Miten kauan olet pisimmillään pitänyt samoja rintsikoita ilman pesua?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisin samoja liivejä monta päivää yhteen menoon päälläni?
Vaihdan liivit puhtaisiin vähintään kahden päivän välein. Minulla on liivejä paljon, urheilutoppeja ehkä 25 ja t-paitaliivejä tai vastaavia varmaan 15-20. Kaikki ovat sopivia ja hyviä. En keksi yhtään syytä miksi pitäisin likaisia liivejä päälläni.
Sulla on kyllä hyvät tulot.Minulla ei mitenkään ole varaa ostaa tuollaista liivivarastoa.Olisi kyllä mukavaa jos olisi.
Voihan ne olla maksaneet vaikka 10 €/kpl ja tuollainen määrä voi olla vaikka 15 vuoden ajalta.
En ole koskaan käyttänyt rintsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Käytän samoja yleensä 5-10v.
No kun juuri tätä samaa itse mietin. En pese rintsikoita lähestulkoon ikinä, eikä ne haise tai ole mitenkään kauhean likaisetkaan. Jotenkin vaan omiin rutiineihin ei edes kuulu rintaliivien pesu. Miten niitä edes pestään?
Olen ostanut vanhimmat rintsikat ehkä vuonna 2016 ja pessyt olen niitä muistaakseni pari kertaa. Se on vaan asia joka jää.
Joo ei ole kyllä itsellekään kukaan tätä rutiinia opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole kyllä itsellekään kukaan tätä rutiinia opettanut.
Mitä helvettiä. Ne on vaate niinkuin pikkuhousut. Eli pesukoneeseen laitetaan. Ihan pelottaa onko tuollaisia ihmisiä olemassa ketkä ei liivejään pese. Oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin, miten ihmiset lemuaa niin, että liivit alkaa parin päivän jälkeen haista. Ei omat liivit kyllä haise ihan normaalikäytössä, vaikka käytän parikin viikkoa samoja. Sitten jos hikoilee poikkeuksellisen pahasti, esim. kesällä helteillä, niin kyllä ne pesuun menee jos märäksi ovat rintojen alta kastuneet. Normaalissa arjessa harvoin noin käy.
Mistä tiedät ettei haise? Nenä tottuu.
Mun vaatteet ei haise koskaan millekään hielle. Ei edes sukat saati sitten rintaliivit.. Ja haistan kyllä vähän liiankin hyvin kaiken, siksi en halua löyhkätä.
Just haistoin liivejä jotka on olleet pari viikkoa pesemättä. Joka päivä olen ollut niillä navetassa ja ne ei haisseet yhtään.
Helteellä ja muuten hiostuneena vaihdan päivittäin tai parin päivän välein. Kun on sopiva välikausisää eikä liiku niin, että hikoaisi, voin pitää viikonkin. Ehkä maksimi ikinä on ollut kaksi viikkoa.
Jos joku miettii, miksen pese useammin, niin aina ei kerkiä pestä käsin, pyykkikone ei sinkulla täyty kovin tiheään ja hyviä rintsikoita on vain muutamat, koska ne löpristyvät pesussa, minulla katkeilee jatkuvasti kaaritukia käytössä, jolloin ne täytyy korjata, eikä siihenkään ole aina aikaa. Uusia ei raaski jatkuvasti ostella, kunnolliset liivit isoille rinnoille maksavat maltaita. Mutta jos en pese, tuuletan kyllä liivit ennen aamulla pukemista.
Niin kauan, että tulehtunut ja mätä paiseita rinta vaossa, siis tissien alla
Ehkä puhtaalle iholle puettu, mutta ihosi on tuskin puhdas enää illalla.
Halvemmaksi tulee vaihtaa liivit 3 päivän välein, kuin käydä joka ilta suihkussa.