisiin ja laittaa vähemmän energiaa niihin jotka pahoittaa sun mielen.

Vierailija
20/27 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta eläkkeelle jäätyäni minulla oli aikaa ja henkistä kapasiteettia ryhtyä etsimään itseäni. Nyt kahdenkymmenen vuoden kuluttua minusta alkaa tuntua, että olen löytänyt suurimman osan itseäni. Olen onnellinen, kun ymmärrän jo aika paljon itsestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme