Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku lähipiiristänne voittaa vaikka 100 miljoonaa euroa, pitääkö hänen avustaa teidän taloutta?

Vierailija
22.11.2022 |

Perusteluna, että yksi ihminen ei voi järkevästi käyttää sataa miljoonaa, joten pitää maksaa muiden velkoja ja avustaa. Kuinka moni noin ajattelisi?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 10 miljoonaa lapselleni

- 10 miljoonaa siskolleni

-  sen jälkeen jakaisin vielä 10 miljoonaa, sitten, että antaisin jokaiselle 1 miljoonaa (vanhalle äidilleni, parhaille ystävilleni)

- ja vielä jakaisin 1 miljoonan siten, että antaisin 100 000 e muutamalle naapurilleni, yhdelle työkaverilleni, tuttavilleni, eli näitäkin 10 kpl

Kauheat lahjaverot joutuu noista maksamaan...

Siitä alapeukuttajille:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005172332.html

Notta haizkaapa pazka.

Vierailija
22/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi itsestään selvää, että minä auttaisin läheisiä, jos tuollainen tilanne olisi, joten olisi aika hämmentävää, jos se ei toimisi toisin päin. Mikään pakkohan se ei ole, mutta lommon se tekisi väleihin, koska tuntuisi, että itse on välittänyt enemmän kuin toinen.

Hyvä vaan, että läheisesi pääsisivät eroon sinusta, kun sinulle näköjään raha=välittäminen. Itse välitän läheisistäni aidosti, joten en todellakaan oleta, että he minulle rahaa antaisivat. En edes halua, että antaisivat, koska rahaa ja ystävyyttä/rakkautta ei pidä sotkea toisiinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä, mutta harva ihminen on todellisuudessa niin itsekäs että ei auttaisi rakkaitansa silloin jos siihen on mahdollisuus. 

Vierailija
24/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on elatusvelvollinen, muute ei tarvitse antaa senttiäkään.

Vierailija
25/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä, mutta harva ihminen on todellisuudessa niin itsekäs että ei auttaisi rakkaitansa silloin jos siihen on mahdollisuus. 

Itse en näe sitä itsekkäänä, jos ei anna rahaa esim. päihdeongelmien takia itsensä ulosottoon saattaneelle. Kun ei se raha kuitenkaan menisi muuhun kuin päihteisiin. 

Vierailija
26/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan lähipiirissä mutta sukulainen kuitenkin on voittanut kymmeniä miljoonia jossain eurojackpotissa, harvoin ollaan oltu tekemisissä joten ei kiinnosta. Välillä on toiset sukulaiset nähneet ja tämä kertoo missä on matkustellut jne. Eikä ole minulle mitään velkaa enkä minä hänelle, eletään ihan omia elämiä.

Vierailija
27/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lähipiiriini kuuluvat tarjoaisivat rahaa, mutta en ottaisi varmasti vastaan. En pystyisi elämään sen kanssa. Toisaalta lähipiirini on niin persaukista, että olisin heidän lottovoitostaan aidosti onnellinen ilman saatuja almujakin.

Vierailija
28/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole niin että voitot saa hlö pitää. Rahakkaat avustavat jos on pakko. Tuskin köyhimmät pystyvät kauheasti avustamaan, ellei yhtäkkiä synny joku bisnes.

Vierailija
29/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole niin että voitot saa hlö pitää. Rahakkaat avustavat jos on pakko. Tuskin köyhimmät pystyvät kauheasti avustamaan, ellei yhtäkkiä synny joku bisnes.

Luitko yhtään, mistä nyt puhuttiin? 

Vierailija
30/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahemmille ja sisarukselle jakaisin itse ainakin 10 miljoonaa tuosta, sisarukselle 5milj ja ehkä kummallekin vanhemmalle 2,5. Odottaisin kyllä itsekin saavani 5milj jos joku heistä voittaisi.

Vierailija
31/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakko ole mutta en todellakaan vastusta jos tarjoaisi millin tai pari.

Vierailija
32/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin käyttää 100 miljoonaa järkevästi. jokainen järkevä voi. Olis sille summalle tässäkin maassa töitä. Luonnonsuojelu,eläintensuojelu, kunnollisen vanhainkodin perustaminen mikä jottei yksityiskoulun perustaminen kun kouluissa on niin hulluu sakkii sekasin. Ynnä muuta.

Jos ajattelen itseäni ostaisin ison palan maata varmaan ruotsin ja norjan rajalta. osakeasuntoja suomesta. no ehkä joku turvamökki. ja sitten se matkustelu,projektit, sijoittaminen, ja tavaranhankinta ettei tartte pitkään aikaan tuskin koskaan ostaa tiettyjä tarvikkeita. astianpesukone, pesukone, auto, pikku boaatti jne jne. 

Jos aarteen saa se pitää piilottaa. Muuten kaikki on kimpussa.

Vierailija
33/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pakko ole mutta en todellakaan vastusta jos tarjoaisi millin tai pari.

Ei ilman vastiketta. Tuntisin jääväni velkaa. Jo muutamasta avustus satasesta kokemusta nääs.

Vierailija
34/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Jokaisella on oma talous.

Vierailija
35/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toki olisi mukavaa veloistaan päästä, mutta kokisin jääväni sellaiseen kiitollisuuden velkaan, jonka kanssa minun olisi vaikeampi elää kuin pankin velan.

Ajattele, jos sinulla olisi ystävä, joka tosiaan tarvitsisi rahallista apuasi, niin etkö antaisi sitä, koska sen jälkeen ystäväsi olisi liian suuressa kiitollisuuden velassa? Mieluumin antaisit hänen elää kurjasti?

Vierailija
36/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka äänestävät sdp:tä ja muita sosialisti puolueita ovat varmaan sitä mieltä että jakaa pitäisi vaikka väkisin jos ei suosiolla.

Vierailija
37/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toki olisi mukavaa veloistaan päästä, mutta kokisin jääväni sellaiseen kiitollisuuden velkaan, jonka kanssa minun olisi vaikeampi elää kuin pankin velan.

Ajattele, jos sinulla olisi ystävä, joka tosiaan tarvitsisi rahallista apuasi, niin etkö antaisi sitä, koska sen jälkeen ystäväsi olisi liian suuressa kiitollisuuden velassa? Mieluumin antaisit hänen elää kurjasti?

Jos tietäisin, ettei ystäväni tulisi kokemaan saamastaan lahjasta minkäänlaista kiitollisuudenvelkaa, en varsinkaan antaisi hänelle rahaa. Ihme psykopaatti.

Vierailija
38/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oitis auttaisin Eestin lastenkotien lapsia saamaan 3 vuootta lisäaikaa kodissa, että eivät joutuisi maffian kynsiin. 15 vuotiaana heidät passitetaan armottomasti ulos laitoksista ja maffia ottaa mielellään vastaan. 

Vierailija
39/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe sitä itsekkäänä, jos ei anna rahaa esim. päihdeongelmien takia itsensä ulosottoon saattaneelle. Kun ei se raha kuitenkaan menisi muuhun kuin päihteisiin. 

Miksi pitää vetää ääripäähän taas kommentit? Kaikkien meidän lähipiiriin ei kuulu päihdeongelmaisia, joten tuollainen asia ei edes tulisi mieleen tai jos kuuluukin, niin ehkä niitä ihmisiä ei mielletä "rakkaimmikseen", joita haluaa auttaa. 

Vierailija
40/55 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse jakaisin tuollaisesta summasta koko lähipiirille (myös ystävät) kunnon siivut. Verot on tarkoitettu maksettavaiksi, se olisi vähän niin kuin hyväntekeväisyyttä ne maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi