Ruoan ja kaiken muum kustannukset nousseet niin, että enää minulla ei ole varaa ostaa talvitakkia...Tämä perustoimeentulotuki on täysin riittämätön
Ennenkin oli jo tiukkaa, mutta nyt ei rahat meinaa riittää edes ruokaan. Osan haen leipäjonoista.
Sitten kun tulee mikä tahansa "isompi" hankinta niin rahaa ei yksinkertaisesti ole.
Minun pitää nyt kulkea kylmässä kevyt syystakki päällä...
Milloin perustoimeeentulotukeen tulee tuntuva korotus? Heikoimmassa asemassa olevia pitää auttaa!
530e ei vain riitä, vähontään 700e tarvitaan
Kommentit (225)
Mulla on monta talvitakkia, kirppareilta ostettuja. Voin antaa ilmaiseksi, jos tietäisin minne voin toimittaa, riippuu tietysti vähän missä päin asut.
Aina te vastaatte tälle trollille! 😄 Useamman kerran viikossa tekee aloituksen kuinka tt-tuki ei enää riitä milloin mihinkin.
Vein muutama vuosi sitten lähikirppikselle yhden talvitakkini. Takki oli mielestäni tosi nätti, sellainen vaalea beige takki, jossa oli mm. hyvät taskut, laadukas vetoketju, sopivan korkea kaulus ja irroitettava hyvän mallinen huppu. Siihen tuli hihaan pieni tahra, joka ei lähtenyt millään, mutta tahra ei ollut todellakaan iso ja ei sitä edes huomannut, jos ei osannut katsoa.
Takki oli kaunis, mutta se ei ollut minun takkini sittenkään. Väri ei ollut kasvoihini sopiva ollenkaan ja vaikka käytin sen kanssa jotain huivia, niin jotenkin se väri ärsytti minua, joten vein sen aikani mietittyä kirppukselle ja toivoin, että joku saisi siitä kauniin takin itselleen. Muuta viikko sen jälkeen olin apteekissa ja aloin katsomaan kuinka edellä olevalla rouvalla oli kaunis takki päällään. Takki oli täsmälleen saman näköinen ja haa, sen hihassa oli se pieni tahra! Takki sopi käyttäjälleen kuin nyrkki silmään ja rouva oli takkiinsa ilmeisesti tyytyväinen, kulki selkä suorassa ja hyvän tuulisen näköisenä. Ihana juttu, että takki ja rouva löysivät toisensa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nyt kykene sinne kirpparille kävelemään, niin toristakin voi etsiä omalla paikkakunnalla myytäviä takkeja niin ei tule postikuluja. Itse olen yhden kivan välikausitakin saanut sieltä ilmaiseksikin, viime vuonna ostin talvikengät 5e.
Ei joka paikassa ole kirppareita, itsellä lähimpään 100km. Torissa ei ole mitään.
Torissa ei ole mitään? Sivukaupalla talvitakkeja. Jos omalla paikkakunnallasi ei ole, niin postitettunakin saa varmasti alle 20e jonkun takin sieltä.
Miksi sinä ap et ole hakenut töitä? Työnteolla sun pitäis ites elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostin kirpparilta kauniin talvitakin, hinta kolme euroa. On ihan käyttämättömän näköinen.
Kannattaa kierrellä kirppiksiä.Millä sinne pääsee? Ei ole autoa ja bussilippu kallis
Kävelemällä. Btw minne se sun viimevuotinen talvitakkisi hävisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nyt kykene sinne kirpparille kävelemään, niin toristakin voi etsiä omalla paikkakunnalla myytäviä takkeja niin ei tule postikuluja. Itse olen yhden kivan välikausitakin saanut sieltä ilmaiseksikin, viime vuonna ostin talvikengät 5e.
Ei joka paikassa ole kirppareita, itsellä lähimpään 100km. Torissa ei ole mitään.
Torissa ei ole mitään? Sivukaupalla talvitakkeja. Jos omalla paikkakunnallasi ei ole, niin postitettunakin saa varmasti alle 20e jonkun takin sieltä.
Vilkaisin nopeasti, että 388 talvitakkia löytyy. Hintoja en katsonut, mutta kyllä kai niistä joku voisi olla ihan ok.
Minulla olisi muutama takki ylimääräisenä, mutta eipä taida kelvata.
Itse olen työssäkäyvä ja keskituloinen, ja ostan kaikki vaatteeni kirpparilta. Vaatteeni eivät todellakaan ole mitään haisevia rytkyjä, vaan parempaa laatua mitä uutena nykykaupoista saa. Toki siellä pitää kierrellä usein, jotta tekee niitä hyviä löytöjä. Se kolmen euron loistotakki saattaa tulla vastaan elokuussa.
Toki tänäkin päivänä löydät varmasti ihan kelpo takin 5-20€:lla, jos käyt katsomassa useamman paikan.
Käytä vanhaa talvitakkia. Itse aion kulkea tuolla varmaan 4 vuotta vanhalla takillani tämänkin talven. Ei todellakaan mikään kaunis ole, mutta lämmin ja hyvä huppu. Rahaa olisi ostaa uusi, mutta miksi? Vanha kelpaa.
Pitääkö kaiken aina uutta olla?
Mulla on ainakin neljä ylimääräistä talvitakkia, tuskin sulle kelpaisi, joten vien uffin laatikkoon.
Minkä kokoinen olet? Mulla on koko 36 oleva pitkä Ajattaren villakangastakki lähes käyttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Aina te vastaatte tälle trollille! 😄 Useamman kerran viikossa tekee aloituksen kuinka tt-tuki ei enää riitä milloin mihinkin.
Jep. Saman huomannut 😁. Ja aina vaatimassa korotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi herranjumala. Jos itse olet asuinpaikkasi noin valinnut, turha valittaa. Omassa rauhassa ja tilassa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Mihin olet laittanut viime vuotiset takkisi?
Jos alueella ei ole kirppareita, niin luultavasti ihmisillä on paljon turhia vaatteita kaapeissaan. Järjestä kylille oma kirpparitapahtuma!
En tiedä onko provo vai ei, mutta olen kyllä miettinyt, että miten sillä perustoimeentulotuella tulee enää toimeen. Kun eikö se ole ollut saman kokoinen nyt jo vuosia? Vaikka hinnat nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on riittämätön. Suomi on saanut asiasta useita huomautuksia ja käskyn hoitaa asian kuntoon.
Omista ei vaan piitata.
Muissa maissa ei ole suhteessa yhtä paljon toimeentulotueslls olevia. Enkä ollenkaan usko, etteivätkö muutkin maat olisi saaneet huomautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi herranjumala. Jos itse olet asuinpaikkasi noin valinnut, turha valittaa. Omassa rauhassa ja tilassa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Mihin olet laittanut viime vuotiset takkisi?
Jos alueella ei ole kirppareita, niin luultavasti ihmisillä on paljon turhia vaatteita kaapeissaan. Järjestä kylille oma kirpparitapahtuma!
No mun vikako se on ettei täällä ole kirppareita? Ihan iso kunta kuitenkin.
Kyllä mulla on nyt takki, viime ja edelliset talvet kuljin vanhassa takissa joka oli jo kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Just ostin kirpparilta kauniin talvitakin, hinta kolme euroa. On ihan käyttämättömän näköinen.
Kannattaa kierrellä kirppiksiä.
Meidän kunnassa kaksi kirppistä, toisessa haisee järjetön home (eli vaatteet haisee myös) ja toinen keskittynyt huonekaluihin. Kylläpä sitä joutuu kauppaan suuntaamaan.
Vähänkäytetty, sellpy ja muut nettikirpparit.