Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi valitetaan siitä, että lukiossa olisi muka rankkaa nykyäänb

Vierailija
20.11.2022 |

Lapseni aloitti lukion nyt syksyllä, enkä ole havainnut mitään eroa peruskouluun

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti peruskoulun suorittanut ei pärjää lukiossa, just oli tänään juttua, kun täyttävät 18 v niin lopettavat lukion koska eivät pärjää. Suurin osa ok mutta osa ei pärjää. 

Vierailija
62/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa vanhemmista tahtoo lapsistaan "menestyjiä" On hienoa, kun he opiskelevat "eliittilukioissa" ja harrastavat suomenmestaruus-tasolla. Väsyneet lapsipolot.

Urheilulukiossa on SM tason urheilijoita Märsky, siellä ilmaveivikin kävi lukion ja matikassa kuulemma L. 

Ei mun lapseni harrastanut mitään urheilua  ja kävi yli 9 lukion Hki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat kertovat että englanti on vaativampaa ( luonnollisesti) ja matematiikka ja ruotsi helpompia kuin 80 luvulla , jolloin ainakin meidän lukiossa laskettiin integraaleja lyhyellä matematiikalla

Vierailija
64/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä itsekin. Ihan turhaa itkua joka päivässä. Jos lukio on rankkaa niin miten sellaiset ihmiset selviävät korkeakoulusta tai työelämästä

Rankkuus on lukiokohtaista. Esim. IB-lukio ajatellaan siinäkin mielessä hyväksi väyläksi yliopistoon, että yliopistossa opiskelu on kevyempää.

Vierailija
65/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykylukio on paljon rankempaa kuin ennen. Pitää heti tietää mitä aikoo kirjoittaa ja niiden perusteella valita kurssit heti ensimmäisen vuoden ensimmäisessä jaksossa

Höpö höpö. Vaatimustaso laskee vuosi vuodelta. Yo-kokeet ovat ihan älyttömän helppoja sen perusteella mitä olen katsellut nettiversioita

Vihaan tuota höpöhöpöä jota täällä aina heitellään.

Noin muuten ehkä olen taipuvainen uskomaan tuohon, koska suomalaisten lasten osaamistaso on ollut aika huimassa laskussa. Silloin joutunee rimaakin laskemaan.

Vierailija
66/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pitkä matikka ja fysiikka? Eliittilukio vai rupulukio?

Lähes kaikki käy pitkät matikat ja fysiikat nykyään.

Vierailija
67/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä itsekin. Ihan turhaa itkua joka päivässä. Jos lukio on rankkaa niin miten sellaiset ihmiset selviävät korkeakoulusta tai työelämästä

Lukio on tavallaan vaativampi kuin yliopisto tai AMK. Korkeakoulussa saa parhaillaan keskittyä itseä kiinnostaviin ja helppoihin asioihin. Lukiossa pitää osata kaikenlaista laidasta laitaan. 

No eipä niissä itseä kiinnostavissakaan aiheissa kaikki todellakaan ole mitenkään helppoa. Tässä koetan juuri kirjoittaa englannin kielioppi-esseetä yliopistoon, ja vaikka kuinka tykkäänkin pääaineestani, on jotkut asiat silti tosi hankalia. Yliopistossa pitää myös hallita hyvin laajoja kokonaisuuksia ja toisaalta monia asioita pitää tuntea myös yksityiskohtaisesti. Moninkertainen määrä lukemista verrattuna lukioon. Mutta onhan se opiskelu todella paljon motivoivampaa ja kiinnostavampaa kun aiheen on itse valinnut, siitä olen samaa mieltä.

Vierailija
68/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, mitä siellä opiskelee ja millä kunnianhimolla.

Vierailija
69/69 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

n e e k e r i n k y r p ä p i k k u l a p s e n s u u s s a