Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin kaupunki: Sähkökatkojen sattuessa opettajat kuljettavat oppilaiden ulosteet jätepisteille

Vierailija
22.11.2022 |

Helsingin linjaus sähkökatkojen varalle. Opettajat vuoraavat pöntöt muovipusseilla ja kuljettavat täydet pussit ämpäreissä jätekatokseen.

Näin sitä houkutellaan lisää henkilöstöä henkilöstöpulasta kärsivälle alalle 👍

Kommentit (271)

Vierailija
21/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi kyllä jää pois koulusta siinä vaiheessa kun siellä ei ole sähköjä eikä vettä. (Kotona meillä on sekä kaivo että huussi että puuhella että maakellari.)

Mutta provohan tämä aloitus olikin.

Vierailija
22/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö koululaiset paskalla koulupäivän aikana? Itse kävin ainakin vasta kotona koulupäivän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokunen opettajan ylenkatsoma koulusiivooja saattaa hymyillä sisäänpäin.

No jaa. Heidän siivottavakseen jää kaikki se, mitä ei pimeässä vessassa saada osumaan muovipussiin.

Ei sillä ole merkitystä, heitä on niin vähän, että siksi työ on nakitettu opettajille. Kyllä siihen tottuu, kaikkeen tottuu.

Vierailija
24/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota hommaahan voisi tehdä joku suomenkielen taidotonkin. Vastikkeeksi ilmaisesta elämisestä Suomessa.

Totta. Ei siihen tartte kielitaitoa. Ja saisi heillekin vähän virikkeitä.

Vierailija
25/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupi uutinen, mutta hyvä!

Vierailija
26/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan ota tätä edes puoliks todesta :D

Vierailija
27/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole siivoojana ylenkatsottu missään, ei oppilaitoksissa, eikä terveydenhuollon kohteissa. Oli sitten opettaja, lääkäri sun muu niin aina on oltu asiallisia, ystävällisiä ja huomioivia.

Vierailija
28/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi kyllä jää pois koulusta siinä vaiheessa kun siellä ei ole sähköjä eikä vettä. (Kotona meillä on sekä kaivo että huussi että puuhella että maakellari.)

Mutta provohan tämä aloitus olikin.

Jaa että teette tarpeenne kaivoon, huussiin, puuhellaan sekä maakellariin?

Vierailija
29/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy koskea vain päiväkodin opettajia eli lastenhoitajia. Minä en veisi käskystäkään yläastelaisen kakkapussia yhtään minnekään. Kyllä se yläastelainen osaa itsekin kävellä. Ellei kävele, haistelkoon tuoksujaan.

Vierailija
30/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat tehdä tuota hommaa myös loma-aikanaan. On outoa, että yksi ammattiryhmä lomailee puolet vuodesta veronmaksajien laskuun.

Vierailija
31/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole siivoojana ylenkatsottu missään, ei oppilaitoksissa, eikä terveydenhuollon kohteissa. Oli sitten opettaja, lääkäri sun muu niin aina on oltu asiallisia, ystävällisiä ja huomioivia.

Hyvä homma. Minun ensimmäisessä ammatissani kohtelu oli aika mottipäistä. Se ilmiö kaikkosi sittemmin, kun alalle alkoi tulvehtia alanvaihtajia, joilta omat työt olivat vaan loppuneet. Ikinä ei tiedä, kehen osuu ja milloin.

Vierailija
32/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yleensä vessat huuhtoutuu ilman sähköä

Vierailija
33/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan ota tätä edes puoliks todesta :D

En ole ap, enkä työskentele Helsingissä, mutta opettajien Facebook-ryhmissä on kyllä jaettu tätä tietoa ja diakuvaa, jossa tämä asia esitetään.

Vierailija
34/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan valita taas välitunniksi järjestäjä jonka tehtävä on pyyhkiä liitutaulu ja muiden oppilaiden perseet.

Vierailija
35/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadat kakkapussit täyttävät piharoskikset. Välitunnit ei ole enää sitä mitä ennen.

Vierailija
36/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy koskea vain päiväkodin opettajia eli lastenhoitajia. Minä en veisi käskystäkään yläastelaisen kakkapussia yhtään minnekään. Kyllä se yläastelainen osaa itsekin kävellä. Ellei kävele, haistelkoon tuoksujaan.

Toimipiste suunnittelee oman henkilöstön kanssa, kuka kasvatushenkilöistä kuljettaa jätökset kannellisissa sangoissa jätehuoneessa sijaitsevaan jätöksille tarkoitettuun jäteastiaan.

Kuulostaa kiertävältä vuorolta.

Vierailija
37/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah

Vierailija
38/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimipiste suunnittelee oman henkilöstön kanssa, kuka kasvatushenkilöistä kuljettaa jätökset kannellisissa sangoissa jätehuoneessa sijaitsevaan jätöksille tarkoitettuun jäteastiaan.

Kuulostaa kiertävältä vuorolta.

Paskavuoro.

Vierailija
39/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ainakaan meille yläasteen opettajille tuollaista ohjeistusta. Ja enpä kyllä kykene kuvittelemaan, että tämä yläasteikäisten kanssa onnistuisi yhtään mitenkään. Oppilaat keksisi sekunnissa kuinka hauskan leikin siitä saisikaan aikaiseksi. Vuorotellen vessaan, ope mukaan tyhjentämään pusseja, niin ei onnistu yksikään oppitunti koko päivän aikana. 

Vierailija
40/271 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuohon hommaan voisi nakittaa työttömiä? 300 000 työtöntä makaa toimettomana sohvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan