Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko ottaa lasin viiniä tai oluen, jos olet yksin vastuussa lapsista?

Vierailija
20.11.2022 |

Siis ainoana aikuisena kotona ja lapset pieniä. Uskallatko ottaa vaikka ruoan kanssa lasin viiniä tai saunassa yhden oluen? Vai pidättäydytkö alkoholittomissa aina kun olet yksin vastuussa lapsista?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mun maksimi on kolme drinkkiä. Sitten tulee krapula eikä seuraavan päivän huono olo ole niiden juomien arvoista. Ajokorttia kun ei ole niin ei tarvitse ajokunnosta huolehtia.

Vierailija
22/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta tosiaan ajokunnossa / taksintilauskunnossa täytyy olla. Mieti jos joutuisit lähtemään päivystykseen lasten kanssa, ei siellä kehtaisi olla näkyvästi juopunut.

Itse voin juoda useamman annoksen koska puoliso ei koskaan juo paljon. Mutta niinä iltoina kun olen yksin, juon korkeintaan yhden annoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, joskus minulla se yksikin nousee liiaksi päähän. Toki jos etukäteen tietäisin, ettei niin sillä kertaa kävisi, niin kyllä muuten yhden uskaltaisin ottaa.

Vierailija
24/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan jälkeen joskus juon kaksi siideriä.

Joskus harvoin viikonloppuisin kun lapset ovat nukkumassa katson lempi sarjaa, syön jotain hyvää ja saatan samalla ottaa vähän alkoholia ja sitten menen nukkumaan.

En näe asiassa mitään ongelmaa koska vaikka otan alkoholia juon pieniä määriä ja pysyn rauhallisena ja siinä kunnossa että pystyn lapsista huolehtimaan.

Vierailija
25/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse uskalluksesta. En ota.

Vierailija
26/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuudella tietenkin. Ei mitään kaato kännejä vedetä.

Vierailija
27/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko laissa että jos aikuisella ihmisellä on lapsia niin ei saa juoda tippaakaan alkoholia?

Vierailija
28/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakarat ei mun kännejä määrää. Annan niillekin unilääkkeeksi.

Oikea asenne.

Vierailija
29/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskalluksesta kiinni vaan siitä ettei ole mitään järkeä nauttia alkoholia kun on lasten kanssa. Siis ihan sopimaton tilanne. Ei normaalille ihmiselle tule mieleenkään että siinä pitäisi jotain alkoholipitoista ottaa.

Lasi punaviiniä maistuu hyvältä vaikka pizzan kanssa ja moni on tottunut saunan jäähyllä juomaan yhden oluen. Ei pieni lapsi välttämättä edes ymmärrä että aikuisen lasissa on jotain alkoholia. Ap

Alkoholiongelmasi on vakava vaikka et sitä halua myöntääkään.

Ei minulla ole alkoholiongelmaa, olen kuluneen kolmen vuoden aikana juonut vain kaksi lasia viiniä ja siitä kaikki alkoholi jota olen kurkusta alas kaatanut. En ole koskaan juonut paljoa, olen alkoholistin lapsi itse. Ap

Siitä huolimatta haaveilet koko ajan saunakaljasta.

Vierailija
30/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan tietysti. Yhden jälkeen on vielä ajokunnossa yms. Harvoin tulee kuitenkaan hinkua ottaa lasillista viiniä ruoan kanssa kotona.

Vierailija
31/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskalluksesta kiinni vaan siitä ettei ole mitään järkeä nauttia alkoholia kun on lasten kanssa. Siis ihan sopimaton tilanne. Ei normaalille ihmiselle tule mieleenkään että siinä pitäisi jotain alkoholipitoista ottaa.

Lasi punaviiniä maistuu hyvältä vaikka pizzan kanssa ja moni on tottunut saunan jäähyllä juomaan yhden oluen. Ei pieni lapsi välttämättä edes ymmärrä että aikuisen lasissa on jotain alkoholia. Ap

Alkoholiongelmasi on vakava vaikka et sitä halua myöntääkään.

Ei minulla ole alkoholiongelmaa, olen kuluneen kolmen vuoden aikana juonut vain kaksi lasia viiniä ja siitä kaikki alkoholi jota olen kurkusta alas kaatanut. En ole koskaan juonut paljoa, olen alkoholistin lapsi itse. Ap

Siitä huolimatta haaveilet koko ajan saunakaljasta.

Totta, mutta alkoholittomasta. Juon usein alkoholittoman saunakaljan, ne on hyvänmakuisia. Ap

Vierailija
32/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsuudessa nähnyt alkoholismia. Kun vanhemmat eivät pystyneet juomaan vain sitä paria ja heidän yhden illan juomiset venyivät aina päiviin tai viikkoihin. Tölkkejä pitkin poikin asuntoa. Känni lässytystä, kännissä tappeluita, vanhemmat sammuneina lattialla ja ties mitä muuta.

Nyt kun minulla on omia lapsia juon todella harvoin. Mutta joskus kotona saatan pari juomaa ottaa tai esim mökillä. Haluan näyttää lapsilleni normaalin esimerkin jos juo alkoholia. Kohtuudella, fiksusti. Ei tarvitse sekoilla tai rikkoa perhettä. Vaan voi ottaa sen pari juotavaa rentoutua ja pysyä edelleen sinä turvallisena vanhempana.

Vierailija
33/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin lapsena en ota pisaraakaan lasten ollessa paikalla. Ei siksi, ettenkö uskaltaisi, vaan siksi, etten halua. Kokemuksesta tiedän, että lapsi havaitsee pienimmätkin muutokset vanhempansa olemuksessa ja käytöksessä jo sen yhden lasillisen jälkeen. Enkä todellakaan halua aiheuttaa sitä hämmennystä ja pelon tunnetta omille lapsilleni.

Vierailija
34/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottanut koskaan yhtään. Enkä kyllä ota vieläkään. Hermomyrkyllä on omat vaikutuksensa.

Vierailija
35/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, ei tarvitse miettiä, uskaltaako, kun päätös on tämä. Jos sattuisi jotain ja olisin ottanut edes sen yhden, vihaisin itseäni koko loppuelämän. En muutenkaan käytä enää lainkaan alkoholia ja voin sanoa, että olo ja energisyys ovat aivan muuta, kuin silloin, kun käytti edes vähän alkoa.

Vierailija
36/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Lapsi jo sen ikäinen ettei tarvitse olla 24/7 valvontaa.

Vierailija
37/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uskallan.

Vierailija
38/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen periaate, että ei enempää kuin kaksi olutta per vahdittava kersa.

Toivon, et sulla ei oo suurperhettä. 😁

Vierailija
39/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, joskus minulla se yksikin nousee liiaksi päähän. Toki jos etukäteen tietäisin, ettei niin sillä kertaa kävisi, niin kyllä muuten yhden uskaltaisin ottaa.

No sulla se alkoholi ongelma on jos yhdestä siideristä tuut känniin. Pitäiskö vähän harjoitella? Te ootte just niitä keillä mopo karkaa käsistä firman pikkujouluissa jos 3 drinkkilippua jaetaan.

Vierailija
40/135 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on semmonen maa että jos vanhemmat vaikka harvoin ystäviensä kanssa syö saman pöydän ääressä ja lapset paikalla ja vanhemmat hienostuneesti juo vähän viiniä niin sekin on siiiss niiiin kamaaalaaaa! OMG! "Noi juo viiniä!" 'Siis oikeesti noi juo alkoholia!" Siis apua soittakaa heti poliisit ja sossut paikalle!" "Siis niin huonot vanhemmat!" "Miten ne kehtaa?!" Ja jos kyseessä onkin vanhemmat jotka ottavat viiniä pari kertaa vuodessa esim ruuan kanssa ja huolehtivat kyllä lapsistaan ottivat viiniä tai ei. Mutta ei heti ollaan tuomitsemassa koska a l k o h o l i.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan