Käytkö usein kävelyllä?
Kuinka pitkään yleensä kävelet? Oletko huomannut terveysvaikutuksia jos olet kävellyt päivittäin reippaasti?
Kommentit (22)
Kävelen suhteellisen usein. Tosin menkka-aika, diabetes ja krooninen väsymysoireyhtymä aiheuttavat ongelmia jalkojen lihaksiston toiminnalle. Jos kävelen liian lujaa, alkaa niskan ja hartioiden lihaksia särkeä. Syytä siihen en tiedä. Kivut tuntuvat aika voimakkailta. Olotila ei ole siis yhtään sen euforisempi, mitä toivoi, tai kuvitteli.
Tavoitteenani on käyskennellä joka päivä vajaat pari tuntia, mutta koska olen vain ihminen, niin liian usein löytyy syitä oleilla sohvalla vaikka jalkakipujen tai sateen vuoksi. Jos en muuta keksi, niin huonon ääreisverenkierron vuoksi ei pakkasellakaan kannata mennä ulos kylmettymään.
Äsken juuri palasin koiran kanssa 3,5 km kävelyltä. Koska sen pitää saada haistella ja tutkia maastoa, meillä meni siihen jälleen tasan tunti (59 min ja muutama sekunti, jos IHAN tarkkoja ollaan). Päivittäin on käytävä kävelyillä, kun koiran on ottanut. Aamulenkki on vain reilun kilometrin ja illalla käydään ihan lyhyellä pissalenkillä.
(Koira ulkoilee lisäksi omalla pihalla, tämä tiedoksi niille, joiden mielestä tuo on liian vähän ulkoilua koiralle.)
Kävelen tunnin päivittäin. Tehnyt hyvää mun mielenterveydelle ja unenlaadulle.
Pari kolme päivää jos on kävelemättä tulee jo kiukkuiseksi ja muutenkin sellainen saamaton olo. Kun käy vaikka tunnin lenkillä on olo heti parempi niin henkisesti kuin fyysisesti. Sellaista tavoitteellista lenkkeilyä jossa tulee edes hiukan hiki ja syke nousee tuleekin harrastettua kolme neljä kertaa viikossa.
Voipa sanoa että lähes joka päivä. Askelmittarin mukaan pääosin 12000-20000 askelta/päivä. Vanhuuseläkkeellä olen joten aikaa on ja nautin ulkoilmassa liikkumisesta. Kävelytahti on rivakkaa. Eipä ole kyllä painokaan noussut teini-iastä kuin max 5 kiloa. Hyvää tekee mielelle ja fysiikalle.
Joo. Mutta oireisena viimassa ihmisten ei kannattaisi käveleksiä, pieni nuha on muuten iso nuha.
Lähestulkoon päivittäin, mutta kävelen hitaasti ja valokuvaan. Ei sillä kunto kohene, mutta toivottavasti ei huononekaan.
Liian harvoin. Kärsin liikahikoilusta eli, jos käyn lyhyelläkin kävelyllä niin minun pitää sen jälkeen päästä suihkuun ja vaihtamaan vaatteet. Siksi suosin pidempiä kävelyitä, 8-15 km, mutta niitäkin pitäisi tehdä enemmän kuin pari kertaa kuukaudessa. Käyn kävelyllä aina yksin ja se on hieman tylsää sekä masentavaa. Kävelykaverin kanssa varmaan tulisi helpommin lähdettyä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Lähestulkoon päivittäin, mutta kävelen hitaasti ja valokuvaan. Ei sillä kunto kohene, mutta toivottavasti ei huononekaan.
Ulkona käymisestä on yleensä hyötyä mielelle vaikkei se kuntoa kohottaisikaan. Ainakin metsässä oleilusta on tutkimuksiakin että se auttaa vaikka ihan vaan oleilisi siellä eikä erityisesti liikkuisi.
Vaihtelee. Joskus kävelen useamman kerran viikossa ja sitten harvemmin. Lenkit kestää 1-2 tuntia.
Kävelen mieluiten öisin, koska silloin ei ole liikennettä ja muita ihmisiä. Toisaalta täällä katuvalot sammuu klo 24 ja säkkipimeässä ei ole kovin mielekästä olla.
Kävelen lähinnä rentoutuakseni ja uppoudun musiikin kuunteluun. En tykkää kävellä ilman musiikkia.
Vartin puolentunnin välein ja yölläkin muuteman kerran röökille ja takas.
Käyn vähintään 3 kertaa viikossa, 1,5 tuntia kerrallaan, jos ehdin, useamminkin. Hankala aina lähteä, mutta jälkeenpäin on ihan mahtava fiilis. Tänäänkin lähden. Pitää saada kunnon syke ja vähän hikeä pintaan, laahustaminen ei tuota terveysvaikutusta.
Hölkkään lähes päivittäin kolme varttia.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kävellyt lähes päivittäinkin, mutta nykyään täysin kyllästynyt siihen. Hidasta ja tylsää touhua.
Pyöräilykin on hauskempaa, tosn ei talvella. Maisemat vaihtuu vähän nopeammin kuin kävellessä, tuntuu että paikallaan talsii kun matka etenee niin hemmetin hitaasti.
Joo, ihan totta, tympeä lähteä mutta hyvä olo korvaa tylsän rytmin : )
Vierailija kirjoitti:
Liian harvoin. Kärsin liikahikoilusta eli, jos käyn lyhyelläkin kävelyllä niin minun pitää sen jälkeen päästä suihkuun ja vaihtamaan vaatteet. Siksi suosin pidempiä kävelyitä, 8-15 km, mutta niitäkin pitäisi tehdä enemmän kuin pari kertaa kuukaudessa. Käyn kävelyllä aina yksin ja se on hieman tylsää sekä masentavaa. Kävelykaverin kanssa varmaan tulisi helpommin lähdettyä ulos.
Kuuntele sinulle jotakin mielekästä esim. YouTubesta, niin on mukavampi kävellä yksinkin! Niin minä teen niin kävellessäni kuin pyöräillessäni. Kuuntelen ulkoillesani YouTubesta esim. positiivisia affirmaatioita.
Kävelen keskimäärin sen 7 000 askelta päivässä. Joskus oli parin kk projekti kävellä töihin ja takaisin, askelia 17 000 parin kk:n ajan, en huomannut terveysvaikutuksia tai muutoksia painossa mutta toki kävely on ihan kivaa.
Kävelen joka päivä koiran kanssa aamulla ja iltapäivällä noin 0,5-1,5h. Jos en kävele, niin tuntuu olo jotenkin vetämättömälle.
Olen joskus kävellyt lähes päivittäinkin, mutta nykyään täysin kyllästynyt siihen. Hidasta ja tylsää touhua.
Pyöräilykin on hauskempaa, tosn ei talvella. Maisemat vaihtuu vähän nopeammin kuin kävellessä, tuntuu että paikallaan talsii kun matka etenee niin hemmetin hitaasti.