Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret, seurustelu, kadonnut huppari. Mitä tekisitte, vai tekisittekö mitään?

Vierailija
22.11.2022 |

Ihan omituinen tapaus. 15v poikani alkoi seurustella hieman kauempana asuvan tytön kanssa, lähinnä etänä, tapasivat aina kun tyttö täälläpäin mummolassa. Poikani oli antanut hupparinsa tytölle päälle tavatessa (on kai osa nykyistä seurustelukulttuuria antaa oma vaate tyttiksen käyttöön, onhan se suloista). Tuli ero. Poika kaipaa huppariaan, oli noin kk sitten ostettu, aika kalliskin, tosi hieno mitä oli toivonut pitkään.
Tytön kaa yhä viestit kulkee, ei kuulemma kulkeudu meillepäin, ei oo tulossa tännepäin. Tyttö itse antoi vanhemman puhelinnumeron, että voisin pyytää postittamaan hupparin (poikani siis pyysi tähän apua).
Laitoin viestin, jossa ystävällisesti kerroin heidän tytöllä olevan pojan huppari, ilmeisesti vaikeuksia livenä palauttaa, kysyin postitusmahdollisuutta, lupasin maksaa postikulut.
Nyt tyttö laittanut pojalleni viestin, jossa isäpuolensa viesti, että jos se mutsis ei lakkaa kyselemästä hupparia, sitä ei kohta ole.

Siis mitä?? Mikä tässä vaivaa, ja ketä? Mitä tekisitte? Toki kyseessä vain yksi noin 100e huppari, ei se meille oo mahdoton paikka, mutta antaisitteko jonkun vain käyttäytyä noin?
Toki pojalle nyt ohjasin, että ei enää ikinä antais omaisuuttaan toisen käyttöön, vaikka kuinka rakastuisi.
Mutta mikä ihmisiä vaivaa, ihan ystävällisesti kysyin ja postitkin lupasin maksaa?!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, mitä sitä turhaan stressata yhdestä hupparista. Hyvä, että pääsitte eroon tytöstä ja hänen perheestään. Ehkä poikakin oppi jotain.

Vierailija
42/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä häiritsee tuo tytön isäpuolen kommentti, josta minulla kuvakaappaus.

T. Ap

Tyttöparalla on siis m*lkku isäpuoli.

Onko se tytön mummola joka on teidän lähellä, vielä mahdollisesti tytön isän vanhemmat?

Sinänsä antaisin asian olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö opettanut lapsellesi, ettei ikinä lainaa mitään, jota ei ole valmis menettämään? Vai etkö itsekään tiennyt tätä?

Kuulostat ihan yhdeltä hirveältä kakaralta johon törmäsin aikoinaan

Sinä kuulostat yhdeltä tutulta pillittäjältä, joka ei kestä kuulla faktoja.

Kas tässä meillä ihka aito weetee, joka opettaa lapsilleen, että vieraan pyörän saa ottaa, jos ei sitä ole lukittu.

Vierailija
44/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppirahat, mulkkuja ja kusettavia ihmisiä riittää ja niitä pitää oppia välttämään.

Vierailija
45/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyajan tyttikset niin lihavia että käyttävät ihan muina miehinä POIKAystävän vaatteita?

Mitä sä luulet, että kaikki pojat ovat parimetrisiä ja lihaksikkaita, ja tytöt jotain 150-senttisiä keijukaisia?

Jep, helposti se 15-vuotias tyttö voi olla jopa poikaa pidempi. Pojathan kasvaa yleensä myöhemmin.

Vierailija
46/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyajan tyttikset niin lihavia että käyttävät ihan muina miehinä POIKAystävän vaatteita?

15-v pojatkin voi olla aika pienikokoisia.

Oma poika on raamikas jääkiekkoilija yli 190cm.

Tyttöystävä n 160cm koko ehkä joku 34-36 ja XS.

Sujuvasti tyttö silti käyttää pojan vaatteita hihat ja lahkeet käärittyinä (siis meillä/kotona, ei tokikaan kaiketi kaupungilla).

Musta se on aika symppistä.

Vierailija
47/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ärsyttävä, että en jättäisi tuohon vaikka miten rahallisesti varaa ois, pakkohan näille kpäille on jonkun pistää vastaan. Laita vaikka tuo, että rikosilmoitus edessä jos ei huppari ala tulla.

Vierailija
48/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä olen lukenut saman tarinan joskus aiemminkin?

Vierailija
49/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä pojalle uusia huppareita ostamaan, ei ole siitä kysymys. Ihan vaan kysyn, että mitä mieltä, mitä itse tekisitte. Antaako olla vai nostaa joku haloo tästä? Koska onhan tuo todella kummallista ja epäasiallista käytöstä. En haluaisi toisaalta hyväksyä tuollaista kommenttia, missä suorastaan uhkaillaan (hupparin hengellä, niin hullua kuin se onkin!)

Ihan pöyristyttävä oli isäpuolen vastaus. Vain siksi että alkoi uhkailemaan, en antaisi asian olla. Tuolla tavalla käyttäytyvä "bully" varmaan ajatteleekin, että vähän ärhentelemälllä saa mitä haluaa eli annatte asian olla. Ja ei vaan istu omaan oikeustajuun. 

Sitä en tiedä mikä olisi fiksuinta. Huppari postiin tai se ilmoitetaan varastetuksi", haluaisin ilmoittaa noin mutta tehoaako se toivotusti, epäilen. Voisiko tälle isäpuolelle soittaa? Tai miksi se tyttis ei ole laittanut itse postiin, teini-ikäinen, pitäisi osata kyllä? 

Vierailija
50/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. Poika toivottavasti oppi ettei lainaa tavaroitaan jatkossa kellekkään.

Vierailija
51/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki mutka ja tee vierailu tytön kotiin. Toimii.

Perussuomalainen ratkaisu, vasarakin riittää.

Vierailija
52/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällänen stoori!👎

Vierailija
53/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä häiritsee tuo tytön isäpuolen kommentti, josta minulla kuvakaappaus.

T. Ap

Tyttöparalla on siis m*lkku isäpuoli.

Onko se tytön mummola joka on teidän lähellä, vielä mahdollisesti tytön isän vanhemmat?

Sinänsä antaisin asian olla.

Kuka tietää "missä merkeissä" heidän ero tapahtui?

Ja miten siitä on mahdollisesti isäpuolelle kerrottu?

Saattaa olla, että on tapahtunut jotain, tai kerrottu tapahtuneeksi, mitä sinä et tiedä.

Isäpuoli EHKÄ vain reagoi m*lkkuun poikaystävään, jonka äiti vielä kehtaa...

Tai sitten ei. Mutta kuka tietää?

Vierailija
54/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin hakemaan sen hupparin, jos matka on päivässä edestakaisin ajettava ja auto käytössä.

Kun tulisin hakemaan, niin tytön ja huopparin olisi parasta olla kotona. Sopisin siis etukäteen asian ja ilmoittaisin että jos hupparia ei anneta minulle teen rikosilmoituksen.

Varautuisin myös siihen että huppari on väärin pesty ja siksi mennyt huonoksi, mutta ihan periaatteesta hakisin takaisin.

Täysin epäasiallista kommentointia tytön isäpuolelta.

Vierailija
55/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että poika oli ANTANUT työlle hupparin päälleen tavatessaan. Oleellista on tuo ANTANUT.  Tyttö voi pitää sitä lahjana, koska vei sen kotikaupunkiinsa. Toisaalta alaikäinen ei voi tehdä oikeudellista luovutusta mielestäni koska ei itse maksa vaatteitaan, vaan ne kuuluu vanhemmille. Etenkin noin kallis. Kyllä noin kallis vaate pitää saada palautettua, mutta toisaalta tyttö on jo voinut liata sen tai pilata. Vanhemmat ei suostu maksamaan, 100 euroa, ja se on aika paljon. Se voi olla heistä liikaa. Melkein antaisin olla, ja poijalle kova puhuttelu! Mietippä jos poika olisi antanut vaikka perintösormuksen, näitäkin tapauksia on, ja jupakat on menneet oikeuteen asti. Tyttö ei suostu palauttamaan kaunista ja kallista kihlasormusta, ja pojan suku vaatii.

Amerikassa pariskunnan omaisuus on yhteistä, ,eli nainen ei voi pitää korulahjojaan ominaan eron 

jälkeen, vaan ne lasketaan yhteisomistukseen.

Vierailija
56/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin hakemaan sen hupparin, jos matka on päivässä edestakaisin ajettava ja auto käytössä.

Kun tulisin hakemaan, niin tytön ja huopparin olisi parasta olla kotona. Sopisin siis etukäteen asian ja ilmoittaisin että jos hupparia ei anneta minulle teen rikosilmoituksen.

Varautuisin myös siihen että huppari on väärin pesty ja siksi mennyt huonoksi, mutta ihan periaatteesta hakisin takaisin.

Täysin epäasiallista kommentointia tytön isäpuolelta.

joo, mutta pitäisin huolen että kun menette paikalle, isäpuoli eikä muut vanhemmat ole paikalla. Ainoastaan tyttö. Hänen kanssaan asian voi saada hoidettua. Isäpuoli voi alkaa vaikeaksi. Viimekädessä soittaisin poliisit paikalle. Sanoisin että lainatavaraa ei suostuta palauttamaan, vaikka se on siellä.

Vierailija
57/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä viesti että teemme asiasta poliisiasian jos huppari ei palaudu vaikka 2 kk sisällä.

Vierailija
58/58 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei halua palauttaa hupparia. Isäpuolen käytös outoa, mutta ehkä hänelle kerrottu joku toinen tarina.

Ehkä se huppari oli lahja vielä antohetkellä. Hyvin voisi kuvitella että näin oli.

Tämä on vähän näitä, että täällä sitten pidetään juntteina niitä miehiä jotka eron jälkeen peräävät lahjoja takaisin..

Antaisin olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan