Saman vaatteen ostaminen kaksin kappalein
Oletteko ostaneet samaa vaatetta kaksi kappaletta, jos eka kappale on käytössä hyväksi havaittu ja pidätte vaatteesta? Itse emmin yhden neuleen kanssa. Melko säännöllinen käyttö ja pesu kuluttavat neuletta, joten jos niitä olisi kaksi, säilyisivät ne pidempään. Tosin en voi tietää, pidänkö samasta neuleesta vielä vuosien kuluttua Nyt se olisi vaan tarjouksessa joten tekisi mieli ostaa vielä toinenkin.
Kommentit (28)
Pyykin pesu on helpompaa, kun on samaa paitaa tai puseroa käytössä pari kolme. Voi pestä ne sitten samalla koneellisella ilman, että värit menee. Käytän lähinnä pitkä- tai lyhythihaista t-paitaa arkena ja nämä ovat usein kuviollisia ja monivärisiä. Puseroita ostan kanssa kerralla käyttöön samaa väriä ja materiaalia useampia, vaikka ne muuten olisivat erilaisia. Kesällä käytin pellavapuseroita, niitä löytyi saman värisiä, mutta vähän erilaisina. Tietysti, jos aina käyttää samaa väriä ja yksivärisiä vaatteita, niin ei tarvitse samaa paitaa olla montaa. Minä kaipaan kyllä värejä vaatteissa.
Ostin juuri äsken Zalandolta viidet samanlaiset mustat housut. Edellisen kerran tein näin vuonna 2016, nyt kaikki ne 5 paria ovat kuluneet puhki. En ole mikään housuhamsteri, mutta hyvännäköisiä, puuvillaisia, mukavia ja siistejä housuja on lähes mahdotonta löytää, ja kun näin onnekkaasti käy kannattaa tarttua tilaisuuteen. Ei tiedä milloin seuraavan kerran löytyy jotain käytettävää.
Onneksi yläosien kanssa ei ole näin vaikeaa.
Jos löytyy hyvät alushousut niin niitä aina ostan sit kymmenet samanlaiset. Samoin jos on hyviä sukkia.
Kengät on mulle vaikeita löytää hyviä, niin niitä kans tulee sit ostettuu kahdet heti, ettei heti ens vuonna tarvi tuskastella samaa asiaa.
Ostan, oikeastaan aina jos on hyvä vaate.
Helpottaa elämää kun helpommin tietää mitä pukee päälle (siis esim. 10 erilaista paitaa vs. 5 samanlaista joita joakista 2kpl =puolet vähemmän miettimistä mitä päälle)
Myös matkoilla näppärää kun "samat" vaatteet tuplasti mukana.
Suosin luonnonmateriaaleja, pyrin ostamaan (jos mahdollista) molemmat/toisen vaatteen alesta (mahdollisesti eri kaupasta/eri nettisivulta) tuossa toki riski jos loppuukin kesken...
Mä ostan sekä ylä- että alaosat noin, samasta hyvästä materiaalista ja mallista monta eri väriä. Maailma on puolillaan polyesteria, ja kun löytää muuta ja mukavampaa, täytyy iskeä kiinni.
Usein ostan löytäessäni itselleni hyvin istuvan vaatteen useampia kappaleita samaa. Erivärisinä kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin pelkistetty tyyli ja sen vuoksi haluan miettiä mahdollisimman vähän vaatteitani. Jos löydän hyvän ja se on pesun jälkeen hyvä niin tietenkin ostan jopa viisi samanlaista paitaa lisää. Bleisereitä tietenkin vähemmän. Housuja riittää kolmet jne.
Olen se nainen, joka pukeutuu varmaan monen mielestä tylsästi ja aina samalla tavalla.
Minulle on sanottu ihan päin naamaa että pukeudun tylsästi :D pukeudun todella pelkistetysti. En osaa yhdistellä vaatteita ja koen oloni aina koko päivän epämukavaksi uusissa tai normaalista poikkeavissa vaatteissa. Jossain vaiheessa yritin kovasti olla tyylikäs ja muodikas, mutta tajusin että siitä tuli vain huono olo. En tykkää siitä ajatuksesta että tylsästi pukeutuva nainen on huonoitsetuntoinen, minulla ainakin oli huono itsetunto nimenomaan silloin kun shoppailin päättömämästi ja yhdistelin asuja hiki otsalla.
Ostan suurimman osan vatteeistani näin, koska vihaan ostostelua ja haluan usein sovittaa kuitenkin vaatteen ennen hankintaa, että miten se istuu päälleni, jos etsin jotain, mitä merkkiä/mallia en omista ennestään (sitten saatan tilata netistä saman).
Ostan joko täysin saman paidan kaksi kertaa tai saman mallisena, mutta eri värisenä.