Minulla on IBS eli ärtyvä suoli, maha saattaa äkkiä mennä ruikulle ja pelottaa nämä sähkökatkokset ja vessankäyttökiellot. Että miten minä pimeässä tähtään vesiripaskan johonkin ämpäriin , hajukin varmaan ihan karmea!
Veikkaan että törmäilen paniikissa pas""at housussa pitkin asuntoa taskulamppu kädessä :(
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä tunne omaa asuntoasi? Itse kyllä löytäisin vessaan vaikka pilkkopimeässä. Löytäähän sokeatkin.
Mikäs siinä jos ei muuta tarvitse kuin kotona olla. Mutta jotkut joutuu käymään esim. töissä. Tosi hienoa siellä, kun on ripuli tai alkaa runsaat kuukautiset. Niitä ei kumpaakaan pidätetä. Ei auta muu kuin jäädä saikulle.
muovikassi tai jätesäkki tuolille, sen päälle froteepyyhe tai vaikka sanomalehti, sitten tamponi+suurin yöside yhdistelmä. Siinä voi vuotaa ihan huoletta.
Itse ajattelin toimia kuten täällä on jo kertaalleen ehdotettu, eli
Kannelliseen ämpäriin 2 (eriväristä) muovipussia päällekkäin, päällimmäisen puolisen litraa paakkuuntuvaa kissanhiekkaa pohjalle, pinnan sumutus sumupullolla jotta ei tositoimissa pölise.
Siihen sitten jätökset ja paperit, jätösten päälle kerros kissanhiekkaa ja sumutus sumupullosta, kansi kiinni.
Ja toistetaan niin kauan kuin kantti kestää mennä samalla pussilla kunnes jätöspussi vaihdetaan.
Pienille lapsille toimii varmaan aika näppärästi pussiviritys pottaan.
Kuivikkeeksi huussikuiviketta, kissanhiekkaa yms joka pitää vähän hajuakin.
Onneksi asun oktalossa maalla. On metsää missä käydä vaikka paikalla. Ei tarvitse muovipusseja ja ämpäreitä viritellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös ibs ja aion laittaa vessasangot makuuhuoneeseen, keittiöön ja olohuoneeseen. Pelottava ajatus nimittäin juosta palava kynttilä kädessä asunnon läpi wc:hen kun suolta kouristaa!
Mielummin kakkasanko nurkassa kuin tukka tulessa.
Osta otsalamppu sellaisia itse ostin monta,sen lampun voi säätää näyttämään ylös suoraan tai alas. Oli halpa tokmannilla, paketissa myös patterit. Jää hyvin kädet vapaaksi
Minullä myös ripulia ja saa juosta vessaan...ei kivaa ämpärikakkoja pimeässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin menen vaikka nurkan taakse tekemään tarpeet kuin johonkin pussiin. Ällöttää ajatuskin kun pitäisi säilöä jotain ripulipaskaista pussia asunnossa.
Ei sitä säilötä asunnossa, vaan viedään samantein sekajätteisiin. Pussi kiinni ja ulosvienti. Voi, pyhä yksinkertaisuus taas.
Pimeään rappukäytävään ei pidä mennä edes kakkapussin kanssa.
Varautuisin näin: tekisin vessaan tai lähelle valmiiksi ne tarvikkeet, eli muovipussin, jonka pohjalla on jotain kuiviketta, vaikka revittyä paperisilppua tai vessapaperia tms imevää ainetta. Kun sähkökatko on lähellä virittäisin sen pussin vessan pönttöön niin, että pussin reuna jätetään renkaan alle ja sen pitäisi olla sitten valmiina.
Taskulamppuja saisi olla useampikin huushollissa, pitäisin myös ulkona käydessä yhden mukana, jos sattuu sähkökatkos, kun on menossa kotiin ja käytävät on pimeinä ja hissi ei toimi. Ostin juuri toiseksi taskulampuksi sellainen USB:lla ladattavan, voi käyttää ihan kuin valoa, kun laittaa sen johonkin tasolle.
En lähtisi vetämään vessaa katkoan aikana, jos se on kielletty, ne paskavedet voi pahimmillaan tulvia alalkertaan kerrostalossa ja tulla kalliiksi. Tai sitten ne valuvat luontoon ja pilaavat järvivedet jne.
Ajattelin tiputtaa täyden säkin parvekkeelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta että ihmiset hyväksyy suomessa jota ajatettu tarpeeksi alaspäin senkin että ei saa käyttää vessaa!! Ymmärrättekö että tämäkin kuuluu Agenda2030 suunnitelmiin!!! Taistelkaa!!
se on kuule pakko hyväksyä, oli agendaa tai ei, kun meille on aikoinaan laitettu koko maa täyteen vesivessoja ja viemäriverkostoa. Kun nyt sitten tulee mahdollisesti sähkökatkoja, niin ei voi mitään. Meidän pitäisi hyväksyä sekin, että jos tulisi tulva ja kaduilla olisi vettä nilkkoihin asti, niin pitäisi laittaa jalkaan kumpparit. Ihan riippumatta siitä onko agendaa vai ei.
Ostakee jotain turvetta tai huussikuiviketta, tai saniteettinestettä. Jotain noista sankkoon viritettyyn muovipussiin ja hyyskä on valmis.
Turve imee hajuja ja ripaskaa hyvin.
Ei voi olla totta että ihmiset hyväksyy suomessa jota ajatettu tarpeeksi alaspäin senkin että ei saa käyttää vessaa!! Ymmärrättekö että tämäkin kuuluu Agenda2030 suunnitelmiin!!! Taistelkaa!!