Onko pienituloisen ok lähteä velaksi reissuun?
Vai pitääkö pienituloisen kitkuttaa lomansa perheen kanssa kotona?
Kommentit (13)
Jos on varaa maksa velka pois ajallaan, niin miksikäs ei.
Eka säästetään ja sitten reissataan
Ei ole ok.
Ei se loma ole mikään jokamiehen oikeus tai vuotuinen pakko. Jos ei ole varaa niin sitten ei reissata.
Nuorena poikana kun olin tosi pienituloinen ekassa työpaikassani, sain 2000€/kk brutto.
Lähdin tyttöystävän kanssa Teneriffalle, otin Ellokselta vakuudetonta lainaa 900€. Ahdisti ottaa lainaa noin paljon ja periaatteessa turhuuteen.
Reissu oli kiva ja ikimuistoinen, kyllä kannatti.
Laina painoi mieltä niin paljon, että maksoin sen heti kahdesta seuraavasta tilistä pois.
Totta kai on oikeus, mutta vastuu on myös itsellä. Lainaraha pitää aina maksaa takaisin ja usein korkojen kera.
Jos on hyvä maksusuunnitelma jossa kykenee pitäytymään, mikä jottei. Parastahan olisi säästää rahat kokoon ja reissata sitten.
Jokainen tekee itse omat valintansa ja kärsii sitten mahdolliset seuraukset itse. Et sinä täällä elä muita varten. Jos reissulaina ei ole kohtuuttoman iso ja olet laskenut että pystyt sen maksamaan järkevällä aikavälillä ja kohtuullisella korolla pois, ja jos pystyt mahdollisesti tinkimään jostain muusta, niin miksei, jos se on sinulle tärkeää. Etukäteen säästäminen olisi ideaali, mutta ei elämä mene aina ideaalin mukaan. Lisäksi voit miettiä erilaisia vaihtoehtoja hinnankin puolesta. Ei elämän pidä olla pelkkää kitkuttamista.
Juu ota pikavippejä reissuun ja sitten lisää pikavippejä että saat maksettua ensimmäiset pois. Sitten kerjäämään sossulta rahaa kun on sotkettu koko perheen asiat.
Ei tietenkään. Jos ei ole joustonvaraa sen verran, että saanut matkan sivuun, niin kuinka selviää matkan takaisin maksusta ja mahdollisista yllätyävisyä kuluista?
Sitten reissuun, kun on matkarahat ja törsäysrahat kasassa. Sama koskee kaikkea kuluttamista.
Pienituloinen voi ihan itse päättää. Itse en ehkä ihan pelkällä velkarahalla lähtisi.