Miksi ihmiset luulevat että omakotitalossa pitää tehdä hirveästi ulko- ym. hommia....
....verrattuna kerrostalo asumiseen?
Ne työt voi ulkoistaa muille ihan samoin kuin kerrostalossa, sillä erotuksella että saat ITSE valita tahot ja sopia ajankohdat sekä sen kuinka usein siellä käydään esim. nurmi leikkaamassa. Ei niitä roskiakaan tarvitse itse kaatopaikalle kiikuttaa vaan roska-auto käy ne hakemassa.
Ihmisillä on ihme luulo että ok-talossa on kaikki pakko tehdä itse. Itse otin viime talveksi työllistämistuella olevan ok-talkkarin kolaamaan pihaa, kun olin paljon työmatkoilla. 13 €/ h maksoi ja tunnissa sai kolattua pihan. Kerrostalon vastikkeella saa tilattua PALJON ulkopuolista työtä kuukausittain.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ok-talon pihan saisi helppohoitoiseksi, jos joku suunnittelee sen niin. Talo taas voi olla pieni, ei kartano. Jos on muita rakennuksia erikseen esim. autotalli, työtilarakennus /harraste, sauna tai vierastalo, niiden ei ole pakko olla liian monimutkaisia.
Juu, mutta kun ihmiset kehuskelee sillä, kuinka ok-talossa on tilaa ja omaa rauhaa ja sitten kuitenkin asuvat postimerkkitontilla metrin päässä naapurista, jossa piha on täynnä autonraatoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok-talon pihan saisi helppohoitoiseksi, jos joku suunnittelee sen niin. Talo taas voi olla pieni, ei kartano. Jos on muita rakennuksia erikseen esim. autotalli, työtilarakennus /harraste, sauna tai vierastalo, niiden ei ole pakko olla liian monimutkaisia.
Juu, mutta kun ihmiset kehuskelee sillä, kuinka ok-talossa on tilaa ja omaa rauhaa ja sitten kuitenkin asuvat postimerkkitontilla metrin päässä naapurista, jossa piha on täynnä autonraatoja.
He postimerkkitontit johtuvat kaupunkien kaavoituksesta. esim. Espoossa pakko pilkotettiin isomnat tontit pienemmiksi.
Meillä pihatyöt ovat yhteistä tekemistä puolison kanssa, ja parasta siinä on ruumiillinen työ, ja lopputuloksena siisti ja kaunis piha.