Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka syötte töissä lounasravintolassa

Vierailija
21.11.2022 |

Onko ruoka mielestänne jotenkin erikoisen hyvää?

meillä on töissä Sodexon ruokala ja heillä on perusok ruokaa, jossa toki rajoitukset ottamiselle. Monet kehuvat meillä töissä, että onpas taas hyvää ruokaa, ei kotona ole tällaista. Ruokana oli liisterispagettia ja laihaa jauhelihakastiketta.

MIetin mielessäni että jos on tämä on hyvää, niin mitä ihmettä te syötte kotona..

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö lounasruokaloissa, mutta tunnen muutaman, jotka syövät. He ovat sinkkuja tai lapset jo kotoa muuttaneita aikuisia. Arvelen, että he voisivat kehua ruokaa sen vuoksi, että eivät itse kokkaa koskaan, eivätkä oikeastaan osaa edes laittaa ruokaa ollenkaan. Jos syö vapaa-aikanaan vain leipää, niin kyllä se toisen tekemä ruoka varmasti maistuu, vaikka ei ihan priimaa olisikaan. Useinhan ne kaupan valmisruoat on aika kamalia.

Oikein oivallinen tapa se tuokin nostattaa sitä omaa egoaan. :D

No minä olen tuon kirjoittaja, enkä tosiaan ymmärrä yhtään, mitä tarkoitat.

Miehelläni nyt sattuu olemaan pari tuollaista kaveria. Kaikkia ei ruoanlaitto ylipäätään kiinnosta, eivät ole mitenkään nirsoja, kaikki käy, eivätkä näe tarpeellisena edes laittaa yhdelle henkilölle ruokaa, ja syövät juuri sen vuoksi lounasravintolassa. Miten tämä liittyy kenenkään egoon millään tavalla.

Ja miehesi parin kaverin perusteella päättelit, että kaikki lounasruokaloissa syövät ovat lapsettomia ja kokkaustaidottomia :D:D:D:D

Vierailija
42/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noissa ruokaloissa kukaan syö. Ylihintaista paskaa. Itse tekee kotona herkkuruoat ja ottaa lämmitettäväksi töihin. Sitä paitsi ei lounaalla ole edes tarkoitus syödä kovin paljoa. Varsinainen ruokailu on sitten kotona punaviinin kera.

Miksi lounasruokalassa olisi pakko syödä paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lounaan ulkona noin kerran viikossa. Ei työpaikkaruokalaa, valitsen itse minne menen. Aika usein valinta osuu hyvään sushipaikkaan, jonka sushi on aavistuksen lämmintä vielä, kun sen saa lautaselle. Supertuoretta siis. Joskus tulee syötyä enemmän linjastomaisissa paikoissa, mutta yleensä pää hajoaa siihen puhetulvaan ja tungokseen. 

Vierailija
44/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten Helsingissä Laakson sairaalan ruokalassa oli tosi hyvät lounaat. Lämmintä leipää, salaattipöytä, jälkkärit.

Joka päivä yritin ehtiä syömään ja ainoa asia jota työvuosilta jäin kaipaamaan.

Vierailija
45/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkka 11€ niin mikä järki syödä 13€ lounas? Äly hoi!

Vierailija
46/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa ole mitään järkeä nykyisillä hinnoilla. Kotona tekee vitosella ison vuoan ruokaa, ja siitä lämmittää 3-4 päivän ateriat.

Vierailija
47/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö lounasruokaloissa, mutta tunnen muutaman, jotka syövät. He ovat sinkkuja tai lapset jo kotoa muuttaneita aikuisia. Arvelen, että he voisivat kehua ruokaa sen vuoksi, että eivät itse kokkaa koskaan, eivätkä oikeastaan osaa edes laittaa ruokaa ollenkaan. Jos syö vapaa-aikanaan vain leipää, niin kyllä se toisen tekemä ruoka varmasti maistuu, vaikka ei ihan priimaa olisikaan. Useinhan ne kaupan valmisruoat on aika kamalia.

Oikein oivallinen tapa se tuokin nostattaa sitä omaa egoaan. :D

No minä olen tuon kirjoittaja, enkä tosiaan ymmärrä yhtään, mitä tarkoitat.

Miehelläni nyt sattuu olemaan pari tuollaista kaveria. Kaikkia ei ruoanlaitto ylipäätään kiinnosta, eivät ole mitenkään nirsoja, kaikki käy, eivätkä näe tarpeellisena edes laittaa yhdelle henkilölle ruokaa, ja syövät juuri sen vuoksi lounasravintolassa. Miten tämä liittyy kenenkään egoon millään tavalla.

Ja miehesi parin kaverin perusteella päättelit, että kaikki lounasruokaloissa syövät ovat lapsettomia ja kokkaustaidottomia :D:D:D:D

Ei, vaan kerroin vain näiden kahden henkilön ruokailuista.

Vierailija
48/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei ole töissä lounasravintolassa?

Vierailija
49/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset aivan kädettömiä. Kaikki lämmin ruoka on jotain ihmeellistä kun itse ei osata tehdä mitään.

Vierailija
50/50 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lounaskokki pienelle yhteisölle. Meillä on asikkaita 30-40 per päivä.

Ruskeeta kastikeella läträtään ja ylikypsiä keitinpottuja tarjotaan.

Kiitoksen kuulee joka päivä. Silloin ruoka on ollut perusmaukasta. Biojäte tyhjä.

Kehuja ja kiitosta kuuluu kaksi-kolme kertaa viikossa. Silloin joku on onnistunut.

Makaronilaatikko lussumakaroneineen saa ylisanoja aina, myös kaalilaatikko.

Kasvissosekeitosta tykkää muutama, suurinosa ihmettelee ja makustelee.

Meillä on pieni budjetti. Se mitä asiakkaat tuo kassaan + satunnaiset lahjoitukset. Niistä kasataan peruslounas arkisin.

Kyllä sitä välillä on ihmetellyt kehujen keskellä, että jos tällä tasolla saa kehuja, niin mitähän se on sitten kun olis oikeasti varaa tehdä raaka-aineista, joita esim kotona käyttää. Ja voisi maustaa omaan makuun. Suomalaiset ei niinkään mausteista välitä, se on testattu monet kerrat.

Eräs asiakas sanoi "valmiiksi tehty ruoka on aina hyvää"

Meidän pääemäntä sanoo, että "toisen tekemä ruoka vaan on parempaa kuin ite tehty"

Itse en voi allekirjoittaa kumpaakaan. Syön mäkin töissä, sitä mautonta kasari ruokaa, mutta lähinnä energiaksi - ilman ylisanoja.