Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ei enää pariudu?

Vierailija
20.11.2022 |

Mikä on syynä tähän sun kokemuksen perusteella?

Kommentit (2819)

Vierailija
1341/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei tarvitse toisiaan enää mihinkään. Parisuhde voi käydä työstä, miksi stressata moisesta. Kaikilla (no siis melkein) on nykyisin työtä ja osaavat esim. kokata sen verran että pysyy elossa/tilata ruokaa, s*ksiä voi harrastaa yksin tai vaikka irtosuhteissa, yhtk ei painosta enää parisuhteeseen ja lapsiin kuten aiempina vuosikymmeninä. Jne.

Itselläni on (ihana) mies, silti olen miettiny joskus, että miksi ollaan yhdessä. Oma arvioni on, että hän tuo elämääni enemmän kuin siitä vie, eli voiton puolella.

"Seksiä voi harrastaa vaikka irtosuhteissa" Jos miehet yleisesti voisivat todeta noin, niin meillä ei tosiaankaan olisi enää pariutumassa kukaan...

Ja kuitenkin suurin osa niistä helposti irtosuhteita saavista huippumiehistä pariutuu.

Ah, naiset: irtosuhteita harrastavat miehet = huippumiehiä <3

Irtosuhteilijat eivät ole huipputyyppejä kaikkien mielestä, onneksi.

Kukaan ei ole huipputyyppi kaikille. Riittää, että n huipputyyppi useille naisille.

Totta, Jokaisen kannattaa ymmärtää keskittää se toimintansa niihin, joita kiinnostaa. Toki tämä vaatii kykyä lukea ihmisten ilmeitä ja eleitä sekä normaaleja vuorovaikutustaitoja.

Mutta jos ei kiinnosta itseä, niin miksi tuhlata omaa aikaa.

Vierailija
1342/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lueskelee tällä palstalla niiden juttuja jotka ei halua tai välitä parisuhteesta, niin monesti läpi paistaa kaikenlaiset ongelmalliset henkilökohtaiset asiat. Ovat satutettuja, traumatisoituneita, niitä neurotyypillisiä, mt-ongelmaisia, yksinhuoltajia jne. Eli useasti ei ns normaalit ihmiset kannata sinkku elämää, vaan ovat toiveikkaita kumppanin suhteen, elämäniloisia ja valoisia ihmisiä. Nää jotka kammoaa suhteita, niin heistä paistaa jonkunlainen synkkyys myöskin. Ja mahdollisesti mies / nais viha.

Olen 46-vuotias mies. Minulla on kaksi sisarusta, molemmat naimisissa, jotka ovat olleet kumppaninsa kanssa yhdessä yli 25 vuotta. Vanhempiemme liitto on nyt kestänyt 54 vuotta. Lapsuudenkotini oli erittäin rakastava, ja edelleem me kaikki sisarukset olemme läheisiä vanhempiemme (ja toistemme) kanssa. 

Minä en ole seurustellut kenenkään kanssa sitten teini-iän. Asia ei yksinkertaisesti kiinnosta. Olen elämäniloinen ja valoisa ihminen, ja viihdyn hyvin itsekseni. Pari kertaa joku nainen on osoittanut kiinnostusta seurusteluun aikuisiälläni, mutta näissä naisissa ei ole ollut mitään mikä olisi herättänyt omaa kiinnostustani hyvänpäiväntuttavuutta enempään. Olen mielestäni joka suhteessa aivan normaali ihminen, en vain halua parisuhdetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvää en saa, niin huonoa en huoli. Ei enää parisuhdetta, jossa minä laitan ruuat, hoidan tiskit, pesen pyykit ja siivoan kodin. Toinen lupaa ja lupaa, muttei saa mitään aikaiseksi. Ei enää parisuhdetta, jossa toinen ei ole tosissaan ja etäilee ja katselee ja tapailee muita ja sitten taas kysyy: mitä jos aletaan seurustella ihan tosimielellä. Niin, mitä jos tehdään sitten niin, kun sinä tässä olet se, joka ei sitoudu eikä ole varma. Kyllä siinä venkoilussa into laantuu siltä toiselta osapuolelta.

Jos valitset liian komean miehen, niin heillä on varaa kohdella naista tuolla lailla. Ota sellainen mies, joka ei saa yleensä naisia, jolloin hän kohtelee sinua kuin prinsessaa. Mies on niin iloinen siitä, että joku kiinnostui hänestä.

Mä erehdyin kokeilemaan tällaista ratkaisua. Aluksi oli ihanaa, mutta sitten mies alkoi huomautella vaikka ja mistä. Yritti nakertaa mun itsetuntoa, kun pää ei kestänytkään nättiä naista. Itseasiassa vaatimattomamman näköiset ihmiset tuntuvat monesti olevan jopa ulkonäkökeskeisempiä kuin paremmannäköiset kanssakulkijat. Ei kiitos tätä enää.

Sama kokemus. Sillä kauan incelillä olleella on hirveästi patoutunutta vihaa ja kaunaa, jonka se sitten kaataa naisen niskaan. Ei se kauan tajua olla iloinen, vaan alkaa tulla pintaan ne henkiset ominaisuudet jotka alunperinkin teki sen, että oli incel.

Vierailija
1344/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tilanteen eteen on tehty pitkään töitä ja vaikutukset alkavat hiljalleen näkymään. Omalle ikäpolvelle syötettiin ajatusta, että perheellistyminen on aikalailla pahinta mitä ihmiselle tai ympäristölle voi tapahtua. En usko, että kehityskulkua voidaan enää kääntää. Oman työalueen solmittujen avioliittojen ja syntyneiden lasten määrä on puolittunut viimeisen kuuden vuoden aikana. Tilanteen vakavuus tulee ilmi noin 10 vuoden päästä, kun alkavat lasten ja nuorten parissa työskentelevien irtisanomiset. Varmuudella voi sanoa, ettei työntekijöitä riitä tulevaisuudessa ja se on täysin meidän syytämme. 

Vierailija
1345/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuon kanssa, joka puhuu siitä miten on tullut katsottua miten äidit palvelevat isiä. Itsellä ihan sama juttu. Äiti aina jousti kaikessa, ei saanut itselleen ostaa mitään, oli jotenkin alempiarvoinen. Pyrki myös minulle opettamaan tälläisen asenteen, koska aina veljeäni palvottiin ja minun piti aina kaikessa joustaa ja tyytyä.

Minä en tuollaiseen suhteeseen halua, saatikka hankkia lapsia ja sitten opettaa tyttölapsille, että he ovat jotenkin vähempiarvoisia koska ovat tyttöjä. 

Meillä taas oli niin, että isä oli täysin äidin tossun alla ja arvosteltavana, haukuttavana. Isäni oli alkoholisti ja epäilen, että osittain äitini käytös ajoi isän alkoholismiin. No sen opin lapsuudenkodista, että minä en samanlaiseen parisuhteeseen lähde. Ja tuollaisia naisen kontrolloimia parisuhteita näkee ihan yhtä paljon kuin päinvastaisiakin.

Siis nainen kaatoi väkisin viinaa miehen kurkusta alas? No onpa ollut rankkaa.

Oikeasti se isäsi itse valitsi viinan, ja luultavasti äitisi paha olo on siitä seuraus. Toki olisi pitänyt molempien tajuta erota, ei alkoholistin kanssa kannata kenenkään jatkaa. Ja lapsestakin on tullut tuollainen.

Eipä kaatanut ei, enkä missään tainnut noin väittääkään. Onko sana "osittain" tuttu professorille? 

Ja kyllähän joku av-mamma varmasti tietää paremmin asiat mitä olen itse lapsena todistanut.

Mitä äitisi on sinulle kertonut heidän parisuhteen vaiheista? Oliko isäsi raitis vielä lasten synnyttyä ja missä vaiheessa heillä ongelmat alkoivat?

Jep. Minua kiinnostaa, onko tuo tyyppi koskaan miettinyt että mitä jos äitikin olisi vaan ryhtynyt juomaan ja kaikki asiat olisi jääneet hoitamatta? Mulla on tuollaisesta kokemusta, ei ne jatkuvat häädöt ja sähköjen katkaisutkaan niin hääviä olleet. Kotona oli aina viinaa, mutta yleensä ei koskaan ruokaa, hyvä jos jotakin leipää. En ihmettele jos nainen on ollut vihainen ja katkera, kun toinen vaan juo. Ja sairasta syyttää häntä, vaikka juoppo on usein taitava olemaan leppoisa (miksi ei olisi, jatkuvassa huppelissa ei maksamattomat laskut paljon paina).

En ole tää jolle kirjoitit, mutta mietin vain että on vaikea sanoa näin vähän asiasta tietävänä, että mikä tilanne on todellisuudessa ollut ja mistä asiat ovat johtuneet. Voihan se myös olla, että vaimo on ollut niin kamala, haukkunut ja ivannut ja latistanut, että mies on ajautunut juomaan.

Pakko nyt ihmetellä oikeasti, että eivätkö täällä ihmiset ole lukeneet ja kuulleet ja nähneet sen verran, että on myös narsistisia tai muista syistä hyvin hankalia, ilkeitä naisia, jotka voivat kyllä saada miehen elämän alamäkeen? Mitä jos tilanne olisi toisin päin - mies kohtelisi naista todella huonosti ja nainen joisi suruunsa. Täällä varmaan ihmeteltäisiin, että miksi nainen ei lähde suhteesta, mutta hän saisi varmasti myös sympatiaa osakseen.

Ja, olen tosiaan yksi äiti-säälijä, mutta en siitä huolimatta ajattele, että naisessa ei voisi joskus olla se suurin vika

Mutta en tiedä tuosta tapauksesta tietenkään tarkemmin, mutta ei ole mahdotonta, että tilanne voisi olla noinkin.

Minulla on eräs tosi feministi-ystävä, joka on paljon läheisempi isänsä kuin äitinsä kanssa. Heidän perheessään äiti oli julma, pelottava despootti, jonka pillin mukaan kaikki kotona tanssivat. Isä painettiin maan rakoon, häntä halveksittiin mm. alemman tason koulutuksen ja "epämiehekkyyden" (ilmeisesti vähän sellainen runoilijatyyppi) takia, ja isä olikin muuttunut araksi hiljaiseksi myötäilijäksi, jolla ei ollut oikein enää omaa tahtoa missään

Monet ihmiset myös hakeutuvat vapaaehtoisesti mitä kieroutuneimpiin suhteisiin ja monesti taustalla on se lapsuudenperheen antama malli. Tuttu kuvio tuntuu turvalliseslta vaikka se olisi vahingollista.

Miehillä kyllä selityksiä löytyy alkoholismilleen. Tuossakin tapauksessa todennäköisesti on alko maistunut ennenkuin on edes tavannut vaimoaan. Seurustelun aikana on tyyrännyt itseään ,että saa muijan satimeen ja sitten kun on vielä muksukin saatu niin juominen on lähtenyt käsistä. Juoppo löytää aina syyn juomiseen muista kuin itsesstään ja riippuvuudesta paranemisen ensimmäinen askel onkin se että ymmärtää itse olevansa vastuussa juomisestaan. Silloin sitä juomisesta voikin oppia luopumaan.

Huvittava ja samalla vähän surrealistista lukea tuntemattomien ihmisten analyysejä mun lapsuudenperheestä, mutta kyllä te varmaan oikeassa olette. Itsepä avasin ketsuppipullon esittämällä OMIIN KOKEMUKSIINI perustuvan näkemyksen asioista, joita olen seurannut koko ikäni. Tämä vain todistaa että mitään niin omahyväistä ei tässä maailmassa ole kuin nainen, joka vähän TIETÄÄ :D. 

Minä, nuori nainen, yritin ymmärtää sinua. Eipä olisi kannattanut, kiitos vain ivasta sukupuoltani kohtaan. Hyvää jatkoa.

Inceliä on turha yrittää ymmärtää. Siihen on AINA hyvä syy, miksi joku jää tahtomattaan yksin. Yleensä ongelmia on monia, kun taas neurotyypilliset joilta onnistuu normaali elämä (opinnot, työt) kyllä pariutuvat. Näin se vaan menee.

Vierailija
1346/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut sitä jonka halusin, enkä koe reiluksi ottaa ketään jota en oikeasti ykkösvaihtoehtona halua, joten olen yksin.

Minäkään en saanut sitä jonka halusin, niinpä otin sen joka halusi minut. Ihan hyvin meillä on mennyt jo 20 vuotta. 

M45

Mahtavaa! Minä olen ihan aidosti kateellinen niille, jotka pystyvät valitsemaan kakkosvaihtoehdon ja olemaan sen kanssa onnellinen. Minä en kertakaikkiaan pysty. Olisin varmasti paljon onnellisempi jos pystyisin.

Ei parisuhteita valita jostain vaihtoehdoista vaan sitä rakastutaan johonkin ja hän on sitten aina se se "ykkönen" oli hän sitten joskus aikaisemmin ollut mitä vaan. Tuntuu muutenkin että näissä loputtomissa parisuhdejankkauksissa kukaan ei edes muista sellaista asiaa kuin rakkaus. Se on se ihmeellinen voima joka vain syttyy kahden ihmisen välille eikä siinä ole kyse vain ulkonäöstä vaan jostain ihan muusta.

Tämähän johtuu siitä, että iso osa tänne kirjoittamista miehistä on neuroepätyypillisiä an kirjolla olevia tai muuten vuorovaikutustaidottomia ja epäsosiaalisia . Tästä seuraa se, että normaalit inhimmilliset tunteet ovat heille täysin vieraita ja vuorovaikutustilanteissa eivät osaa yhtään tulkita ja ymmärtää vastapuolta. Toki ketjussa on ollut muutamia normaaleja asiallisia miehiäkin, jotka ovat aidosti pohtineet asiaa omasta tilanteestaan käsin.

Lainaamasi henkilö vastasi kyllä minulle, ja minä olen nainen. Eikä kukaan tuntemani ihminen luokittelisi minua epäsosiaaliseksi. Neuroepätyypilliseksi kyllä.

Vastasin kohtaan miksi näissä jankkauksissa kukaan ei edes muista sellaista asiaa kuin rakkaus.

Ei noilla ole mitään rakkautta antaa kellekään. Niillä on viha ja kalorien kyttääminen. Jos ne saisi sen naisen, niin pieleen menisi viimeistään kun ikää tulee, kuten ihan kaikille tulee. Mutta antaa niiden jahdata parikymppisiä salikissoja, siinähän se elämä menee ohi kun salikissoilla on varaa valita haluamansa.

Vierailija
1347/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tilanteen eteen on tehty pitkään töitä ja vaikutukset alkavat hiljalleen näkymään. Omalle ikäpolvelle syötettiin ajatusta, että perheellistyminen on aikalailla pahinta mitä ihmiselle tai ympäristölle voi tapahtua. En usko, että kehityskulkua voidaan enää kääntää. Oman työalueen solmittujen avioliittojen ja syntyneiden lasten määrä on puolittunut viimeisen kuuden vuoden aikana. Tilanteen vakavuus tulee ilmi noin 10 vuoden päästä, kun alkavat lasten ja nuorten parissa työskentelevien irtisanomiset. Varmuudella voi sanoa, ettei työntekijöitä riitä tulevaisuudessa ja se on täysin meidän syytämme. 

Ei Suomen väkiluku pienene, vaikka syntyvyys (onneksi) vähenee. Odotas, kunhan ilmastopakolaisuus todella alkaa.

Vierailija
1348/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minävaanheihei kirjoitti:

Ei jaksa pariutua,eikä jaksa olla sosiaalinen. Sinkkuna ei tarvii jakaa raha asioita kenenkään kanssa. Liian paljon hyviä puolia vapaudessa niin ei kiitos parisuhteelle. Ja huom olen ollut naimisissa ja olen ollut suhteissa. Masennuin niissä.

Yleensä asuminen tulee edullisemmaksi avo- tai avioliitossa. Niin tulee omallakin kohdallani. En minä sen takia avoliittoon mennyt, mutta en kyllä sitä pahaksenikaan pistä. Säästöön jää paljon enemmän kuin yksin asuessani.

Vierailija
1349/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa pariutua,eikä jaksa olla sosiaalinen. Sinkkuna ei tarvii jakaa raha asioita kenenkään kanssa. Liian paljon hyviä puolia vapaudessa niin ei kiitos parisuhteelle. Ja huom olen ollut naimisissa ja olen ollut suhteissa. Masennuin niissä.

Yleensä asuminen tulee edullisemmaksi avo- tai avioliitossa. Niin tulee omallakin kohdallani. En minä sen takia avoliittoon mennyt, mutta en kyllä sitä pahaksenikaan pistä. Säästöön jää paljon enemmän kuin yksin asuessani.

Miehellä menee yleensä päinvastoin, koska naiset tykkäävät tuhlata kaikkeen turhaan ja syödä "hyvin". Jääkaapin pitää naisen taloudessa olla aina täynnä, jos sattuu lohtukiukkunälkä yllättämään. 

Vierailija
1350/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska...

Pyllyn kommentointi voi pian olla seksuaalista ahdistelua – lue, mikä kaikki on rangaistavaa ensi vuodesta alkaen

https://yle.fi/a/3-12678720

ja....

Nuori mies kiitti ensitapaamisen jälkeen tyttöä mukavasta illasta antamalla pusun ja sai syytteen seksuaalisesta ahdistelusta Jyväskylässä

https://www.ksml.fi/paikalliset/5379781

Ja kaikelta tältä välttyy kun kohtelee toisia ihmisiä, myös tyttöjä ja naisia, asiallisesti ja kunnioittaen.

Voi joutua tekaistujen syytösten kohteeksi. Siitä syystä enää ei uskalla treffailla kuin ulkomaalaisia naisia.

Ihan samat lait koskevat heitäkin täällä Suomessa. Kannattaa treffailla niitä naisia ulkomailla.

Vierailija
1351/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä menee yleensä päinvastoin, koska naiset tykkäävät tuhlata kaikkeen turhaan ja syödä "hyvin". Jääkaapin pitää naisen taloudessa olla aina täynnä, jos sattuu lohtukiukkunälkä yllättämään. 

Kenellä miehellä? Miksi hän ei saa suutaan auki ja ehdota, että erikoisruoat maksetaan itse? Missä vaiheessa miehistä tuli näin hedvekin vässyköitä?!

Ai niin, ei tullut tosielämässä. Vain tällä palstalla. Moni mies häpeäisi teidän mieskuvaanne silmät päästään.

Vierailija
1352/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ihan hirveää porukkaa suurin osa. Totta hemmetissä yhdessäolo on sata kertaa hienompaa ja fiksumpaa kuin yksin. Mutta kun porukka on näin narsistista, kaikki ovat sitten muka onnellisia yksin, vaikka koko elämä on todella paljon vaikeampaa yksin kuin yhdessä.

Kyvyttömyys löytää ketään johtuu itsestä ja omista peloista, joita tällainen porukka toki tuottaa aina vain lisää. Tinder on suunniteltu niin, ettei sieltä löydä oikeasti ketään sopivaa, jotta se saa pidettyä "asiakkaansa". Ihmisiä löytää kyllä oikeasta elämästä, jos on avoin ja osoittaa kiinnostusta ja luottaa itseensä ja omaan hyvyyteensä. Itseluottamusta voi parantaa esim. monin harjoituksin ja sitten ihan vain tekemällä asioita. Suomalaisista suuri osa näyttää kummallisilta epäsosiaalisilta peikoilta. Jo sen muuttaminen vaikuttaa sekä itseluottamukseen että toisten ihmisten kiinnostukseen. Ilmaise olevasi kiinnostunut, niin voit jonkun löytääkin, mutta ota pää pystyssä vastaan myös pettymykset, sillä moni ei tässä nettisyrjäytyneiden maassa tosiaan kykene seurustelemaan, kuten tästäkin keskustelusta käy ilmi.

Vierailija
1353/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei tarvitse toisiaan enää mihinkään. Parisuhde voi käydä työstä, miksi stressata moisesta. Kaikilla (no siis melkein) on nykyisin työtä ja osaavat esim. kokata sen verran että pysyy elossa/tilata ruokaa, s*ksiä voi harrastaa yksin tai vaikka irtosuhteissa, yhtk ei painosta enää parisuhteeseen ja lapsiin kuten aiempina vuosikymmeninä. Jne.

Itselläni on (ihana) mies, silti olen miettiny joskus, että miksi ollaan yhdessä. Oma arvioni on, että hän tuo elämääni enemmän kuin siitä vie, eli voiton puolella.

"Seksiä voi harrastaa vaikka irtosuhteissa" Jos miehet yleisesti voisivat todeta noin, niin meillä ei tosiaankaan olisi enää pariutumassa kukaan...

Ja kuitenkin suurin osa niistä helposti irtosuhteita saavista huippumiehistä pariutuu.

Pariutuu jossain vaiheessa. Mutta helposti menee 10-15 vuotta sinkkuudesta nauttimiseen.

Kun seksiä saa hyvin helposti, niin oikeasti miettii mihin sitä parisuhdetta tarvitsee.

Parisuhteen ja naisen puutteesta valittaa ne miehet, jotka eivät saa seksiä tai edes parisuhdetta. Ne miehet joilla on valinnanvaraa nauttivat täysillä sinkkuudesta ja alkavat seurustelemaan vasta kun tämä vaihe on saatua kunnolla koettua. Siihen asti tarjolla naisille on tarjolla vain seksiä.

Osa kyllä. Mutta onhan se 30-40 v iässä pariutuminenkin pariutumista. Edellä väitettiin, että jos miehet saisi helposti irtoseksiä ei kukaan enää pariutuisi. Sitäpaitsi eikös tämän palstan vakioteesejä ole, että naisetkin haluaa asettua aloilleen vasta 30+ kun on juoksut juostu?

Toiseksi, ei se 10-15 v irtosuhteilukaan kaikkiin päde. Olen sattuneesta syystä ollut aika paljon tekemisissä kovapalkkaisten, statusammattiin koulutettujen miesten kanssa, ja aika moni näistä on hakeutunut jo opiskelujen alkumetreillä pitkäaikaiseen parisuhteeseen. Näppituntumalla niin päin, että juuri ne kaikkein komeimmat, hauskimmat ja tavoitelluimmat. Tietty ne naisetkin on sitten huippuluokkaa.

Vierailija
1354/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä nettiporno ja naisilla suristimet sekä molemmilla lihavuus ja yleinen velttous.

Varmaan nämä on mainittukin.

Naisten erotiikassa mielikuvat ovat usein suristimia tärkeämpiä. Naiset, vähän nörtimmät varsinkin, tyydyttää seksuaalisuuden ja varsinkin ROMANTIIKAN kaipuutaan kirjallisesti, kirjoittamalla tarinoita toisten naisten luettavaksi ja toisten naisten kanssa. Todellisuus ei yllä läheskään naisten keskenään jakamien fantasioiden tasolle, miehiltä ei saa sitä mitä henkisesti kaipaa. Fyysinen puoli seuraa sitä henkistä halua. 

Miehet taas katsoo pornoa ja nauttii omista fantasioistaan sen kautta. Ei tarvii edes yrittää tarjota sitä romantiikkaa naisille.

Sukupuolet ei enää kohtaa, ei halua eikä tarvitse tarvitse. 

Vierailija
1355/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariutuu jossain vaiheessa. Mutta helposti menee 10-15 vuotta sinkkuudesta nauttimiseen.

Kun seksiä saa hyvin helposti, niin oikeasti miettii mihin sitä parisuhdetta tarvitsee.

Parisuhteen ja naisen puutteesta valittaa ne miehet, jotka eivät saa seksiä tai edes parisuhdetta. Ne miehet joilla on valinnanvaraa nauttivat täysillä sinkkuudesta ja alkavat seurustelemaan vasta kun tämä vaihe on saatua kunnolla koettua. Siihen asti tarjolla naisille on tarjolla vain seksiä.

Osa kyllä. Mutta onhan se 30-40 v iässä pariutuminenkin pariutumista. Edellä väitettiin, että jos miehet saisi helposti irtoseksiä ei kukaan enää pariutuisi. Sitäpaitsi eikös tämän palstan vakioteesejä ole, että naisetkin haluaa asettua aloilleen vasta 30+ kun on juoksut juostu?

Toiseksi, ei se 10-15 v irtosuhteilukaan kaikkiin päde. Olen sattuneesta syystä ollut aika paljon tekemisissä kovapalkkaisten, statusammattiin koulutettujen miesten kanssa, ja aika moni näistä on hakeutunut jo opiskelujen alkumetreillä pitkäaikaiseen parisuhteeseen. Näppituntumalla niin päin, että juuri ne kaikkein komeimmat, hauskimmat ja tavoitelluimmat. Tietty ne naisetkin on sitten huippuluokkaa.

Turvallinen kiintymyssuhdemalli -> vakaa tyydyttävä parisuhde ja elämässä muutenkin asiat yleensä mallillaan. 

Vierailija
1356/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksisissa seksin lisätarpeet hoidetaan sivusuhteilla. Oman kokemuksen perusteella yli puolella johtajatason tehtävissä olevilla miehillä on ollut muita naisia.

Vierailija
1357/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuon kanssa, joka puhuu siitä miten on tullut katsottua miten äidit palvelevat isiä. Itsellä ihan sama juttu. Äiti aina jousti kaikessa, ei saanut itselleen ostaa mitään, oli jotenkin alempiarvoinen. Pyrki myös minulle opettamaan tälläisen asenteen, koska aina veljeäni palvottiin ja minun piti aina kaikessa joustaa ja tyytyä.

Minä en tuollaiseen suhteeseen halua, saatikka hankkia lapsia ja sitten opettaa tyttölapsille, että he ovat jotenkin vähempiarvoisia koska ovat tyttöjä. 

Meillä taas oli niin, että isä oli täysin äidin tossun alla ja arvosteltavana, haukuttavana. Isäni oli alkoholisti ja epäilen, että osittain äitini käytös ajoi isän alkoholismiin. No sen opin lapsuudenkodista, että minä en samanlaiseen parisuhteeseen lähde. Ja tuollaisia naisen kontrolloimia parisuhteita näkee ihan yhtä paljon kuin päinvastaisiakin.

Siis nainen kaatoi väkisin viinaa miehen kurkusta alas? No onpa ollut rankkaa.

Oikeasti se isäsi itse valitsi viinan, ja luultavasti äitisi paha olo on siitä seuraus. Toki olisi pitänyt molempien tajuta erota, ei alkoholistin kanssa kannata kenenkään jatkaa. Ja lapsestakin on tullut tuollainen.

Eipä kaatanut ei, enkä missään tainnut noin väittääkään. Onko sana "osittain" tuttu professorille? 

Ja kyllähän joku av-mamma varmasti tietää paremmin asiat mitä olen itse lapsena todistanut.

Mitä äitisi on sinulle kertonut heidän parisuhteen vaiheista? Oliko isäsi raitis vielä lasten synnyttyä ja missä vaiheessa heillä ongelmat alkoivat?

Jep. Minua kiinnostaa, onko tuo tyyppi koskaan miettinyt että mitä jos äitikin olisi vaan ryhtynyt juomaan ja kaikki asiat olisi jääneet hoitamatta? Mulla on tuollaisesta kokemusta, ei ne jatkuvat häädöt ja sähköjen katkaisutkaan niin hääviä olleet. Kotona oli aina viinaa, mutta yleensä ei koskaan ruokaa, hyvä jos jotakin leipää. En ihmettele jos nainen on ollut vihainen ja katkera, kun toinen vaan juo. Ja sairasta syyttää häntä, vaikka juoppo on usein taitava olemaan leppoisa (miksi ei olisi, jatkuvassa huppelissa ei maksamattomat laskut paljon paina).

En ole tää jolle kirjoitit, mutta mietin vain että on vaikea sanoa näin vähän asiasta tietävänä, että mikä tilanne on todellisuudessa ollut ja mistä asiat ovat johtuneet. Voihan se myös olla, että vaimo on ollut niin kamala, haukkunut ja ivannut ja latistanut, että mies on ajautunut juomaan.

Pakko nyt ihmetellä oikeasti, että eivätkö täällä ihmiset ole lukeneet ja kuulleet ja nähneet sen verran, että on myös narsistisia tai muista syistä hyvin hankalia, ilkeitä naisia, jotka voivat kyllä saada miehen elämän alamäkeen? Mitä jos tilanne olisi toisin päin - mies kohtelisi naista todella huonosti ja nainen joisi suruunsa. Täällä varmaan ihmeteltäisiin, että miksi nainen ei lähde suhteesta, mutta hän saisi varmasti myös sympatiaa osakseen.

Ja, olen tosiaan yksi äiti-säälijä, mutta en siitä huolimatta ajattele, että naisessa ei voisi joskus olla se suurin vika

Mutta en tiedä tuosta tapauksesta tietenkään tarkemmin, mutta ei ole mahdotonta, että tilanne voisi olla noinkin.

Minulla on eräs tosi feministi-ystävä, joka on paljon läheisempi isänsä kuin äitinsä kanssa. Heidän perheessään äiti oli julma, pelottava despootti, jonka pillin mukaan kaikki kotona tanssivat. Isä painettiin maan rakoon, häntä halveksittiin mm. alemman tason koulutuksen ja "epämiehekkyyden" (ilmeisesti vähän sellainen runoilijatyyppi) takia, ja isä olikin muuttunut araksi hiljaiseksi myötäilijäksi, jolla ei ollut oikein enää omaa tahtoa missään

Monet ihmiset myös hakeutuvat vapaaehtoisesti mitä kieroutuneimpiin suhteisiin ja monesti taustalla on se lapsuudenperheen antama malli. Tuttu kuvio tuntuu turvalliseslta vaikka se olisi vahingollista.

Miehillä kyllä selityksiä löytyy alkoholismilleen. Tuossakin tapauksessa todennäköisesti on alko maistunut ennenkuin on edes tavannut vaimoaan. Seurustelun aikana on tyyrännyt itseään ,että saa muijan satimeen ja sitten kun on vielä muksukin saatu niin juominen on lähtenyt käsistä. Juoppo löytää aina syyn juomiseen muista kuin itsesstään ja riippuvuudesta paranemisen ensimmäinen askel onkin se että ymmärtää itse olevansa vastuussa juomisestaan. Silloin sitä juomisesta voikin oppia luopumaan.

Huvittava ja samalla vähän surrealistista lukea tuntemattomien ihmisten analyysejä mun lapsuudenperheestä, mutta kyllä te varmaan oikeassa olette. Itsepä avasin ketsuppipullon esittämällä OMIIN KOKEMUKSIINI perustuvan näkemyksen asioista, joita olen seurannut koko ikäni. Tämä vain todistaa että mitään niin omahyväistä ei tässä maailmassa ole kuin nainen, joka vähän TIETÄÄ :D. 

Minä, nuori nainen, yritin ymmärtää sinua. Eipä olisi kannattanut, kiitos vain ivasta sukupuoltani kohtaan. Hyvää jatkoa.

Inceliä on turha yrittää ymmärtää. Siihen on AINA hyvä syy, miksi joku jää tahtomattaan yksin. Yleensä ongelmia on monia, kun taas neurotyypilliset joilta onnistuu normaali elämä (opinnot, työt) kyllä pariutuvat. Näin se vaan menee.

Tartun tähän sen verran, että normaalista elämästä selviytyminen ei kyllä vielä riitä pariutumiseen. Suomi on pullollaan työssäkäyviä, jopa menestyneitä sinkkuja. Itsekin olen koulutettu ja hyväpalkkainen, minulla on harrastuksia ja pitkiä läheisiä ystävyyssuhteita. Mutta rakkausasiat ei vaan onnistu, siinä yhdessä asiassa on vaan pää aivan solmussa ja kaikki mihin tartun muuttuu p*skaksi.

No, en kyllä tiedä voinko määritellä itseäni täysin neurotyypilliseksi. Mutta sen verran tyypillinen, ettei se ole häirinnyt elämää millään muulla alueella kuin rakkaudessa.

Vierailija
1358/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksisissa seksin lisätarpeet hoidetaan sivusuhteilla. Oman kokemuksen perusteella yli puolella johtajatason tehtävissä olevilla miehillä on ollut muita naisia.

No, eikös se uskottomuuden esiintyminen ole tutkimusten mukaan 30-50% ihan normaaliväestössäkin, että "yli puolet" ei vielä kuulosta hirveän suurelta siihen verrattuna.

Ja pariutumista se uskotonkin pariutuminen on. Edelleen, tuolla väitettiin ettei kukaan pariutuisi jos miehet saisi irtoseksiä.

Vierailija
1359/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisiä on liikaa. Synnyttäminen pitää lopettaa että maapallo selviää. Tosin tämä nyt koskee enemmän kehitysmaita.

Vierailija
1360/2819 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään saa enää lähestyä, saa vielä syytteen...