Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*^JOULUNPULLEROT KESKIVIIKKOON*^*^

08.11.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8787149&p=1&tmode=1&smode…

Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut otsikosta ;-)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas minäkin pinoutuisin.

Tänään oli viimeinen neuvolalääkäri. Kipeet supistukset ovat tehneet tehtävänsä. Lääkärin mukaan kohdunsuu on väljästi sormelle auki ja kaulaakin jäljellä 0.5 - 1 cm. Pehmeet on paikat. Sanoi että pidähän kassi pakattuna lähtö voi tulla milloin vaan. Muuten kaikki ihan hienosti mitä nyt painoa tullut melkein 2kg kahdessa viikossa :-( Yhteensä alusta kolmisentoista kiloa.

IMETYKSESTÄ: Varmaan mennään samaan tyyliin kun esikoisellakin - eli ei ihan täysimetyksellä mutta oliskohan termi enimmäisimetys sitten oikein. Satunnaisesti kerran päivään pulloteltiin poitsun kanssa jotta minäkin pääsin harrastusten pariin välillä. Tämä meillä toimi ihan mainiosti. Nyt kun tuo imetyksen suositus on 6kk niin eiköhän siihen asti tuota enimmäisimetystä/täysimetystä yritetä jos ei vaan mitään syytä ennen tuota ole kiinteitä aloitella. Muuten varmaan sitten imetystä yritän jatkaa jonnekin vuoden ikään asti.

TURVAKAUKALO: Meillä on tarkotus käyttää jo kolmella lapsella ollutta kaukaloa - on ehkä 5 v vanha. Tuota on onneksi säilytettty sisätiloissa että ei pitäis olla hapertunut ainakaan pakkasen takia. Ehkä se tämän kaverin jälkeen alkaa sitten olla jo kaatopaikka tavaraa.

LIINAILUSTAKIN taisi olla jotain puhetta. Mulla on esikoisen jäljiltä yksi pitkä trikooliina ja se kyllä otetaan tarpeen mukaan käyttöön nytkin. Yli olan liinaa miel tekis hommata mutta katsotaan nyt - olis kätevä lyhyillä kauppareissuilla.

ON: No ne tuossa nyt sitten tulikin - seuraava neuvolakäynti on jo viikonpäästä. Täytys ilmeisesti se sairaala kassi nyt pistää kasaan ja katsoa vauvallekin vaatteet valmiiksi. Kaikki muut hankinnat alkaakin olla ihan kunnossa. Rintapumppu pitäis ostaa uusi. Mulla oli esikoisen aikaan ainun käsikäyttöinen ja se hajos loppu metreillä. Tuttipullot pitäs kenties kanssa kaivella esiin ja keitellä. Nuohan ennättää mieskin tehdä sitten kun olen sairaalassa.

T:Hyrre 36 + 4

Vierailija
22/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAUPOTAR säikähdin jo pelkästä lukemisesta.. nyt sit tarkkailet sitä lapsivettä josko olis tullut reikä tai jotain sinne kohtuun.. pliis älä säikähdä lisää mun tekstistä! Itsellä vaan tuli tuo reikä ja sen takia sit käynnisteltiin viikolla 36. Toivottavasti kaikki on kuitekin hyvin :)

nefili

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala.. RAUPOTAR!! Onneksi et loukannut itseäsi tai vauvaa!

Mites.. eikö sinun pitäisi käydä ainakin näytillä? Mitenkäs nyt jos lapsivettä tihkuu, niin eikö käynnistys ole kuitenkin lähipäivien juttu? Eikös tule joku infektioriski jos lapsivettä on alkanut tihkuttaa? En mä näistä varmaksi tiedä, mutta kuvittelisin näin.

Saattaakohan olla että sinä olet jo kohta nyytti kainalossa?

Mitäs galluppeja nyt olikaan..?

LIINAILUSTA sen verran, että kahden viimeisen lapsen kohdalla olen todennut liinan korvaamattoman suureksi avuksi, näin ollen olenkin jo varautunut kahdella pitkällä liinalla ja yhdellä rengasliinalla.

Sairaalakassiin pakkaan vielä toisen pitkistä liinoista.

Tänään olin neuvolassa.

Pikkaisen on pulssi kohonnut.. se oli 114!

Verenpaineet kuitenkin normaalit 120/82

Pissa ok, hb alhainen, vain 108 joten rautakuurille!

Painoa terkka kehui, minulle kun on sitä tullut koko raskausaikana tähän mennessä vain 4,2kg.

Vauvan sykkeet 135 joita terkka puheli pojan sykkeiksi.. En itse usko pätkääkään sukupuolen sykkeistä arvailuun, mutta ultrassa on jo kolmesti pojaksi kyllä todettu tää vauva.

Kohdunpohjan korkeus oli 31cm, joten keskikäyrällä mennään..

Siinäpä ne meikäläisen kuulumiset tältä päivää..

-mm- ja PikkuPoju rv 34+0

Vierailija
24/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja jos lisää tulee nestettä tai muuttuu verensekaiseksi taikka vauvan liikkeet loppuu saatikka jos oma olotila muuttuu kivuliaaksi niin heti näytille. Muuten voimme odotella huomiseen aamuun jolloin meillä äippäpolille aika. Hiivatti kun olisi tässä omassa kaupungissa tuo synnäri niin voisi tosta vaan kävästä siellä mutta kun ajomatkaa kertyy tunti suuntaansa... äähh. Mutta nyt rauhallisesti ja odotellaan huomiseen.

Vierailija
25/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä sinulle!! Huomenna selviää sitten paljon, voimia jännitykseen siihen asti! t. Maituliini 36+3

Vierailija
26/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RauPotar: Kannattaa tosiaan mennä näytille ettei tule infektioriskiä. Tsemppiä, itsekin pelkään ihan kauheasti kaatumista kun ulkona on niin tappoliukasta.

(.) Kävin tänään neuvolalääkärissä. Jäi vähän epävarma olo. Lääkäri ei osannut varmasti sanoa onko kohdunsuu kiinni, pehmennyt vai ei?? Kanavaa oli aika paljon (??) jäljellä. Mitähän sekin sitten tarkoittaa. Neuvolakorttiin ei pistänyt minkäänlaista merkintää. Sf-mitaksi sai saman verran kuin neuvolassa 2 viikkoa sitten ja tokaisi, että vauva ei ole kasvanut, sinuna kiinnittäisin huomiota ruokavalioon. Kuulemma riippuu tuo kasvu siitä mitä syö. Eipä kuitenkaan suostunut tarkentamaan tätä kasvua edistävää ruokavaliota. Kokoarviota ei osannut sanoa ja arveli, että vauvasta tulee tosi pieni, koska ei kasva. Muut perusjutut olivat kaikki kunnossa. Sitten lähetti kotiin.

Onneksi on ylihuomenna aika (ihan eri syystä, ko. lekuri olisi vaan pistänyt kotiin odottelemaan) naistenklinikalle, jos siellä vaikka ultrassa selviäisi oikeasti onko jotain vialla (esim. onko istukan toiminnassa jotain häikkää).

Tulipas vuodatus, mutta rasittavaa kun tuollaisilla eväillä pitäisi muka lähteä synnyttämään.

Olen tehnyt jonkun verran ruokaa pakkaseen itselleni ja miehelle, jotta voimme keskittyä täysillä pikkuisen hoitamiseen. Ajattelin vielä leipoa pullaa tms. torttua vieraita varten sitten kun tulevat vauvaa katsomaan.

rv. 35+4

Vierailija
27/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui.. Muitakin jotka kaatuillu tai meinannu. Minä lensin maanantaina kun nousin autosta niin omalla pihalla kyljelleni kivasti. Kivat mustelmat tuli ja kylki kipee.

RauPotar tarkkaile nyt tilannetta,itse säikähtäisin jos tulis lapsivettä tai verta, ei ole kertaakaan tullut..

Sitten lääkärikuulumisia: kohdunsuu sormelle auki,paikat pehmeät mutta kanavaa n.2 senttiä vielä. Supistuksiakaan ei toistaiseksi ole kun niitä saisi tulla jo. Vauvan paino arvio 2600g. Pää oli hyvin kiinnittynyt ettei vauva enää kääntyile,niin se meinas kun mietin pääseekö se vielä kääntymään.

Suklaaruutu ohjeen otin paperille kun ei ole minullakaan tallessa ohjetta tuohon,kuulostikin niin hyvältä. Kiitos sinulle joka laittoi sen tuonne.:)

36+0

Vierailija
28/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt sitten hillitä tuota enter-näppäimen käyttöä, sori.

RAUPOTAR. Kuulostipa hurjalta. Toivottavasti tilanne rauhoittuu etkä ihan heti joudu tositoimiin. Tsemppiä huomiselle sairaalapäivälle, jollet sitten joudu jo aiemmin lähtemään näytille!

Onnittelut JOULUNLAPSELLE siitä, että vauva oli kääntynyt oikein päin. Oli mukava myös kuulla, että ELMERSSONIN sype-käynti oli sujunyt hyvin ja että HEINI on vielä langoilla yhtenä osana. TINURI, päivitän listan huomiseksi. :-)

NEFILI. Koetahan pysyä vain sitkeästi meissä jouluntähdissä. Eihän me tietenkään anneta sinun siirtyä mihinkään muualle. :-)

Ajatella, että heinäkuisilla taitaa olla kohta jo oma pino. Tuntuu, että siitä on vain hetki, kun me olimme niitä joukon " nuorimpia" . Niin se aika kuluu. Enää ovat vain nuo marraskuiset vanhempia konkareita. Toisaalta toivoisi malttamattomasti vauvan jo syntyvän, toisaalta taas ei voi oikein uskoa, että raskausviikot alkavat jo reilusti kolmosella. :-o

SIIVOAMINEN. Minulla siivoaminen on jäänyt lähinnä imuroimiseen ja pölyjen pyyhkimiseen. Mattoja ei olla kannettu ulos vähään aikaan. Saa nähdä sitten, jos täytyy alkaa kokeilla jossain vaiheessa noita kolmen ässän niksejä synnytyksen käynnistämiseen. No, yhtä ässää ollaan harrastettu paljon ja viiden pisteen vihje on, ettei se ole siivous eikä seksi, heh. Kovin on ollut hiljaista viime aikoina makuukammarin puolella. No, syitä on monia, mutta kumpikin olemme (tietääkseni) ihan ok asian kanssa.

KANTOLIINA. En ole tehnyt tuttavuutta moisen keksinnön kanssa. Selkävaivainen, toukokuussa vauvan saanut ystäväni kyllä kehui sitä maasta taivaisiin. En tiedä, kuinka toimiva se on talven pakkasilla. RINTAREPPU meiltä löytyy ennestään, mutta sitä taidettiin käyttää ehkä kolme kertaa esikoisella.

KESTOVAIPAT. Me taidamme kuulua noihin jätevuoren kasvattajiin. En usko, että edes kokeilemme kestovaippoja.

SF-MITTA -KYSELY. Mitkä ovat teidän viimeiset mittanne ja millä viikolla mitta on otettu? Minulta mitta otettiin tänään rv 35+0 ekan kerran! Se taisi olla 32 cm. Terkkarin mukaan mitta riippuu kovasti vauvan asennosta. Hänen mukaansa poikkitilassa se on pienimmillään. Kai siihen jokin muukin vaikutti, mutta olen autuusti jo unohtanut. Neuvolakäynnistähän on aikaa jo kokonaista 10 tuntia. Eipä ole ihme, että saan sitten maksaa parkkisakkoja, kun en osaa käyttää oikein yhtä hiivatin parkkikiekkoa, pah.

NEUVOLAKUULUMISET. Tänään oli ensimmäinen terkkarikäynti sitten elokuun. Lääkärikäyntien takia nämä käynnit ovat jääneet väliin. Hb oli noussut 113:een, jee! Verenpaine oli minuksi alhainen eikä pissassa ollut valkuaista. Painoa oli tullut 460 g/vk.

Vielä yksi juttu: haluaisin nostaa hattua PIKKUSISKOLLE (samaten muillekin), joka kertoi luovuttaneensa maitoa pari kuukautta. Oma poikani sai sairaalassa ollessaan luovutettua äidinmaitoa. Olin silloin (ja olen vieläkin) kovasti kiitollinen siitä, että joku jaksoi nähdä vaivan!

Oli muuten jännä lukea JOTON kokemuksista rv 34 syntyneen vauvan alkuajan kanssa. Jännä tosin on väärä sana, sillä teillä alku oli totisesti raskasta. Pointtini on se, että omalla, yhtä viikkoa myöhemmin syntyneellä vauvallani ei ollut mitään ongelmia keuhkojen kanssa. Kaipa yksi viikkokin voi tosiaan olla ratkaiseva. En tiedä sitten, voivatko lapset olla yksilöllisiä tässä suhteessa.

Nyt annan tilaa muillekin.

Iituli rv 35+0

Vierailija
29/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä alkaa olo olemaan aikasta iso :D nooh jos tästä masusta pääsisi kohta eroon. omassa navassa tapahtunut ( . ) raskausarvet venyttäneet niin nahkaa että koko maha punainen :/

tämä tementtia vaivaa edelleen! kukas oli menossa taysiin äitiyspolille painoarvioon? minulla meno kyseiseen laitokseen ja tapahtumaan 20.11

pitääköhän sitä vallan linnottautua kotiin kun on kävelytiet niin jäässä ettÄ :( tarvii ottaa esikoisesta oppia ja kontata aina jäätikön yli...kukahan sieltä maasta nostaisi minut ylös :D nooh huomenna on tavalla tai toisella kontattava neuvolaan. olin jopa lumien aikaan niin epätoivoinen että istahdin pojan taakse rattikelkkaan :D oli varmaan aika näky, eihän siitä mitään tullut.

taidan houkutella orja-serkkuplikan v.lopuksi turusta tänne kun ei nuista miehen hommista edelleenkään tule mitään...pinnasänky edelleen varastossa ja varasto siivoamatta..juma%¤#&/"

käväsin kirppari pöytää oikomassa, 80¿ myyty tavaraa :( siittä vielä pöytävuokra pois. laitoin kaikki bodyt alkuja 50cent ja muutenkin 1 ja 2¿ hintoja ja nyt laitoin pöytään lapun kaikki -50%..tarkoitus ei ollut rikastua hommalla vaan myydä halvalla ja päästä tavaroista eroon toivoen että joku vähävarainen ilostuisi ja saisi vauvalle vaatteita.

nyt alkaa tää teksti meneen siihen rataan että parempi lähtee iltapalalle

palataan huomenna neuvolakuulumisilla :D

voimia kaikille tovereille!!

erkkierika 36+jotain :)

Vierailija
30/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rankka päivä. Tosin tällä hb:llä mikä päivä tahansa on rankka. Perjantaiksi on neuvolalääkäri joka sitten katselee, en kyllä tiedä mitä mutta jotain. Sitten saadaankin todiste siitä että olen ihan 100% varma että nämä jatkuvat supistukset eivät ole tehneet kohdunsuulla yhtään mitään.

KESTOVAIPAT: mä meinaan osa kestoilla siten että pääasiallisesti käytän kestovaippoja. Ne on kuitenkin tosi helpot verrattuna siihen miten hankalilta ne ensin tuntuvat. En kestoillut 2 ekan kanssa mutta nyt ajattelin aloittaa. Samalla kantoliinailen myös.

PIKKUSISKO JA NIISKU: koska meinaatte nähdä seuraavaksi? Huikatkaa päivä ja paikka niin tulen mukaan...

LIUKASTUMISET YMS: olkaahan nyt varovaisia jokainen ettei käy onnettomuuksia vaaveille!! liukkaus on mun mielestä talven ärsyttävimpiä puolia. Just sanoin tänään miehelle että kyllä se talvi jo riittikin, olisi kiva kun tulis kevät huomenna. :)

MAHASTA: mun masu ei ainakaan ole ollut tasapainossa sitten viimeiseen 10 viikkoon. en tiedä söiskö luumua vai banaania kun joka päivä eri stoori :( mutta pianhan tästä pääsee...

NÄIN unta että lapsi oli 99 cm ja tumma, pitäkää peukkuja ettei ihan noin pitkä. Oletteko muut nähneet lapsestanne jo unia?

Vointeja jokaiselle tasapuolisesti!

Ilmis 35+6

Vierailija
31/31 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuu hän, matti myöhäinen.

Vilkas ilta ollut, tuli käytyä ehtoo kaffeilla omien kummien luona, pitkästä aikaa. Olivat nii innoissaan siitä että oma kummilapsensa saa vauvan. Olihan siinä jutun aihetta moneksi tunniksi sitten.

Nopeasti vaan ennen suihkuun menoa ajattelin kirjoittaa että vaaville on nyt sitte kaikki hankittuna. Eilen kauppareissulla pikkusiskoni kanssa intouduttiin ostamaan jos jonkin näköstä tavaraa joten ei muuta kun käyttäjä kun vielä saadaan niin hyvä on :)

Viikot kiirii niin nopeesti että ihan hetkessä taas viikonloppu ja uusi viikko vaihtuu. Ensi viikolla neuvolaan ja sitä seuraavana ois kolmas lääkärikäynti. Neuvolatäti jo arveli vauvan olevan raivotarjonnassa, katsotaan mitä lääkäri sanoo siihen sitten 23 pvä.

Mutta nyt iltapesut ja pisut :)

sonette ja beibi 33+5