Ei varmaan kannata ottaa ihan kaikkea niin tosissaan mitä joku iltalehti kirjoittaa.
Tiedoksi vain jos joku ei ole sitä vieläkään hoksannut itse.
Kommentit (27)
Suomalaisissa on yleensä se ongelmana, että me luotetaan vähän liikaakin viranomaisiin ja eri tahoihin ja just mediaan vähän asiassa ku asiassa, se opetetaan meille tosi varhasessa iässä jo, että heitä pitää kuunnella ja he ovat aina oikeassa... Tämä asia on suurimmalta osalta ihan hyvä koska meillä on oikeasti aika hyvät oltavat niiden osalta verrattuna moneen muuhun maahan, MUTTA silti se luo sellasen vähän liian sinisilmäsen tavan katsoa asioita... Ihmiset suhtautuu mediaan ihan eri tavalla muualla maailmassa, suurin osa tietää että kaikki on ihan usetusta mitä sieltä tulee ulos ja propagandaa justiinsa (muuallakin kuin naapurissa) ... Ihmisten pitäisi Suomessakin oppia ajattelemaan vähän enemmän itse, koska noi jutut on ihan huuhaata mitä nykyään iltapäivälehdissä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisissa on yleensä se ongelmana, että me luotetaan vähän liikaakin viranomaisiin ja eri tahoihin ja just mediaan vähän asiassa ku asiassa, se opetetaan meille tosi varhasessa iässä jo, että heitä pitää kuunnella ja he ovat aina oikeassa... Tämä asia on suurimmalta osalta ihan hyvä koska meillä on oikeasti aika hyvät oltavat niiden osalta verrattuna moneen muuhun maahan, MUTTA silti se luo sellasen vähän liian sinisilmäsen tavan katsoa asioita... Ihmiset suhtautuu mediaan ihan eri tavalla muualla maailmassa, suurin osa tietää että kaikki on ihan usetusta mitä sieltä tulee ulos ja propagandaa justiinsa (muuallakin kuin naapurissa) ... Ihmisten pitäisi Suomessakin oppia ajattelemaan vähän enemmän itse, koska noi jutut on ihan huuhaata mitä nykyään iltapäivälehdissä näkee.
Eipä ole enää pelkoa siitä, että uskoisi liikaa. Ainakin mun luottamus katosi lopullisesti viime syksynä.
Vierailija kirjoitti:
täällä ei lehdissä valheita kerrota, toisin kuin pyccän maalla. Toki virheitä joskus sattuu, mutta ne oikaistaan tuota pikaa.
Riippuu aiheesta oikaistaanko valheita. Kannabiksesta il jutun otsikko kertoi kuin kannabispsykooseja on paljon husin alueella. Tarkemmin ne olivatkin alkoholin ja kovien huumeiden sekakäytön aiheuttamia psykooseja. Edes yhtä pelkän kannabiksen aiheuttamaa psykoosia ei ollut. Tuohon ei tule koskaan oikaisua koska aiheena oli kannabis.
Sama juttu kun uutisoitiin kannabiksen nostavan psykoosiriskiä 41 prosenttia. Oikea luku oli 4,1 % ja sekin riskiryhmällä eikä koko väestöllä. Korjausta lukuihin ei tullut koskaan. Porttiteoria on suurin valhe mitä kannabiksesta on kerrottu. Yksikään media ei ole suomessa kertonut että dea myöntää sen keksityksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lehti tekee valintoja ja yksityiset mediat pelaa oikeiston pussiin. Koskaan ei ole pääministeriä maalitettu nii kuin nyt.
Ja koskaan ei ole esineellistetty naisia kuin nyt ja sen tekee naiset ihan itse iltapäivälehdissä.
IL lopetti n. 10 vuotta sitten iltatytöt naisia esineellistävänä kielteisenä juttuna. Se yksi pikku kuva takasivuilla oli liikaa.
Nyt sitten onkin aivan normaalia tunkea sivut täyteen päivittäin OF- ja instapimuja, sekä muuta seksuaalivoimaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole enää pelkoa siitä, että uskoisi liikaa. Ainakin mun luottamus katosi lopullisesti viime syksynä.
No mitäs sellaista sitten tapahtui? Ei juuri tule mieleen mitään ihmeellistä uutisoitia tai uutisoimattomuutta.
Median mukaan mies voi muuttua naiseksi, vaikka omalla ilmoituksellaan. Tietysti se täytyy uskoa. Samoin täytyy uskoa kuinka hienoa on ryhtyä prostituutio, polyamoria on ihanaa ja sitä harrastavat täysipäiset normaalit ihmiset. Önlyfänssissä levittely voimaannuttaa jne.
Tämä.
Mä koen asiat ihan samoin. Olen 60-luvulla syntynyt ja olen koko ajan kokenut olevani ihan tasa-arvoinen miesten kanssa. Olen voinut tehdä valintani sukupuolestani riippumatta. Valintojani ovat rajoittaneet ihan muut asiat.
Pidän nykyistä asenneilmapiiriä järkyttävän typeränä. Erityisesti halveksin tiettyjen valtaa pitävien naisten piiloutumista sukupuolensa taakse.