Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tiesit ettei johonkin työpaikkaan kannata jäädä?

Vierailija
23.11.2022 |

Mikä oli se piste Ii:n päälle, jonka jälkeen olit asiasta varma?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kamani oli tammikuussa kannettu lastauslaiturille.

Vierailija
2/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo sanoi, etten saa ottaa tulevaan leikkaukseeni peruutuspaikkaa vastaan, koska heidän pitää ehtiä etsiä sijainen toipumisajakseni.

Ööh, todellakin otan jos tulee tarjous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelu oli jo niin vastenmielinen,et kieltäydyin välittömästi ko toimesta,jonka olisin saanut!

Vierailija
4/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toivoin olevani sairas, ettei tarvitsisi mennä töihin

Vierailija
5/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vain itkin iltaisin ja töissä tauoilla. Kun vapaalla jo mietin milloin on seuraava vapaa. Kun minua käskettiin tappaa itseni. Kun pakkolaki tuli. Kun kaikki vain on niin kamalaa.

Vierailija
6/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies ihastui minuun niin kovasti, että saattoi soitella mulle iltalenkiltään ikkunani alta, lähettää kalliita lahjoja jne. Onneksi kyseessä oli pelkkä harjoittelupaikka ja kun pääsin viimein lähtemään, huokaisin syvään helpotuksesta.

Vierailija
7/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

konttorirotta kirjoitti:

Kun kamani oli tammikuussa kannettu lastauslaiturille.

Oikeasti? Miksi lisäksi muistan lukeneeni jonkun ketjunkin tästä aiheesta?

Vierailija
8/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin kämmenpöytäni hajottamista vasaralla, ettei tarvitsisi mennä töihin. Olin ollut samassa paikassa jo 8.5 vuotta. Tuosta lähdin puolen vuoden päästä. Kouluttauduin uusiin töihin ja pääsin. Nyt on hyvä.

Vierailija
9/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi käydä tylsäksi samat työtehtävät. Järjestin itselleni ylimääräistä puuhaa.

Esim. nopeuskilpailu, kuinka teen fyysisesti melko raskaat 8 tunnin työt 6 tunnissa ja sen jälkeen karkaan kotiin ilman lupaa (en jaksanut ottaa enempää töitä vastaan, mutta mielestäni ansaitsin palkan 8 tunnista ja kotiin lähdön, kun olin jo antanut kaikkeni).

Toinen idea jaksaa töissä oli, että muistan ulkoa mahdollisimman paljon kuulemastani ja tarkistan  että menikö oikein. Aina muistin enemmän ja enemmän ulkoa (kirjoitin muistiinpanot niinkuin ennenkin, mutta keskityin ja painoin ne mieleeni niin, että vilkaisiin muistiinpanot vasta lopuksi varmistukseksi).

Lopulta en löytänyt enää mitään haasteita, joita voisin kehitellä itselleni ja ajattelin, että työmoraalinikin oli heikkenevä, kun ei ollut mahdollista tehdä rehellisesti 6 tunnissa 8 tunnin töitä tai saada enempää palkkaa siitä (olisivat maksaneet 6 tunnin mukaan, jos olisivat tienneet).

Olin työssään erittäin hyvä ja nopea. Työkaverit olivat hitaampia ja toivoivat, että en ahdistaisi heitä, kertomalla työnantajalle tätä. Lähdin pois.

Vierailija
10/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin pikkujouluissa assarin syliin, läpyttelin toimaria avokämmenellä poskelle ja esittelin sukukalleuksiani reskontran hoitajalle. Minua nämä eivät olisi haitanneet enkä kadu mitään mutta tuntui olevan niin kova pala firman muille työntekijöille, että hyvää hyvyyttäni käden ojennuksena näille mielensäpahoittajille otin lopputilin. Minulla on kuitenkin sopparissa ihan mukava kultainen kädenpuristus joten aivan sama sinänsä.

Vierailija
11/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sukupuoleni vuoksi tekemään enemmän työtä samalla palkalla kuin jos olisin ollut nainen. Jos halutaan että autan ja nostelen raskaita taakkoja, niin siitä pitäisi maksaa sitten palkkaa.

Vierailija
12/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono johtaminen, joka aiheutti monenlaista närää. Sanoinkin heipat kaksi viikkoa sitten ja nappasin uuden työn itselleni.

Vierailija
13/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairastuin työni ja työolosuhteiden takia keskivaikeaan masennukseen. Työterveyslääkäri ja -psykologi sanoivat, ettei minun kannata jäädä ko. työpaikkaan.

Molemmat kannustivat minua etsimään koulutustani vastaavaa työtä.

Vierailija
14/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun YT:ssä laitettiin pihalle ihmisiä, joita ei tosiaan olisi pitänyt irtisanoa. Yritin yhden pelastaakin sanomalla, että erottakaa mielummin mut, mutta ei kelvannut. Jätin eroilmoituksen heti YTden jälkeen.

Mulla toki on oma yritys myös, en tiedä olisinko uskaltanut jättäytyä kokonaan ilman töitä.

Vierailija
15/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin jääväni toistuvasti ilman esimiehen tukea hankalissa tilanteissa.

Vierailija
16/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toista ihmistä alettiin kouluttamaan mun työtehtävään.

Vierailija
17/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin sukupuoleni vuoksi tekemään enemmän työtä samalla palkalla kuin jos olisin ollut nainen. Jos halutaan että autan ja nostelen raskaita taakkoja, niin siitä pitäisi maksaa sitten palkkaa.

Miksi alapeukut?

Vierailija
18/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kun oli tunne, että tää työ on niin nähty ja firmassa ei mahkua työnkuvan vaihtoon.

2. Alko maksuvaikeudet oleen sen verran pahat, että oli epäluottamusta tulevaisuuden suhteen (reilu 2v myöhemmin meni konkkaan).

3. Oli aamusin ihmeellinen yskä ja huono-olo, eikä saanu nukuttua. Ja vaivat vain ja ainoastaan arkiaamuisin eli siitä tiesi ettei esim. kotona hometta tai itsellä oikeaa sairautta.

Nyt mietin työpaikan vaihtoa, kun työpäivät tuntuu niin raskailta (vaikka työtä on sopivasti eli se itsessään ei rasita) ja firman johdon muutokset ei miellytä (jotenkin salamyhkästä ja huonosti organisoitua).

Vierailija
19/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ensimmäisten kuukausien aikana kävi selväksi että ei helv... mikä paikka. Sitten siellä kuitenkin vierähti toistakymmentä vuotta ennenkuin sain viimein aikaiseksi lopettaa sen, koko ajan oli suunta siellä vain alaspäin, valitettavasti sinne hukkaantui paras työikä ja terveys :/

Vierailija
20/46 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oiken. Tasa-arvon pullassa jaetaan rusinat tasan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme