Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä unettomuuteen

Vierailija
22.11.2022 |

En ole nukkunut kahteen vuorokauteen. Joskus aiemminkin tälläisia kausia on ollut, silloin olen saanut lääkäriltäni pienen määrän nukahtamislääkettä (imovanea) ja noin viikon käytön jälkeen nukkuminen on ollut taas normaalia, ilman lääkkeitä. Pahimillaan olen valvonut 4 vrk putkeen ja sekin katkesi vain lyhyellä lääkekuurilla. Nyt lääkäri on vaihtunut eikä hän suostu imovanea määräämään.

Mirtasapiinit yms. ei auta, joita häneltä sain tai vaihtoehtoisesti lääkkeet ovat niin tujuja (psykoosilääkkeet pienissä määrin), että nukun 16h putkeen ja olen ihan tokkurassa.

Melatoniinia ja valeriaanaa olen kokeillut. Ns. unihygienia on kunnossa. Tutkimuksissa olen käynyt eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt.

Onko jollain vinkata jotakin sellaista ilman reseptiä saatavaa valmistetta jota voisin vielä kokeilla? Olen aiemmin kuullut jostain apteekista saatavasta tuotteesta, mutta en enää muista sen nimeä. Tuttu hoitaja sitä minulle muutama vuosi suositteli, käytti kuulemma itsekin satunnaisesti jos uni ei meinannut tulla.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsuosittu vastaus, mutta stressiperäiseen unettomuuteen minulla auttaa parhaiten kannabis. Pelkästään Imovanesta tuli pöhnäinen ja toistaitoinen olo seuraavalle aamulle, eikä toimivuuskaan ollut kummoinen. Kevyt savu rentouttaa ja auttaa pysymään unessa. Aamulla olo on virkeä, eikä mitään jälkitiloja ole.

Ja ihan ilman reseptiä hankittu tämä lääke.

Mulla imovane ei tee mitään jälkioloja aamulla, olo on varsin pirteä ja nukun sillä hyvin. Harmillista, että ei edes muutamaa pakettia tältä lääkäriltä vuodessa saa. Ei edes sitä yhtä.

Ap

Vierailija
22/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Helsingissä? Jos asut, käy hesarilta ostamassa cdb-kukkaa. Sitä myydään ihan kaupassa ja on laillista, koska on tosiaan cbd kukkaa eikä sisällä thc:tä eli päihdyttäviä ainesosia. Helsinginkadulta löytyy myymälä. Cbd tutkitusti auttaa unettomuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäsuosittu vastaus, mutta stressiperäiseen unettomuuteen minulla auttaa parhaiten kannabis. Pelkästään Imovanesta tuli pöhnäinen ja toistaitoinen olo seuraavalle aamulle, eikä toimivuuskaan ollut kummoinen. Kevyt savu rentouttaa ja auttaa pysymään unessa. Aamulla olo on virkeä, eikä mitään jälkitiloja ole.

Mulla imovane ei tee mitään jälkioloja aamulla, olo on varsin pirteä ja nukun sillä hyvin. Harmillista, että ei edes muutamaa pakettia tältä lääkäriltä vuodessa saa. Ei edes sitä yhtä.

Ap

Harmi, jos ollaan tietämättämme tuttuja. Olisit saanut multa ton käyttämättömän purkin. 98 tablettia jäljellä, eikä tosiaan sovi mulle.

Nämä ovat niin yksilöllisiä ja lääkärinkin pitäisi se tajuta.

Vierailija
24/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla unettomuuteen kans toi mirtazapiini ja ketipinor. Yleensä toimii mirtasta 3,45-7,5mg+ pitkävaikutteinen melatoniini 1,9mg. Mirta nosti kauheesti ruokahalua niin sain ketipinoria. Sekin monia lihottaa, mut itellä en ole huomannut ja ruokahalu laskenut. Sitä joudun syömään 75mg et toimii. Alkuun oli vähän tokkuraa seuraavana aamuna, mut meni ohi. On kyllä välillä rasittavaa säätöä, et mikä annostus/kombo toimii. Vielä kun kaikilla niin yksilöllistä.

Vierailija
25/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Helsingissä? Jos asut, käy hesarilta ostamassa cdb-kukkaa. Sitä myydään ihan kaupassa ja on laillista, koska on tosiaan cbd kukkaa eikä sisällä thc:tä eli päihdyttäviä ainesosia. Helsinginkadulta löytyy myymälä. Cbd tutkitusti auttaa unettomuuteen.

En valitettavasti asu. Tiedätkö postittavatko he tuotteitaan? Tai kyllähän niitä saisi muualtakin varmasti tilattua, jos kerran laillisia ovat.

Ap

Vierailija
26/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuoret lääkärit ei Imovanea kirjoita. Jos mahdollista, tilaa joku vanhempi lääkäri, psykiatri esim.

Vierailija
27/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti asu. Tiedätkö postittavatko he tuotteitaan? Tai kyllähän niitä saisi muualtakin varmasti tilattua, jos kerran laillisia ovat.

Ap

www piste legal420 piste fi.

Vierailija
28/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimyskukkauutekapselit saattaisi olla tuo, mitä hoitaja suositellut? Valeriaanan tyyppinen kasviperäinen lääke. Itse en kyllä huomannut niissä juuri mitään vaikutusta.

Vierailija
29/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Harmi, jos ollaan tietämättämme tuttuja. Olisit saanut multa ton käyttämättömän purkin. 98 tablettia jäljellä, eikä tosiaan sovi mulle.

Nämä ovat niin yksilöllisiä ja lääkärinkin pitäisi se tajuta.

No voi hitsi, siinä olisi ollut tilanteeni pelastus pariksi vuodeksi!

Ap

Vierailija
30/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsimyskukkauutekapselit saattaisi olla tuo, mitä hoitaja suositellut? Valeriaanan tyyppinen kasviperäinen lääke. Itse en kyllä huomannut niissä juuri mitään vaikutusta.

Kiitos, täytyykin kokeilla!

Ap

Vierailija
31/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoret lääkärit ei Imovanea kirjoita. Jos mahdollista, tilaa joku vanhempi lääkäri, psykiatri esim.

Ei kirjoita ei Harmi, ettei tk:ssa voi oikein lääkäriä tietääkseni vaihtaa?

Ap

Vierailija
32/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan polven allergialääkkeet. Itellä loratadiini toimii, niin en just nyt muista, mitä ne muut on. Yleensä paketissa lukee, että ei aiheuta uneliaisuutta, mutta se on kuitenkin yleisimpien sivuvaikutusten listassa. Niistä ei oo haittaa vähän isompinakaan annoksina, siis 3-4 tablettia, kunhan on muuten enimmäkseen terve aikuinen.

Vierailija
33/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi.

Tiedän tunteen. Ei siinä omalla kohdalla auta kuin kemia tai tuuri.

Valitettavasti sitäkin on epätoivoissani joskus viikonloppuna tullut kokeiltua. Ei vain oikein työelämä ja alkoholin turvin nukkuminen sovi yhteen. Ja olisi ihan kiva nukkua viikollakin!

Ap

Vierailija
34/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan polven allergialääkkeet. Itellä loratadiini toimii, niin en just nyt muista, mitä ne muut on. Yleensä paketissa lukee, että ei aiheuta uneliaisuutta, mutta se on kuitenkin yleisimpien sivuvaikutusten listassa. Niistä ei oo haittaa vähän isompinakaan annoksina, siis 3-4 tablettia, kunhan on muuten enimmäkseen terve aikuinen.

Histec ja aiemmin mainittu atarax kokeiltu, mutta en kyllä tuota loradatiiniä ole. Menee siis kokeiluun.

Ap

Vierailija
35/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha kuvitella, että tässä maassa saisi apua unettomuuteen. Olen kärsinyt siitä lapsesta asti. En ole masentunut. En vain nukahda. Olen itkenyt turhautumisessani, kun en kertakaikkiaan nukahda. Ne kerrat ovat todella harvinaisia, kun olen nukahtanut kuin keskivertoihminen ja ne ovat muistissa pitkään kirkkaina.

Mulla myös lapsesta asti ko. ongelmaa. Ei sentään putkia unettomia öitä mitä nyt, mutta nukahtamisviive 4-8h. Ja kaikki maailman mielialalääkkeet ja psykoosilääkkeet käyty läpi, vain imovanesta saanut avun pahimpiin kausiin ja nyt sekin evätty.

Ap

Vierailija
36/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tehosi hyvin AntiStress, kun kävin ylikierroksilla eikä mieli malttanut levätä. En tiedä saako enää, luontaistuotekaupasta.

Vierailija
37/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas sanoi joskus, että uni pitää ansaita. Ja se alkaa heti aamusta. Unihygienia on siis oikeasti aika laajahko juttu. Jätä ensiksi kaikki kofeiinia sisältävät juomat. Pyri käymään ulkoilemassa päivänvalon aikaan. Laita ruokavalio kuntoon ja huolehdi, että syöt illalla tryptofaania sisältävän iltapalan. Mene sänkyyn vasta kun nukuttaa, mutta myös heti silloin kun alkaa nukuttaa. Itse nukun korvatulpat korvissa ja minulla se auttaa paljon. Silloin en havahdu kaikkiin pieniin kodin tai liikenteen ääniin. Jos uni ei meinaa tulla tai yöllä heräät, etkä nukahda uudestaan, kokeile laittaa "taustamusiikiksi" jotain, mikä itseäsi rauhoittaa. Minulla se on tilanteesta riippuen esim. linnun laulu, rauhallinen pianomusiikki tai joku äärimmäisen tylsä äänikirja hidastetulla tempolla. Tärkeintä on tsempata itseään siihen, ettei panikoidu huonosti nukutusta tai täysin valvotustakaan yöstä, vaan antaa itselleen armoa. Se on helpommin sanottu kuin tehty, mutta mikään ei pilaa yöunia niin tehokkaasti kuin jo etukäteen sen murehtiminen, että nukunkohan tänäkään yönä. Sen sijaan kannattaa ottaa se asenne, että jos olen huomenna täysi zombie, niin sitten olen. Ja jos oikeasti alkaa olla pitkä uneton putki, niin sitten sairaslomaa. Silloin ei ainakaan tarvitse ottaa stressiä siitä, että pitäisi olla suorituskykyisenä töissä. 

Vierailija
38/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin kamalaa. Unilääkkeitä määrättiin ennen heppoissti ja kun unikeskukset tuhottu niin enää ei nukuta. Sitten kun tehot laskee ja tulee muita ongelmi toki sitten ei hlutakaan uusia. Aletaan syyllistämään unettomia ja sellainen haista psk fiilis by nuoret valmistuneet ponihäntälekurit. Ota jotain vahvempaa jne. Pelkkiä big phrman orjanukkej yliplkkoineen.

Vierailija
39/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaxor Fortea, L-teaniinia ja magnesiumia reilusti.

Vierailija
40/64 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relaxor Fortea, L-teaniinia ja magnesiumia reilusti.

Niin ja Ashwagandha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi