Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko ottaa lasin viiniä tai oluen, jos olet yksin vastuussa lapsista?

Vierailija
20.11.2022 |

Siis ainoana aikuisena kotona ja lapset pieniä. Uskallatko ottaa vaikka ruoan kanssa lasin viiniä tai saunassa yhden oluen? Vai pidättäydytkö alkoholittomissa aina kun olet yksin vastuussa lapsista?

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskalluksesta kiinni vaan siitä ettei ole mitään järkeä nauttia alkoholia kun on lasten kanssa. Siis ihan sopimaton tilanne. Ei normaalille ihmiselle tule mieleenkään että siinä pitäisi jotain alkoholipitoista ottaa.

Lasi punaviiniä maistuu hyvältä vaikka pizzan kanssa ja moni on tottunut saunan jäähyllä juomaan yhden oluen. Ei pieni lapsi välttämättä edes ymmärrä että aikuisen lasissa on jotain alkoholia. Ap

Alkoholiongelmasi on vakava vaikka et sitä halua myöntääkään.

Ei minulla ole alkoholiongelmaa, olen kuluneen kolmen vuoden aikana juonut vain kaksi lasia viiniä ja siitä kaikki alkoholi jota olen kurkusta alas kaatanut. En ole koskaan juonut paljoa, olen alkoholistin lapsi itse. Ap

Siitä huolimatta haaveilet koko ajan saunakaljasta.

Se, että haaveilee jostakin, ei tarkoita että niin aikoisi tehdä saati että edes haluaisi tehdä.

Vierailija
42/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään joisi.

Minusta se olisi tosi vastuutonta. Jo pienikin määrä alkoholia vaikuttaa, enkä halua olla edes vähän pöhnässä.

En oikeasti jaksa ymmärtää mikä siinä juomisessa on niin tärkeää. Ihme riippuvuus teillä. Älkää hommatko lapsia jos ette edes juomatta voi hetkeäkään olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aikuinen olisi selvinpäin voi silti tapahtua lapselle jotain ja on varmasti monille tapahtunutkin. Outoa aina sanoa että "jos lapselleni tapahtuisi jotain ja olen juonut en ikinä antaisi itselleni anteeksi" öö okei mutta jos oot selvinpäin ja lapselle tapahtuu jotain ni se ei sit tunnu missään vai??

Vierailija
44/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, joskus minulla se yksikin nousee liiaksi päähän. Toki jos etukäteen tietäisin, ettei niin sillä kertaa kävisi, niin kyllä muuten yhden uskaltaisin ottaa.

No sulla se alkoholi ongelma on jos yhdestä siideristä tuut känniin. Pitäiskö vähän harjoitella? Te ootte just niitä keillä mopo karkaa käsistä firman pikkujouluissa jos 3 drinkkilippua jaetaan.

Mielenkiintoinen ratkaisu sulla kyllä, mitä muiden tekemiset noin paljon häiritsee? Mulla alkaa puhe sammaltaa jo puolikkaasta siideristä eikä todella tule mieleen että pitäisi harjoitella lisää! Päinvastoin hyvä syy olla ilman sitä puolikastakaan kun en siitä mitään kostu muutenkaan. Haitat suuremmat kuin hyödyt.

Vierailija
45/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aikuinen olisi selvinpäin voi silti tapahtua lapselle jotain ja on varmasti monille tapahtunutkin. Outoa aina sanoa että "jos lapselleni tapahtuisi jotain ja olen juonut en ikinä antaisi itselleni anteeksi" öö okei mutta jos oot selvinpäin ja lapselle tapahtuu jotain ni se ei sit tunnu missään vai??

Kännissä reaktiokyky on heikompi.

Vierailija
46/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on semmonen maa että jos vanhemmat vaikka harvoin ystäviensä kanssa syö saman pöydän ääressä ja lapset paikalla ja vanhemmat hienostuneesti juo vähän viiniä niin sekin on siiiss niiiin kamaaalaaaa! OMG! "Noi juo viiniä!" 'Siis oikeesti noi juo alkoholia!" Siis apua soittakaa heti poliisit ja sossut paikalle!" "Siis niin huonot vanhemmat!" "Miten ne kehtaa?!" Ja jos kyseessä onkin vanhemmat jotka ottavat viiniä pari kertaa vuodessa esim ruuan kanssa ja huolehtivat kyllä lapsistaan ottivat viiniä tai ei. Mutta ei heti ollaan tuomitsemassa koska a l k o h o l i.

Mieti italia, ranska jne. Suomessa on täysin kieroutunut suhde alkoholiin.

Vierailija
47/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Kun oli kyse omista lapsistani, uskalsin. Mutta jos oli kyse muiden lapsista, niin en. Omat lapsensa ja niiden tyhmyydet tunsi ja osasi ennakoida, mutta muiden lasten tyhmyydet tulevat yllätyksenä. Ja nyt, kun olen jo mummoikäinen, tulee yllätyksenä tosi paljon asioita, joita nykylapset - jopa kouluikäiset - tekevät, jos kukaan ei aikuinen kävele heidän perässään ja vahdi silmät selässäkin. 

Sulla on selvästi ongelma, mutta se ei ole pullossa.

Mitäs nämä sun ääliölapset on, joita joudut vartioimaan non stop?

Vierailija
48/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännissä reaktiokyky on heikompi.

Väsyneenä reaktiokyky on heikompi myös.

Vierailija
49/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on semmonen maa että jos vanhemmat vaikka harvoin ystäviensä kanssa syö saman pöydän ääressä ja lapset paikalla ja vanhemmat hienostuneesti juo vähän viiniä niin sekin on siiiss niiiin kamaaalaaaa! OMG! "Noi juo viiniä!" 'Siis oikeesti noi juo alkoholia!" Siis apua soittakaa heti poliisit ja sossut paikalle!" "Siis niin huonot vanhemmat!" "Miten ne kehtaa?!" Ja jos kyseessä onkin vanhemmat jotka ottavat viiniä pari kertaa vuodessa esim ruuan kanssa ja huolehtivat kyllä lapsistaan ottivat viiniä tai ei. Mutta ei heti ollaan tuomitsemassa koska a l k o h o l i.

Mieti italia, ranska jne. Suomessa on täysin kieroutunut suhde alkoholiin.

Amen

Vierailija
50/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en ymmärrä? Meillä ei ole autoa/ajokorttia, ollaanko nyt jotenkin huonompia vanhempia?

Jos jotain tapahtuu, soitetaan ambulanssi/ paloauto/ poliisi. Tai päivystävä sosiaalityöntekijä.

HYVÄÄN VANHEMMUUTEEN EI TARVITA AJOKORTTIA!!!

Vierailija
51/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hirveää, kun vanhemmat joskus hienostuneesti ottaa vähän viiniä. Juuri noin äitini puhisi, kun teininä pyysin, ettei vanhemmat joisi jouluna. Heidän puheissa heidän juomisensa oli aina pari lasia viiniä sivistyneesti aterialla. Pari pulloa oli lähempänä totuutta, joskin alakanttiin. Ja jouluisin se oli pari pulloa ja risat per vapaapäivä. Parhaimmillaan siis perjantaista keskiviikkoon.

52/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni oli pieni, en ottanut yhtään kun olin lapsen kanssa kahdestaan kotona. Nyt kun poikani on 13-vuotias, voin yhden saunajuoman ottaa, mutten enempää. Lapsivapailla voi ottaa jos huvittaa mutta harvemmin huvittaa silloinkaan. 

Vierailija
53/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin juopot!

Lapsista känninen aikuinen on inhottava. Ajatelkaa lapsiannekin joskus.

Vierailija
54/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ainakin toivottavasti jokainen tiedä omat rajansa. Jotkut pystyy juomaan vaikka sen kaksi tai kolme juomaa lasten seurassa jotkut eivät voi edes juoda sitä kahta koska tulee jo sen verran humalaan. Tämä on aika yksilöllistä.

Itse pystyn hyvin juomaan yhden juoman lasten seurassa.

Vierailija
55/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkin juopot!

Lapsista känninen aikuinen on inhottava. Ajatelkaa lapsiannekin joskus.

Kuka puhui kännisestä aikuisesta.

Vierailija
56/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se hirveää, kun vanhemmat joskus hienostuneesti ottaa vähän viiniä. Juuri noin äitini puhisi, kun teininä pyysin, ettei vanhemmat joisi jouluna. Heidän puheissa heidän juomisensa oli aina pari lasia viiniä sivistyneesti aterialla. Pari pulloa oli lähempänä totuutta, joskin alakanttiin. Ja jouluisin se oli pari pulloa ja risat per vapaapäivä. Parhaimmillaan siis perjantaista keskiviikkoon.

Joo no äitilläsi oli alkoholi ongelma.

Se ei tarkoita sitä että kaikki aikuiset joisi holtittomasti.

Vierailija
57/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotteko te muut arjessa muutenkin, vaikka työpaikalla, hammaslääkäriin mennessä, mustikkametsässä, joululahjaostoksilla? Mitä sitä sitten vaikka menisi jotain jumppatuntia viettämään, ota nyt ihmeessä sinnekin mennessä! Jos kerran sama se vaikka kotona yksinkin ottaisi vaikka on keskenään lasten kanssa...

Vierailija
58/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerta ole mitään ongelmaa, niin pakkoko sitä olisi lasten aikaan ottaa mitään.

Vierailija
59/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskalluksesta kiinni vaan siitä ettei ole mitään järkeä nauttia alkoholia kun on lasten kanssa. Siis ihan sopimaton tilanne. Ei normaalille ihmiselle tule mieleenkään että siinä pitäisi jotain alkoholipitoista ottaa.

Lasi punaviiniä maistuu hyvältä vaikka pizzan kanssa ja moni on tottunut saunan jäähyllä juomaan yhden oluen. Ei pieni lapsi välttämättä edes ymmärrä että aikuisen lasissa on jotain alkoholia. Ap

Alkoholiongelmasi on vakava vaikka et sitä halua myöntääkään.

Ja sulla on päässä vikaa.

Vierailija
60/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule 44. Lapsille voi sattua ja meidän lapselle sattuikin onnettomuus, jonka vuoksi oltiin viikko sairaalassa. Olin todella vihainen itselleni ja jouduin jopa turvautumaan kriisityöhön. Tiesin kuitenkin, että olin tehnyt kaikkeni, että lapsellani olisi hyvä ja turvallinen olla, joten en vihannut itseäni. Jos olisin juonut edes sen yhden ennen tuota onnettomuutta, vihaisin itseäni ikuisesti. Kukaan ei oikeasti tarvitse alkoholia, sen kaipaaminen kertoo siitä, että on jonkinlainen ongelma. Ihminen, joka ei tupakoi tai käytä huumeita ei kaipaa silloin tällöin yhtä ihan vaan maun tai rentoutumisen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän