Muita äitiyslomalla kotonaoloon väsyneitä?
Tuntuu tosi oudolta ja erittäin yksinäiseltä olla kotona vauvan kanssa. Esikoinen jo 5 ja ollut hoidossa pienestä asti, viihtyy ja voi hyvin.
Olenko ainoa olento maan päällä, jolle on hankalaa olla kotona? Kyse ei ole siitä, etten haluaisi kantaa vastuuta lapsesta, haluan kyllä. Ja kyse ei ole siitä, ettenkö olisi hakeutunut ihmisten ilmoille. Käyn viikottain 1-3:ssa mammakerhossa vauvan kanssa sekä vauvauinnissa ja muskarissa. En oikeasti jaksaisi enää vatkata noita jotenkin pinnallisia kuinka käytän kestovaippaa/kantoliinaa, miten teidän Jere-Petteri syö kiinteitä jne jne juttuja.
Mulla on ihana ja itsenäinen työ ja tiivis työyhteisö. Mua on siunattu myös ihanilla lapsilla ja miehellä. Silti tuntuu että kärvennyn kotona!
Antakaa vinkkejä kuinka kestän kotonaoloa, erityisesti miehen ilta ja viikonloppuvuorot ottavat voimille.
Kommentit (3)
Olin kotona puoltoista vuotta.. Tuntui, että tuli polttaa takamuksen alla.. Haikeus, ettei näe neitiä, mutta silti tuntui, että tarvin jotain muuta..
Kun olin ollut kuukauden poissa.. Aloin haikailla kotona oloa, kaikki muistutti niistä ihanista leppoisista aamuista, mukavista kauppareissuista ja siitä kun jotain kerrankin tapahtui!
Nyt elämässä koko ajan vain tapahtuu.. Tuntuu, että tukahtuu tämän tapahtumien ketjun alle.. Haluaisin vain olla ja rutistaa tuota pikkuneitiä, herätä aamulla touhuilemaan..
Toinen lapsi laitettiinkin melko pian tilaukseen!
Ymmärrän, että voi ahdistaa, mutta yritä nähdä ne asiat mitä kotonaolossa nautit ja purista niistä energiaa.. Aloita joku mukava uusi rutiini, jota et KOSKAAN kerkiäisi/voisi tehdä töissä ollessasi..
Voimia ja Haleja!!
Yritä käydä ystävillä kylässä. Tai vaikka omassa mummolassa. Minä olen ainakin lähentynyt todella paljon 80 vuotiaan mummoni kanssa äitiysloman aikana. Tulee höpötettyä kaikkea sodanaikaista ja sitten vaan perusihmissuhde lätinöitä.
Itseä myös auttoi kaikki luova, mitä pystyi tekemään kun vauva nukkui. Kohta alkaa äitiysloma uudestaan ja yritän jo nyt kehitellä kaikkia projekteja. Aloitin etäopinnotkin.
Mä ainakin menin, toisaalta mun helpotus on se, että olen yrittäjä, ei ole varaa edes olla pois töistä ;-)