Helsingin kaupunki: Sähkökatkojen sattuessa opettajat kuljettavat oppilaiden ulosteet jätepisteille
Helsingin linjaus sähkökatkojen varalle. Opettajat vuoraavat pöntöt muovipusseilla ja kuljettavat täydet pussit ämpäreissä jätekatokseen.
Näin sitä houkutellaan lisää henkilöstöä henkilöstöpulasta kärsivälle alalle 👍
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sähköt katkeavat, se ei todella ole maailman loppu.
Olen asunut maalla viimeiset 10v ja täällä sähkökatkoksia on usein, lähes parin kuukauden välein, kun osa kaapeleista ei ole maan alla ja vanhat muuntajat, jotka eivät kestä ylikuormitusta. Sähkökatkos on muutamasta minuutista, muutamaan tuntiin, maksimissaan 4-5h kerralla. Sähköyhtiöt tiedottavat kiitettävästi esim. sähkökatkoksen pituudesta ja arvioidusta korjausajasta jne.
Täällä eletään normaalisti, mutta joka mökissä on varauduttu sähkökatkoksiin eli ostettu sähkölamppu ja aina varastossa tulitikut ja kynttilöitä.
Ja 5l vesipullo varastossa.
Jotkut ovat ostaneet varavirtalähteitä, jos maataloutta tai yritystoimintaa. Ja nekään ei ole kalliita, pienen saa muutamalla satasella.En oikein ymmärrä tätä paniikkia, jos sähkökatkos kestää 2h, kun kaupunkien ulkopuolella ne ovat arkipäivää, jos nyt ei viikottaisia, mutta usein.
Kyllä minulla olisi rahaa ostaa joku kompura, mutta minne minä sen laitan tuottamaan sähköä täällä kerrostalonolmiossa?
Parvekkeelle menee aggregaatti, sisälle akkuja. On kyllä aika kallis ratkaisu kumpi tahansa eikä aggregaattia saa laittaa parvekkeelle.
Itse syön pakkasen tyhjäksi ennen vuodenvaihdetta varmuuden vuoksi. Yleensä marjat ym. kestäneet jonnekin helmikuulle niin ei tuossa suuri urakka ole. Makuupussia en muistanut tuoda kaupunkiin, pitäisi varmaankin ostaa uusi. Makuualustaa nyt ei tarvitsekaan. Patteriradiotakaan ei kunnollista ole, minne lie kadonnut. Katselin jo joku päivä, löytyi yksi vanhempi mutta ei oikein kuulu asemat sillä sisällä vaikka kohtuu lähellä lähetysantenni. Jos joku ostamassa niin Sonyt kalliita mutta toimivia, kantsii ostaa semmonen johon menee isot patterit jotta kestävät ja analoginen viritys niin ei kulu turhaan pattereita.
Säästeliäs pääsee halvalla vaikka jonkin halpahallin tai bilteman halvimmalla plus parilla patteripakkauksella. Eiköhän ne hätätiedotukset kuule kehnommallakin äänenlaadulla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kouluille voida laittaa ulkohuusseja? Onko ihan pakko sadistisesti nöyryyttää kaikkia perverssillä tavalla?
Niille kävis samoin kuin afrikkaan alkuasukkaille rakennetuille ulkohuusseille.
Neekerít hajottaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kouluille voida laittaa ulkohuusseja? Onko ihan pakko sadistisesti nöyryyttää kaikkia perverssillä tavalla?
Niille kävis samoin kuin afrikkaan alkuasukkaille rakennetuille ulkohuusseille.
Neekerít hajottaa ne.
Ootko miettinyt koskaan, kuinka paljon sinulta menee päivässä aikaa siihen, että ajattelet muiden ihmisten ulkonäköä tai syntymämaata ja tämän ympärillä pyöriviä ajatuksia? Tuntuu, että kovin monella ei ole oikein mitään muita ajatuksia. Laske joskus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoituksena on ainakin päivittää ohjeistusta siltä osin, miten siivousjärjestelyt hoidetaan ja ketkä ne hoitavat. Esimerkiksi siivoushenkilöstö voidaan ohjeistaa kuljettamaan jätteet jätehuoneeseen kasvatushenkilökunnan sijasta."
Joku järki tullut onneksi :D luulin aluksi oikeasti vitsiksi, että OPETTAJAT hoitavat, mutta niin oli ohjeistettu. Uskomatonta, mitähän vielä opettajilla keksitään
Tämä kyllä kertoo KASKOn toiminnasta kaiken. Miten edes kehtaavat ehdottaa jotin tuollaista opettajien tehtäväksi.
Ja tuo ohjeistus edelleenkään auta mitään, koska KASKOn pitää neuvotella siivouspalveluotten tuottajien kanssa toimintatapavasta ja hinnasta. Tai tapansa mukaan jättää ne koulujen vastuulle
Jo sitä ollaan nokka pystyssä jollei muutamaa paskapussia voi viedä. Kuitenkin on lapsia altistettu koronalle jo pari vuotta. Hyvin suuri osa lapsista jo long covidin saanutkin.
Ai opettajat altistaneet lapsia? Mitäpä luulet kummalla porukalla on enemmän long covidia oppilailla vai opettajilla? Meidät on pakotettu lähitöihin lähes koko korona-ajan ilman suojaimia ja ilmanpuhdistimia.
Voin minä niitä pusseja kantaa, mutta emmehän me voi laittaa murrosikäisiä tuollaiseen tilanteeseen, että opettaja valvoo vessan ovella, kun kakkaat pussiin.
Vierailija kirjoitti:
En ulostanut kertaakaan koulussa koko peruskoulun aikana.
Itse en muista käyneeni kertaakaan koulun wc-tiloissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo info oli meillä jo pari viikkoa sitten. Koulua tosiaan aiotaan jatkaa normaalisti, vaikka tulisi sähkökatkoja. Pussit ja kannelliset roskikset on jo tilattu. Samoin patterivalaisimia. Koronan jälkeen minua ei opettajana hämmästytä enää mikään. Sitä ihmettelen, kuka näitä hommia enää kohta tekee.
Jälkeen?
Koronaa nyt ennätysmäärä. 260 kuollutta viikossa viimeksi. Enemmän ylikuolleisuutta kuin koskaan sotien jälkeen.
Luuletko, että emme tuota kouluissa tiedä? Jatkuvasti joku koronassa. Ohi on kuitenkin kaikki suojaustoimet. Ei ole maskeja, porrastuksia, siivousta yms. toimia, joita me opettajat teimme vielä viime keväänä.
Eikö päiväkoteihin, kouluihin ym. voi toimittaa varalta kuivakäymälöitä? Eikö pommisuojissakin ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bajamajat koulun pihalle?
Kaikkiin Suomen oppilaitoksiin? Koko talveksi odottamaan sähkökatkosta?
Mitä veikkaat montako bajamajaa tarvitaan?
Näissä bajamajoissakin pääsee talvella hytisemään. Superhauskaa jippii.
Tästä koheltamisesta tulee lähinnä mieleen se, että asiat vedetään tahallaan lekkeriksi, jotta. kansaoaiset saataisiin suostuvaisemmiksi pakotteiden purkamiseen ja Nato-jäsenhakemuksen perumiseen. Meidän valtapuolueethan ovat vanhastaan olleet äärimmäisen Venäjä- ja Neuvostoliitto-myönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö päiväkoteihin, kouluihin ym. voi toimittaa varalta kuivakäymälöitä? Eikö pommisuojissakin ole?
Ei ole.
Tulee haikea olo kaikista tällaisista mitä nyt puhutaan ja puhumalla lietsotaan uhkakuvia. Vaikka ne eivät koske minua, niin silti surettaa.
En ole työelämässä ollut moneen herran vuoteen. Tulee vahva tunne siitä että en pärjäisi siellä enää päivääkään. Tulematta hulluksi.