Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä opit aikoinaan puhumaan, kävelemään, lukemaan ja kirjoittamaan?

Vierailija
23.11.2022 |

Minä olin oppinut ensimmäisiä sanoja jo alle 1-vuotiaana ja alle kouluiässä minulla oli ollut päiväkodin hoitajien mukaan erittäin suuri sanavarasto eli ilmeisesti olin oppinut puhumaan melko varhain, kävelemään opin jostain syystä vasta 1-vuotiaana, lukemaan opin puolivahingossa noin 5-vuotiaana kun minua siihen jonkin verran oli opetettu, mutta kirjoittamaan oppiminen oli vaikeampaa. Erityisesti tarpeeksi selvä käsiala ja virheetön teksti tuotti vaikeuksia joten kirjoittamaan oppiminen kesti hiukan pitempään kuin lapsilla keskimäärin.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opin lukemaan 7 vuotiaana ja olen tekniikan tohtori

Mitä testä tuli jotka opitte lukemaan 4 v ? Ja hävettääkö?

Tavallinen perusinssi. En ole mitenkään kielellisesti lahjakas, matikka on aina ollut vahvuuteni. Mulla on kyky oppia asioita, joista olen kiinnostunut, nopeasti, kun taas asioita, mitkä ei kiinnosta, en saa millään menemään päähän. Lukemaankin olin oppinut ihan vain kiinnostumisen vuoksi. Mitä tässä pitäisi hävetä? Meidän suvussa autistinen lapsi oppi lukemaan ennen kuin puhumaan. Alkoi ilmaista itseään kirjoittamalla kuusivuotiaana. Sitten vaan yhtäkkiä alkoi puhua lauseita, joskus yli 10-vuotiaana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla