Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekin henkilökunta - ihan tosiaan kailotetaan julki kovaan ääneen lääkkeet mitä käyttää?

Vierailija
22.11.2022 |

Onko palstalla apteekkaria joka osaisi vastata, minkä takia ne lääkkeet pitää kovaan ääneen julistaa koko apteekin asiakkaille? Tämän päiväisen jälkeen ei jäänyt kenellekään epäselväksi mitä lääkkeitä käytän. Ja uteliaat kääntyivät katsomaan. Onko tuo tahallista asiakkaan nolaamista?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina jaksanut hämmästellä apteekkien sisustusta tai lähinnä siis niiden surkeutta asiakkaan näkökulmasta. Apteekeissa monet ihmiset hoitavat hyvinkin intiimejä yksityisasioitaan ja tuo aspekti pitäsii osata ottaa nykyistä paremmin huomioon.

Miksi ihmeessä ne farmaseuttien palvelutiskit pitää sijoitella niin, että varmasti jokainen omaa vuoroansa odottava sekä näkee, että kuulee mitä lääkitystä edelliset asiakkaat käyvät hakemassa. Voin vain kuvitella, kuinka noloa tuo voi olla pienempien paikkakuntien apteekeissa, siis sellaisilla paikkakunnilla, missä aina joku tietää jonkun.

Kiva sitten kuulla välikäsien kautta, että olit sitten ollut ostamassa ehkäisypillereitä, syöpälääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä.

En ole maalaisapteekeissa käynyt.

Apteekeissa joissa käyn on loossit, väliseinillä erotettu viereisestä asiakkaasta. Odotustuolit parin metrin päässä. Ja käsikauppatavarat niin sivussa tai päädysdä, joka tapauksessa erillään.

Jos ei kehtaa sanoa mitä haluaa kirjoittaa paperille lääkkeen nimen ja työmtää sen pleksin luukusta farmaseutille.

No ongelma on ihan sama oli sitten maalaisapteekki tai kaupunkiapteekki. Ja jos kirjoitat paperille ne haluamasi lääkkeet, niin ei se estä farmaseuttia sanomasta niiden lääkkeiden nimiä ääneen jossain muussa yhteydessä. Ja olen itse kyllä monet kerrat kuullut mitä lääkkeitä naapuriloosissa tai lähellä odotustilaa olevissa looseissaan puhutaan. Eikä tarvitse edes erikseen kuulostella. Jotain yksityisyyttä peliin tosiaan kaivataan. Ärsyttänyt jo pitkän aikaa sama asia.

Vierailija
102/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sellaisen käsityksen, että moni farmaseutti on hyvin pirullisen luonteinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mielisairasta porukkaa taas. Luuletteko että jonkun tuntemattomien lääkitykset kiinnostaa. Ei todellakaan.

Ei nyt ihan nobodyjen, mutta ai että jos vaikka opettaja hakee psyykenlääkkeitä... Se tieto pitää jakaa kavereillekin jo ennen kuin suttura on päässyt köpöttelemään liikkeestä ulos :-)

T. "apteekkikyylä"

Sä et saa tietää mitä lääkettä se ope sieltä hakee.

Kaikki kuuluu mikä lujaa puhutaan.

Vierailija
104/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kumma tämä nykyään ettei saisi "hävetä", eli haluta pitää joitain asioita yksityisasioinaan. Kerran kävin jopa psykiatrin vastaanotolla, joka oli avotilassa. Eipä siinä ihan kauhean arkaluontoisista asioista viitsinyt avautua, vaikka muuten tuntui että juuri psykiatrin vastaanotto jos mikä olisi oikea paikka ne asiat kerrankin kertoa (tyyliin oman velipuolen lapsuudessa tekemä hyväksikäyttö).

Joo, on ihmeellistä miten osa ihmisistä ajattelee että yksityisasiat on kaikkien asioita.

Vierailija
105/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkukylässä ja menen apteekkiin vain sillon kun siellä ei ole muita.

Apteekki on pieni joten siellä muut asiakkaat seisovat muutaman metrin päässä odottamassa vuoroa.

Väkisinkin kuulee toisten vaivat.

Vierailija
106/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAASKO ROUVAN PILLU KUTISSUT?????!!!!!!!!!

Vierailija
107/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että farmaseutit yrittävät tosiaankin nolata asiakkaan. Käytän tarvittaessa unilääkkeenä Ketipinor 25 mg 1 tabl.

Sairastan laaja-alaista paniikkihäiriötä, joten olin jo kotona kirjoittanut lapulle lääkkeen nimen, Ketipinor. Ojensin pleksin alta farmaseutille tuon lapun.

Farmaseutti alkoi tivata tiukasti, mitä vahvuutta, mitä vahvuutta. Menin lähes paniikkiin, enkä kertakaikkiaan muistanut, mikä oli lääkkeen vahvuus. (Minulle ei ole koskaan määrätty mitään muuta vahvuutta kuin tuo 25 mg.)

Sain kuitenkin lopulta sanottua, että sitä vahvuutta, jonka lääkäri on määrännyt, teillähän se resepti näkyy. Sain sitten lääkkeen. Seuraavalla kerralla tiedän sitten etukäteen kirjoittaa lapulle Ketipinor 25 mg.

Silti ihmettelen tuota farmaseutin käytöstä.

Vierailija
108/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamavoidetta kysyin. Farmaseutti kailotti kovaan ääneen "Leena, tuus näyttää herralle missä ne peräpukamanhoitoaineet on!!!"

Pari teinityttöä siinä minulle sitten tirskui. Itse taisivat ostaa Vagisania ja jälkiehkäisytabletteja.

Vierailija
109/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina jaksanut hämmästellä apteekkien sisustusta tai lähinnä siis niiden surkeutta asiakkaan näkökulmasta. Apteekeissa monet ihmiset hoitavat hyvinkin intiimejä yksityisasioitaan ja tuo aspekti pitäsii osata ottaa nykyistä paremmin huomioon.

Miksi ihmeessä ne farmaseuttien palvelutiskit pitää sijoitella niin, että varmasti jokainen omaa vuoroansa odottava sekä näkee, että kuulee mitä lääkitystä edelliset asiakkaat käyvät hakemassa. Voin vain kuvitella, kuinka noloa tuo voi olla pienempien paikkakuntien apteekeissa, siis sellaisilla paikkakunnilla, missä aina joku tietää jonkun.

Kiva sitten kuulla välikäsien kautta, että olit sitten ollut ostamassa ehkäisypillereitä, syöpälääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä.

En ole maalaisapteekeissa käynyt.

Apteekeissa joissa käyn on loossit, väliseinillä erotettu viereisestä asiakkaasta. Odotustuolit parin metrin päässä. Ja käsikauppatavarat niin sivussa tai päädysdä, joka tapauksessa erillään.

Jos ei kehtaa sanoa mitä haluaa kirjoittaa paperille lääkkeen nimen ja työmtää sen pleksin luukusta farmaseutille.

Olen kyllä joskus itsekin asioinut sellaisessa apteekissa, jossa oli todellakin oikeat kunnon erillis loosit jokaiselle asioivalle asiakkaalle. Muistaakseni tuo oli yliopiston apteekki.

Yleensäkin viereiset kassat on kyllä suht hyvin erotettu toisistaan, mutta sitten taas omaa vuoroaan odottavat asiakkaat ovat suoraan selkäsi takana muutaman metrin päässä ja toki näkevät sekä kuulevat koko asiointisi, vaikka eivät sen ihmeemmin salakuuntelisi tai katselisikaan. Kyllä tuon asian voisi varsin pienellä vaivannäöllä ja ajattelutyöllä hoitaa paljon nykyistä asiakas ystävällisemminkin.

Kyllä täällä isohkossa kauoungissa on kaikissa apteekeissa loossit ja käsikauppalääkkeet erillisesti.

Kassallehan annetaan reseptilääkkeistä se laskelma, ketä kiinnostaa jos sitten on voltare/vitamiini/täishampoo edellisellä . Kuka niitä pakkauksia edes välttämättä tuntee.

Hävettääkö sinua ruokakaupan kassalla?

Minä käyn Vantaalla Jumbon apteekissa ja Martinlaaksossa. En ole koskaan huomannut mitään kovaäänistä kailottamista.

Vierailija
110/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke muka on niin nolo tai salainen ettei siitä saisi tiskillä puhua?

Terveyteen liittyvät asiat ovat yksityisiä.

Taidat olla niitä kahvipöydän tähtiä, joiden lempipuheenaiheita ovat omat ja muiden sairaudet ja joka luulee, että muutkin haluaa niistä puhua ja kuulla.

Vierailija
111/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte kaikki lääkkeet noin hyvin, että nimen perusteella arvaatte kaikki vaivat? 

Vierailija
112/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylän apteekkari kirjoitti:

90% nais opettajista hakee rauhoittavia mieliala lääkkeitä ja loput on miesoletettuja jotka hakee lääkkeensä alkosta

Mistä tiedät noin hyvin mielialalääkkeet? Mulla ei ole tieto yhdestäkään mielialalääkkeestä pelkästään nimen perusteella. 

Vierailija
113/131 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ihmetellyt, miksi ihmiset alkavat niin hanakasti puhua säästä aina kun saavut paikalle...

Vierailija
114/131 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte kaikki lääkkeet noin hyvin, että nimen perusteella arvaatte kaikki vaivat? 

Tutkiivat googlesta ja kirjoista. Elämänsä tärkeintä asiaa.

Vierailija
115/131 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mielisairasta porukkaa taas. Luuletteko että jonkun tuntemattomien lääkitykset kiinnostaa. Ei todellakaan.

Ei nyt ihan nobodyjen, mutta ai että jos vaikka opettaja hakee psyykenlääkkeitä... Se tieto pitää jakaa kavereillekin jo ennen kuin suttura on päässyt köpöttelemään liikkeestä ulos :-)

T. "apteekkikyylä"

Sä et saa tietää mitä lääkettä se ope sieltä hakee.

Kaikki kuuluu mikä lujaa puhutaan.

On myöskin eriarvoista kohtelua.

Vierailija
116/131 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä yksi utelias urkkija.

Vierailija
117/131 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekeissa on eroja. Itse teen nykyään niin, että soitan ja varaan lääkkeet valmiiksi ja noudan kassalta kela kortin kanssa.

toivottavasti tiedostat että tämä toimintatapasi vie henkilökunnalta enemmän aikaa ja aiheuttaa paljon enemmän päänvaivaa kuin se että tulet suoraa asioimaan tiskiin ja maksat lääkkeesi heti.

Välillä kyllä tuntuu, että sitä aiheuttaa päänvaivaa farmaseutille, vaikka ihan tavallinen, pieni lyhyt asia on hoidettavana siinä tiskillä hänen kanssaan. Vaivansa kullakin. 

Vierailija
118/131 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa kerran sattunut nolo, kun ostin lievään emätintulehdukseen lääkettä, ja nuori reipas myyjä alkoi oikein kovaan kailottaa niitä eri tulehdusten oireita, ilmeisesti neuvoakseen minulle oikean lääkkeen. "onko se EMÄTTIMESTÄ tuleva vuoto kokkareista ja semmoista valkoista, kutiseeko?", "onko siinä EMÄTINVUODOSSA minkäänlaista hajua tai onko verta seassa, verihän voi ilmetä myös vihertävänä tai ruskehtavana sävynä jos se EMÄTINVUOTO on vähäistä ja veri ehtii hapettua..." Tuntui että se kesti ikuisesti ja pari vanhempaa ihmistä kyllä katseli ja kuunteli kiinnostuneena. Onneksi ei tuttuja sattunut paikalle. Gyno-Daktarin-lääkkeen kanssa sieltä lähdin ja auttoi kyllä. 

Vihreää valkovuoto on trikomonas-tulehduksella, ei veri muutu vihreäksi.

Vierailija
119/131 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrään niitä lääkkeitä työkseni.

Vierailija
120/131 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ihmetellyt, miksi ihmiset alkavat niin hanakasti puhua säästä aina kun saavut paikalle...

Eihän hän kysynyt mitä lääkettä ap oli hakemassa vaan yleisesti mikä lääke on aikuiselle ihmiselle nolo. Ei mullekaan ihan aukene mikä ongelma tossa on.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi