Minkä merkkiset talvikengät sinulla on?
Katsoin kaupassa Kuoma Kari talvikenkiä, hintakaan ei ollut kova. Ennen ollut aina Icepeak ja ne on olleet todella hyvät, mutta nyt alkaa olla jo loppusuoralla.
Kommentit (60)
Minulla on vain kolmet talvikengät, Topman parempaan käyttöön, Merrell goreteks lenkkeilyyn ja Icebug liukkaille keleille. Lisäksi on tietysti Sievin thinsulate nahkasaappaat mökkikäyttöön. Kaikissa on tietenkin talvikäyttöön sopiva erikoispitävä pohjamateriaali.
Vierailija kirjoitti:
Sorel
Minulla myös Sorel, vuodesta toiseen.
Ovat lämpimät ja mukavat ja ihan kivan näköisetkin.
Miehellä on myös Sorelit käytössä ja ovat kelvanneet teineillekin.
Asutaan Lapissa, joten teinienkin on välillä otettava talvikengät käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomarin goretex.
Vuosia olen käyttänyt samaa merkkiä.
Olen hyvin hoitanut niitä ja neljäs talvi samoilla kengillä.
On vetoketjulla ja nauhoilla.
Kyllä laadukkaasta kengästä maksaa sen 80-100€.Ihana sinä. Minäkin käytän paljon suutarin palveluita. En heitä kenkiä menemään, vaan vaihdatan kantapaloja. Olen jopa kavennattunut suutarilla pitkät korolliset nahkasaappaat, koska Suomessa myydyt nahkasaappaat on liian leveät varresta.
Virosta saa hyvin nahkasaappaita. Niitä valmistetaan kolmea säärikokoa. Ikävä kyllä Suomeen ostetaan vain tuota suurinta kokoa.
Suomessa myydään eri levyisiä saapikkaita. Varressa kokomerkinnät S M L XL.. Gabor, Vagabond ja Jana mm. ovat Suomeen tuotuja merkkejä. Kannattaa kysyä suoraan maahantuojilta mistä mitä löytyy.
Kahdet Panama Jackit.
Enkä enää vaihda merkkiä.
En ikinä ottaisi miestä, jolla on Kuomat jalassa tai edes kaapissa. Mitkä tahansa muut kengät on ok. Kuomat on pikkulasten kengät.
Pomarin goretexit, edelliset pomarit kesti 15 vuotta. Kannattaa maksaa ja niitä voi jopa korjata
Panama Jackit, Timberlandit, Dr. Martensit.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi miestä, jolla on Kuomat jalassa tai edes kaapissa. Mitkä tahansa muut kengät on ok. Kuomat on pikkulasten kengät.
Ja heijastinvaljaat on nolot eikö vain?
Kuomat ulkoilua varten ja kahdet ns. hienommat jos ei tarvi kävellä pitkästi ulkona(merkkiä en muista).
Ei ole ollut talvikenkiä 30 vuoteen.
Kahdet Icebugit, nastoilla liukkaimille keleille, ja kauppa- ja asiointireissuille kitkat. Muita en enää huoli, parhaat mun huonoille koiville ja olemattomalle tasapainolle
Kolmet icebugit, yhdet merrelit ja sorellit ja kahdet panama jackit. Ikähaarukka kengissä n. 7-2 v.
Viime talven ostetut nilkurit.Kulunut merkki katsoin.Lukee kengän sisällä welinger tai welamgler jotain? Pari vikkoa sitten ostinfuture sport soft shell nilkkurit.Molemat käy pitkän matkan kävelyyn ja saan nillä jalan kierolikeen. Tammivai Helmikuu likuntasalin eteinen Hyvät mustat KUomani joku oli vaihtanut.Minulla oli nimeni sisällä.Senhän lapun voi leikaa irti. Joten toinen jalan kenkä jalkani kastui,kun lumi pääsi siälle sinne.Kävelesäni kotia.Ihohan lämin.Jos lunta päsee sisän jalkinen sukka kastuu. Opin liikuntasalien eteinen missä ei omaa kappia lukolla.Pitää olla huonoimat jalkineet,eivät katoa itsestään ja tilalla vialiset. Aika kalis katoaminen 70euroa.Yhden talouden pitäjälle,jolla ei raha puuta eli miestä
Sorelin talvisaappaat. Lämpimät, mutta todella raskaat ja kömpelöt "saapasmaisuutensa" takia, mutta lämpöisyys menee edelle ja otan raskaan askeltamisen hyötyliikuntana jaloille.
Asics nastalenkkareilla juoksee vaikka luistinradalla.
Salomonista on kahdet, nastoilla ja ilman, kanivuoribuutsit on, ja nahkasaappaat varmaan 10 lyhyellä ja pitkällä varrella. Onkohan muita, en jaksa nousta katsomaan, pitäisi mennä vaatehuoneeseen saakka.
Merrell ja yhdet vanhat Eccot. Mun Clarksit taitaa olla enemmänkin syysnilkkurit, vaikka talvella niitä pidänkin.