Te jotka syötte töissä lounasravintolassa
Onko ruoka mielestänne jotenkin erikoisen hyvää?
meillä on töissä Sodexon ruokala ja heillä on perusok ruokaa, jossa toki rajoitukset ottamiselle. Monet kehuvat meillä töissä, että onpas taas hyvää ruokaa, ei kotona ole tällaista. Ruokana oli liisterispagettia ja laihaa jauhelihakastiketta.
MIetin mielessäni että jos on tämä on hyvää, niin mitä ihmettä te syötte kotona..
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö lounasruokaloissa, mutta tunnen muutaman, jotka syövät. He ovat sinkkuja tai lapset jo kotoa muuttaneita aikuisia. Arvelen, että he voisivat kehua ruokaa sen vuoksi, että eivät itse kokkaa koskaan, eivätkä oikeastaan osaa edes laittaa ruokaa ollenkaan. Jos syö vapaa-aikanaan vain leipää, niin kyllä se toisen tekemä ruoka varmasti maistuu, vaikka ei ihan priimaa olisikaan. Useinhan ne kaupan valmisruoat on aika kamalia.
Kotiäiti?
Mä en ole enää viitsinyt pariin vuoteen käydä lounasravintoloissa, juurikin kun se ruoka ei ole juuri koskaan mieleistäni. Lisäksi ei ole vielä "lounasaikaan" oikein vielä nälkä joten haluan syödä lähinnä jotain kevyttä ja pientä, ja tuntuu turhalta maksaa sitä lounashintaa jostain pienestä sosekeitosta tai vastaavastsa. Mieluummin eväät.
Syön joka päivä töissä lounasravintolassa. On tosi hyvää, paljon vaihtoehtoja ja runsas salaattipöytä.
Hinnat sen verran edulliset ettei minusta maksa vaivaa väkertää kotoa mukaan eväitä. Tuleepa kerran päivässä ainakin syötyä monipuolisesti kasviksia
Ei olekaan ketjuruokala vaan työpaikan oma, voittoa tuottamaton, joten siksi hinnat kohtuulliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö lounasruokaloissa, mutta tunnen muutaman, jotka syövät. He ovat sinkkuja tai lapset jo kotoa muuttaneita aikuisia. Arvelen, että he voisivat kehua ruokaa sen vuoksi, että eivät itse kokkaa koskaan, eivätkä oikeastaan osaa edes laittaa ruokaa ollenkaan. Jos syö vapaa-aikanaan vain leipää, niin kyllä se toisen tekemä ruoka varmasti maistuu, vaikka ei ihan priimaa olisikaan. Useinhan ne kaupan valmisruoat on aika kamalia.
Missä olet oikein töissä jos lounasravintolat ovat näin harvinaisia? Sanoisin, että omalla työpaikalla valtaosa syö lounasravintoloissa, eväiden syöjiä ovat usein juuri (pienten) lasten äitejä. Lounasravintolat eivät liity mitenkään omiin ruuanlaittotaitoihin. Usein syynä on raha tai sitten edellisten päivien jämien syönti. Itse teen iltaisin ruokaa, mutta yleensä kahden hengen annoksen, josta ei siis jää enää seuraavaksi päiväksi. Tykkään myös syödä tukevan lounaan, johon kuuluu runsas salaatti. Olen joskus kokeillut eväiden syöntiä, mutta en jaksa raahailla ja säätää eväskippojen kanssa. Paljon helpompaa mennä valmiiseen pöytään. Ruoka on yleensä ihan ok, ainakin se näyttäisi olevan monipuolisempaa kuin monen eväät...
Eväiden syöminen työpaikalla on kurjuuden maksimointia.
Minulle se taas oli parasta, kahdestakin syystä, eli saa olla yksin rauhassa eikä tarvi smalltalkata työkaverien kanssa, ja koska saa mieleistään syötävää. Nykyään 100% etätöissä ja tämä paras, saa itse laittaa mitä haluaa. Nytkin levyllä valmistumassa mausteinen Persialainen papukeitto, johon laitan päälle vielä pecorinojuustoa ja syön sitten eilen leivottujen sämpylöiden kanssa.
Totta kai hyödynnän ateriaedun. Teen etätyötä ja käyn hakemassa sen verran lounasta, että syö siitä myös päivällisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet oikein töissä jos lounasravintolat ovat näin harvinaisia? Sanoisin, että omalla työpaikalla valtaosa syö lounasravintoloissa, eväiden syöjiä ovat usein juuri (pienten) lasten äitejä. Lounasravintolat eivät liity mitenkään omiin ruuanlaittotaitoihin. Usein syynä on raha tai sitten edellisten päivien jämien syönti. Itse teen iltaisin ruokaa, mutta yleensä kahden hengen annoksen, josta ei siis jää enää seuraavaksi päiväksi. Tykkään myös syödä tukevan lounaan, johon kuuluu runsas salaatti. Olen joskus kokeillut eväiden syöntiä, mutta en jaksa raahailla ja säätää eväskippojen kanssa. Paljon helpompaa mennä valmiiseen pöytään. Ruoka on yleensä ihan ok, ainakin se näyttäisi olevan monipuolisempaa kuin monen eväät...
Minulle se taas oli parasta, kahdestakin syystä, eli saa olla yksin rauhassa eikä tarvi smalltalkata työkaverien kanssa, ja koska saa mieleistään syötävää. Nykyään 100% etätöissä ja tämä paras, saa itse laittaa mitä haluaa. Nytkin levyllä valmistumassa mausteinen Persialainen papukeitto, johon laitan päälle vielä pecorinojuustoa ja syön sitten eilen leivottujen sämpylöiden kanssa.
Meillä tilanne on päin vastainen ja noita eväinen syöjiä on enemmän. Pakko laittaa vastamelukuulokkeet, kun sitä kälätystä ei jaksa kuunnella, kun se ruokapuolituntinen vähän venyy.
Meillä sellainen vähän kouluruokala-tason työpaikkaruokala. Välillä tosi hyvää ruokaa, mutta niin usein pettymys, ettei siellä säännöllisesti viitsi käydä. Välillä mies laittaa mulle eväät töihin, välillä ostan jotain mikroruokaa.
Meillä sellainen vähän kouluruokala-tason työpaikkaruokala. Välillä tosi hyvää ruokaa, mutta niin usein pettymys, ettei siellä säännöllisesti viitsi käydä. Välillä mies laittaa mulle eväät töihin, välillä ostan jotain mikroruokaa.
Hinta-laatusuhde on mainio. Sisältää lämpimän ruoan, salaattibuffetin, leivät, juomat ja jälkiruoan. Lounaalla mm. pihvejä, kalafileitä, lohta.
Keittolounas 6,55 €
Muut 7,45 €
NoHo pyörittää firman työpaikkaruokalaa. Osin ihan ok settiä, mutta esimerkiksi juuri pasta on tosi heikkoa. Pasta ei vain kestä hyvänä, vaan jatkaa usein kypsymistä höyrypedillä, jolloin tuloksena ylikypsää mössöä. Salaattipöytä on hyvä ja keitto usein maukasta. Kumpikaan kun ei niin herkästi kärsi vaikka hetken ehtii olla tarjolla.
Ei ole hyvää, mutta kun kerran viikossa toimistolla käyn niin on kiva lounastaa porukalla!
Eihän se lounasruoka mitään maailman parasta ole, mutta toisinaan hauskaa vaihtelua ja yhtä laajaa salaattivalikoimaa ei kotona ole tarjolla. Itse pidän erityisesti sellaisista perusruuista, joita ei koskaan tule kotona tehtyä tai eivät ole lempiruokia, mutta on hauska pari kertaa vuodessa syödä, kuten hernekeitto, kaalikääryleet tai lindströmin pihvit.
Vierailija kirjoitti:
Käyn. Ruoka tarjoillaan aina tuoreena pöytään ja voi valita á la carte listalta, jos päivän lounas ei miellytä.
Minäkin voisin tehdä noin. Yleensä teen niin vain silloin, kun soitetaan, että tule maistamaan/katsomaan/tekemään jotakin. Lounasannokset ovat liian isoja, nukkumatti kutsuu sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein oivallinen tapa se tuokin nostattaa sitä omaa egoaan. :D
Miksi tää nyt menee näin tunteisiin? Tosiasia, että kaikki eivät osaa laittaa ruokaa.
Meillä on konttorilla Fazerin ruokala eikä minun mielestäni ole mitään valittamista ruuan laadussa.
Syön mielellään siellä kun ei itse tarvitse kokata, ja aamut on niin kiireisiäkin, että eväät unohtuisi joka tapauksessa jääkaappiin. Ja salaattivalikoima on monipuolisempi, kuin mitä kotona itse jaksaisi lautaselleen kasailla.
Ketjustahan se riippuu, että onko hyvää vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein oivallinen tapa se tuokin nostattaa sitä omaa egoaan. :D
Miksi tää nyt menee näin tunteisiin? Tosiasia, että kaikki eivät osaa laittaa ruokaa.
Lounasruokalassa käyminen siihen tuskin auttaa. Lounasruokalassa käyminen auttaa siihen jos ei halua kantaa eväitä mukana tai haluaa syödä jotain muuta kuin mitä kotona tulee laitettua tai ylipäätään ei aina halua laittaa ruokaa vaikka osaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä koulussa. Ymmärsin, että tässä tarkoitettiin nyt vähän toisenlaista lounasruokalaa. Koulussahan se hernekeitto ja näkkileipä syödään kiireessä oppilaiden ruokailua samalla valvoen, ja otetaan samasta astiasta, kuin missä oppilaiden hihat roikkuvat ja välillä sormetkin eksyvät sinne ruoka-astioihin. Lounasruokaloilla kai tässä tarkoitetaan niitä paikkoja, joissa aikuiset syövät keskeytyksettä, ja voivat valita eri vaihtoehdoista, on salaattia, leipiä, ja kaiketi jälkiruokaakin. Hinta euron verran korkeampi kuin sillä pelkällä hernekeitolla ja näkkileivällä. Sen vuoksi omassa työyhteisössäkin on useimmilla eväät, ainakin silloin, kun ei ole sitä ruokailuvalvontaa, jolloin ruoka on hiukan edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa.
Tai sitten en ole onnistunut käymään kuin huonoissa lounaspaikoissa.
Ei ne mitään gourmeeta tosiaan ole.
Parhaimmat kokemukseni tähän mennessä on Fazerin lounaspaikoista. Siellä saa poikkeuksellisen usein
jopa ihan hyvää ruokaa.
Kuviteleeko joku saavansa 10-13€ hintaan gourmeeta? Lounasravintolassa siirretään vaan nälkäkuolemaa muutamalla tunnilla.
Eihän noissa ruokaloissa kukaan syö. Ylihintaista paskaa. Itse tekee kotona herkkuruoat ja ottaa lämmitettäväksi töihin. Sitä paitsi ei lounaalla ole edes tarkoitus syödä kovin paljoa. Varsinainen ruokailu on sitten kotona punaviinin kera.