Saan 980€ puhtaana käteen kuukaudessa tekemättä mitään
980€ jää mulle käteen laskujen (asumiskulut) jälkeen
Ihanaa kun ei tarvii mennä töihin ;) yritän säästää sossurahoja omaan asuntoon, tekemättä mitään. Monta vuotta saa odotella mutta sen arvoista.
Kommentit (54)
Säästin 15 vuoden ajan sossurahoja ja työttömyysrahoja 16500 euroa. Muutin omaan asuntoon 15 vuotiaana koska vanhempani oli juoppoja eikä kotona voinut asua, olin paljon työttömänä vaikka opiskelin niin eipä töitä saanut. Aloin säästämään sitten heti ja paljon sain säästettyä. Ostin sitten veneen ja aloin kalastamaa ja myymään kalaa vuonna 2014. Olen saanut kalaa myymällä säästettyä toiset 15000 euroa 7 vuodessa.
Olin oikeissa töissäkin. Palkka 1400. Vuokra 500, verot 350 euroa, bensa kulut 300 euroa muita kuluja 150 euroa. Eipä paljon jäänyt töistä käteen.
En vaan ymmärrä tuota että jonkun mielestä aamuiset herätykset ja töihinlähtö on selvä ei työnteolle. Työllä kun sattuu olemaan niin monia muitakin funktioita kuin vaan rahan ansaitseminen. Kannattaisi joskus kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon saat tukia jos laskujen jälkeen jää noin paljon?
Minä saan 900e ja sillä maksan kaiken.1500€
Ap
Onko paljon vakavia invalidisoivia sairauksia ja elätettäviä?
Ei, oon 19v ja asun vanhrmpien luona, ja mä oon oikee ap (tän keskistelun ap) ja saan pelkästään 980€ kuussa, ei mee mihinkää laskuihin kun ei ole laskuja, mulla asperger ei muuta
Ja aloituksessa kirjoitettiin että asumiskulujen jälkeen ...🤔
Minäkin saan 980 €, mutta maksan siitä asumiskulut, ruuat, lääkkeet, mitä näitä nyt on. Työkyvyttömyyseläke kyseessä, sisältää työeläkeyhtiön ja Kelan maksamat eläkkeet.
Työtön mies 47 kirjoitti:
Säästin 15 vuoden ajan sossurahoja ja työttömyysrahoja 16500 euroa. Muutin omaan asuntoon 15 vuotiaana koska vanhempani oli juoppoja eikä kotona voinut asua, olin paljon työttömänä vaikka opiskelin niin eipä töitä saanut. Aloin säästämään sitten heti ja paljon sain säästettyä. Ostin sitten veneen ja aloin kalastamaa ja myymään kalaa vuonna 2014. Olen saanut kalaa myymällä säästettyä toiset 15000 euroa 7 vuodessa.[/quot mitä tukeja saat? Ja kuinka paljon ja mistä?asunto, neliöt?
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies 47 kirjoitti:
Säästin 15 vuoden ajan sossurahoja ja työttömyysrahoja 16500 euroa. Muutin omaan asuntoon 15 vuotiaana koska vanhempani oli juoppoja eikä kotona voinut asua, olin paljon työttömänä vaikka opiskelin niin eipä töitä saanut. Aloin säästämään sitten heti ja paljon sain säästettyä. Ostin sitten veneen ja aloin kalastamaa ja myymään kalaa vuonna 2014. Olen saanut kalaa myymällä säästettyä toiset 15000 euroa 7 vuodessa.[/quot mitä tukeja saat? Ja kuinka paljon ja mistä?asunto, neliöt?
Tekstit menevät päällekkäin.
Minullapa on sopeutumiseläke. Yritykseni tuottaa lisää, jota ei lasketa,mutta vähennykset otan siitä. Töitä teen senverran kuin sarakkeeseen sopii. Näin päätti valtio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan 3800 e käteen tekemällä unelmatyötäni 6 tuntia päivässä 🤗
Mutta joudut nousemaan töihin joka työpäivä, yhteiskunnan tulella saa nukkua just niin pitkääääään kuin huvittaa.
-eri-Minä olen nytkin "töissä", eli provoilen kotona vauvapalstalla. Etätyötuntikirjauksiin merkitsen jotain ympäripyöreää. Nukuin niin pitkään kuin huvitti, ja käteen saan vähän päälle 3000 € kuussa.
-eri
Mennäänkö naimisiin?
Mitä tukea aloittaja saa? Aloituksessa oli että summa jää laskujen ,asumiskulujen jälkeen.toisessa kohtaa oli että ei ole minkäänlaisia laskuja vaan elää vanhempiensa luona ja ikää on 19 vuotta 🤔
Aika kauan saa ap säästellä omistusasuntoon. Jaksaako vanhemmat katsella ääsburgerointia loputtomasti?
Millaisen ladon meinasit noilla roposista säästetyillä rahoilla ostaa? Ja miten meinasit maksaa oman asunnon kulut? Epäilen että tuet lakkaa heti, kun asumismuoto vaihtuu ja paljastuu, että sulla olikin rahaa jemmasssa. Kelpaako töihin meno sitten?