Minulla on IBS eli ärtyvä suoli, maha saattaa äkkiä mennä ruikulle ja pelottaa nämä sähkökatkokset ja vessankäyttökiellot. Että miten minä pimeässä tähtään vesiripaskan johonkin ämpäriin , hajukin varmaan ihan karmea!
Veikkaan että törmäilen paniikissa pas""at housussa pitkin asuntoa taskulamppu kädessä :(
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Jännää miten nämä persevammaiset eivät ole koskaan taskulampusta kuulleetkaan. Ainiin, tämähän oli täysin paska trollialoitus.
Kokeileppa kouristavassa vatsakivussa, suoli krampaten, vellit housuun jo valuen saada housuja alas taskulamppu toisessa kädessä! Tai kynttilä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää miten nämä persevammaiset eivät ole koskaan taskulampusta kuulleetkaan. Ainiin, tämähän oli täysin paska trollialoitus.
Kokeileppa kouristavassa vatsakivussa, suoli krampaten, vellit housuun jo valuen saada housuja alas taskulamppu toisessa kädessä! Tai kynttilä.
Otsalamppu?
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen nyt oman kotinsa sen verran hyvin tuntee, että löytää WC-pöntön hämärässäkin ilman mitään taskulamppuja.
Minuakin pelottaa kuvitella tilannetta:
Sähköt katkeaa yllättäen (ei kai niistä infota etukäteen). Vatsassa tuntuu tuttu mulahdus. Lähden juoksemaan kohti vessaa asunossa joka tunnen. Kompastun kissaan . Kakka tulee housuun ja käteni katkeaa.
Älä nyt usko kaikkea hölynpölyä.
Ei tule mitään sähkökatkoja. Ei ainakaan sellaisia, ettetkö voisi vessaa käyttää.
Relaa. Ihan chillisti vaan 🙃
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä tunne omaa asuntoasi? Itse kyllä löytäisin vessaan vaikka pilkkopimeässä. Löytäähän sokeatkin.
Mikäs siinä jos ei muuta tarvitse kuin kotona olla. Mutta jotkut joutuu käymään esim. töissä. Tosi hienoa siellä, kun on ripuli tai alkaa runsaat kuukautiset. Niitä ei kumpaakaan pidätetä. Ei auta muu kuin jäädä saikulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä aion hoitaa tarpeeni normaalisti pöntön kautta ja ämpärillä vettä perään. Muuten on aivan kamalaa.
Juu, tee niin.
Maksa sitten kerrostalon putkien avaaminen, tai omakotitalosi.
Se uloste kun ei kulje putkista pois, ilman sähköpumppua, vaikka kaadat saavillisen vettä pönttöön.
Kyllä se painovoimalla kulkee paineviemäriin saakka. Helsingissä sähkökatkot on suunniteltu tunnin pituisiksi, kyllä viemäri sen kestää ylivuotamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsalamppu?
Eikä niitä taskulamppuja ja kynttilöitä pidetä kädessä vaan asetellaan ympäri asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pelottaa kuvitella tilannetta:
Sähköt katkeaa yllättäen (ei kai niistä infota etukäteen). Vatsassa tuntuu tuttu mulahdus. Lähden juoksemaan kohti vessaa asunossa joka tunnen. Kompastun kissaan . Kakka tulee housuun ja käteni katkeaa.
Tiesitkö, että niitä sähkökatkoja on jo paikoin vuosittain ja vessaan ollaan päästy? Eikä niistä edes kerrota etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös ibs ja aion laittaa vessasangot makuuhuoneeseen, keittiöön ja olohuoneeseen. Pelottava ajatus nimittäin juosta palava kynttilä kädessä asunnon läpi wc:hen kun suolta kouristaa!
Mielummin kakkasanko nurkassa kuin tukka tulessa.
Anteeksi jos olen jotenkin dinosaurus, mutta kyllä meillä oli sähköttömällä mökilla jo 80-luvulla taskulamput käytössä.
Kannattaa ostaa pieni valosarja ledeillä, semmoinen joka toimii paristoilla. Ei kuluta paljonkaan paristoja, kestää viikon kahdella patterilla vaikka olisi koko ajan päällä. Sen voi jättää sitten yöksi palamaan. Sen lisäksi sitten otsalamppu. On se kumma jos ei näe mutta ilmeisesti on helpompi uhriutua kuin keksiä keinot joilla selviää.
Ostin pari vuotta sitten pimeässä hohtavaa teippiä, jolla olen merkannut kaikki asuntoni ovenkahvat, lukot ja katkaisijat. Tämän lisäksi minulla on veivattavalla dynamolla toimiva taskulamppu.
IBS vaivaa täälläkin, vaan eipä jostain syystä sähkökatkot pelota. Ehkä kakkaan kattilaan, ehkä improvisoin. Who knows?
Kotona voi hyvin tehdä asiansa sinne pyttyyn ja vetää vessan vasta sitten kun sähköt palaavat. Miten kaikki voi olla niin vaikeaa?
Joo sama homma itselläni, sellaista liisterimäistä mönjää huonoina kausina 2-5 kertaa päivässä, vaikka paastoaisi ja tekisi mitä...stressi on pahin, ja jos päivittäin saa alkaa stressaamaan vessa-asioita, siinä sitä sitten ollaankin. Varmaan paskon pönttöön ja jätän sitten vetämättä tai lainaan taloyhtiön vessaa.
Itseäni hirvittää miten he pärjäävät, joilla on esim. sähköllä toimivia laitteita jotka pitävät huolen hengittämisestä. Mitä jos katkos tulee silloin kun akku on vähissä, vara-akku rikki tms.? Entäs jos on nukkumassa ja uniapneamaski lakkaa toimimasta kesken syvän unen? Yle teki jutun tästä, mutta vastaukset viranomaisilta olivat luokkaa "katsotaan" ja "kannattaa tsekata miten naapurin mummo voi". Ei kamalasti vakuuta.
Mulla on oikeasti takapuolivamma, leikkauksen jälkeinen. Tarvitsen kunnon suihkun, paperi tai toilettipyyhkeet eivät riitä. Ei kannata kysyä enempää, et halua tietää.
En tiedä mitä sitä keksis, iso muoviämpäri ja sitten pyllykylpy? Ai niin, sitähän mä meinasin,vettä sellaisiin sporttikorkkipulloihin ja sillä ruiskis.
Olen hommannut ladattavan 650 lumenin retkilyhdyn, valaisee tuntikausia ja käy myös varavirtalähteenä, ei tarvi pelata taskulamppujen ja kynttilöiden kanssa.Hintaa tosin yli 100 euroa, mutta tuo turvallisuutta kun valaisee niin hyvin.
Laittakaa pussi vessanpöntön päälle kuin roskikseen, siihen voi kakkailla. Taskulamppu on must.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin menen vaikka nurkan taakse tekemään tarpeet kuin johonkin pussiin. Ällöttää ajatuskin kun pitäisi säilöä jotain ripulipaskaista pussia asunnossa.
Ei sitä säilötä asunnossa, vaan viedään samantein sekajätteisiin. Pussi kiinni ja ulosvienti. Voi, pyhä yksinkertaisuus taas.
Jätökset pönttöön vaan ihan normaalisti, mutta jätetään pönttö huuhtelematta. Kyllä siellä muutamat pökäleet tai kuset voi pari tuntia olla. Kansi vaan kiinni jottei haju leviä. Vedä sitten vessa kun pumput pelaavat ja vettä tulee taas.