Te joilla on kylmä kotona.. millaisia kotivaatteita pidät?
Itsellä legginsit huppari ja villasukat. Viltin alla köllötän, silti kylmä
Kommentit (307)
Nyt pärjää leggareilla, villasukilla, ja hupparilla. Kun ilmat tästä viilenee, varmaan housuiksi valikoituu collarit ja pitkähihaiseksi paksu fleece-aamutakki tai joku villapaita. Saa nähdä miten käy, viime talvena 18-20 astetta oli varsin sopiva, sen yli jos meni piti jo ottaa pitkähihaista pois. Aiemmin olen aina palellut alle 22 asteessa, nyt ehkä aineenvaihdunnassa tapahtunut jotain (vaihdevuodet alkaa olla ajankohtaiset iän puolesta), enkä palele enää niin herkästi.
Jalassa toppahousut ja päällä fleece villatakki ja hyvin tarkenee vaikka huonelämpötila säädetty +16 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän sitä sitten talvella taretaan kun nytkin on näin kylmä (sisällä)?
Talvella tarkenee sisällä hyvin, koska silloin lämmitykset on päällä ja lämpöpatterit hohkaa. Nyt ei vielä ole lämmitystä päällä ja sisällä on tosi kylmä.
- Hihaton toppi, pitkä villapaita/villatakki, päällä perushuppari ja kaulaliina.
- Paksut talvikäyttöön tarkoitetut haaremihousut.
- Villasukat.
Eli kerrospukeutumista. Sitten paikallaan ollessa on vielä viltti ainakin jaloilla tai enemmänkin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuumavesipullo viltin alle ja varmasti tarkenee.
Tai mikrossa lämmitetty kaurapussi.
Meillä ei vielä lämmityskausi ole alkanut, vaikka aika koleita kelejä onkin. Vessassa ja kylppärissä tietty on aina lattialämmitys päällä. Muuta taloa lämmitetään varaavalla takalla siihen asti, että varsinainen lämmitys alkaa. Keväällä sama juttu, siirtymävaiheessa käytetään rivakasti takkaa. Ei tartte palella. Kotona olen paitulilla tai jollain pörröasulla, tykkään pehmeistä kankaista.
T-paita ja verkkarit. Sisällä lämmin. Miksi ette nosta lämpöä kodissanne?
Nykyisillä keleillä tarkenee päiväsaikaan alkkareissa ja t-paidassa, illemmalla olohousut ja lämpöset tossut lisäksi. Vielä ei tarvii onneksi lämmitystä laittaa. Viime talvihan oli melko lämmin, mut sisälämpötila oli siinä 15 hujakoilla, kylmä oli sisällä. Ei ole oikein rahaa ostaa vaatteita ja sähkölaskussakin piti säästää. Nuo samat vaatteet oli silloinkin ja lisäksi useampaa vilttiä päällekäin ja villapaita tietty myös ja villasukat. Tästä huolimatta en toivo lämmintä talvea niinkuin viime talvi. Keväällä, kesällä ja syksyllä joutuu kärsimään ihan tarpeeksi kuumuudesta.
Sisällä +21 ja palelen villasukat, legginsit ja neuletunika päällä. Koneella töitä tehdessä viltti hartioilla kun palelee. Talvella yleensä tippuu sisälämpötila n. 19-20 ja silloin vaan palelen lisää. En ole edes nykyään enää alipainoinen.
Miksi ihmeessä kukaan kotonaan palelee?
Jos on kylmä niin senkun laittaa lämmityksen päälle tai takkaan tulet niin tarkenee.
Itse tykkään olla 24 asteen lämmössä ,mutta kai sitä tottuisi johonkin 22 asteen lämpöönkin .
Vierailija kirjoitti:
Sisällä +21 ja palelen villasukat, legginsit ja neuletunika päällä. Koneella töitä tehdessä viltti hartioilla kun palelee. Talvella yleensä tippuu sisälämpötila n. 19-20 ja silloin vaan palelen lisää. En ole edes nykyään enää alipainoinen.
Lihavat palelee herkemmin kun lämpö ei pääse niin hyvin eristävän rasvakerroksen läpi.
kotona kun kylmä kun asuu kaupungin asunnossa johon ei saa parempaa lämmitystä tuosta noin vaan itse lisäämällä
minulla on toppahousut ja toppatakki myös sisällä
Minulla on asunnossa 18-21 astetta aina, ilmalämpöpumppu hoitaa lämmityksen sekä viilennyksen.
Kotona hillun usein kylpytakissa,alastomana tai sit t-paita ja pieruverkkarit.
Nyt ilmalämpöpumppu on säädetty 19 asteeseen eli asunnossani oli kaikkialla 19 astetta lämmintä koska asuntoni on aika pieni.
M33
Meillä on rivitalo, jossa on kaukolämpö ja lämmintä on. Yleensä ollaan miehen kanssa alasti, näyttää kivalta ja voi hommailla, tiedätte mitä. Sisällä lämpötila on nyt +24.
Kulkeeko joku oikeasti alasti kotonaan???
Vierailija kirjoitti:
Meillä on rivitalo, jossa on kaukolämpö ja lämmintä on. Yleensä ollaan miehen kanssa alasti, näyttää kivalta ja voi hommailla, tiedätte mitä. Sisällä lämpötila on nyt +24.
Pitkähihainen tunika, leggingsit, villasukat, ja hartioita tai muita paikkoja lämmittämässä verkkona virkattu mohairhuivi. Joskus joutuu käyttämään myös kynsikkäitä, jos kädet palelevat. Sohvalla maatessa voin vetäistä lisäksi villaisen torkkupeiton.