Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet lapselliset! Mihin asti menitte tapaamissopimuksen mukaan?

Vierailija
20.11.2022 |

Mulla on nyt 15- ja 17-vuotiaat lapset, jotka on luonani kolmena päivänä joka toinen viikko. Kun lapset on jo näin isoja, ei tunnu tarkoituksenmukaiselta tavata heitä näin sidotusti. Voisin nähdä heitä muulloinkin, toisaalta joskus on omia työmenoja juuri lapsiviikonloppuina. Haluaisin myös itse sopia suoraan lasteni kanssa, miten nähdään. Exä ei jousta vaan haluaa pitää kiinni sopimuksesta. Milloin te olette luopuneet lastenvalvojalla tehdystä sopimuksesta vai vedättekö sillä siihen asti, kun lapset asuvat kotona?

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aillä ei ole mitään väliä mitä exäsi on mieltä. Sovit suoraan lasten kanssa tapaamisenne.

Eksä voi tehdä samoin, eli lapset voi sitten etsiä jonkun muun paikan kun on sinun vuorosi heitä pitää, ei eksän tehtävä ole paikata sinun vuorojasi. Täytä velvollisuutesi paskakasa.

Mitä vuoroja? Miksi pitäisi etsiä joku muu paikka? Onko apn exä riippuvainen lapsistaan vai onko hänen mahdollista elää vain kun he ovat poissa? En yhtään tajua miksi lapset on sulle joku taistelu.

Miksihän ne isälle on joku kiusa?

Miksi olisi?

No niinpä, riemulla pitää lapsiaan hoitaa kun oma vuoro on. Niin tekee oikea isä.

Se oikea isä saattaa haluta mennä leffaan niitten nuorten kanssa sen lisäksi äiti-viikolla ja sekö ei sulle sovi?

Missä on sanottu niin, nyt on kyse siitä, mettä isä haluaa muuttaa sopimusta. Mene muualle jankkaamaan kun et häviötäsi kestä.

Ohis

Aloituksessa ei puhuttu mitään sopimuksen muuttamisesta vaan joustosta, siitä että nuoria voisi tavata muutoinkin kuin sovittuna aikana.

Valehtelet.

Vierailija
82/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aillä ei ole mitään väliä mitä exäsi on mieltä. Sovit suoraan lasten kanssa tapaamisenne.

Eksä voi tehdä samoin, eli lapset voi sitten etsiä jonkun muun paikan kun on sinun vuorosi heitä pitää, ei eksän tehtävä ole paikata sinun vuorojasi. Täytä velvollisuutesi paskakasa.

Mitä vuoroja? Miksi pitäisi etsiä joku muu paikka? Onko apn exä riippuvainen lapsistaan vai onko hänen mahdollista elää vain kun he ovat poissa? En yhtään tajua miksi lapset on sulle joku taistelu.

Miksi olisi?

No niinpä, riemulla pitää lapsiaan hoitaa kun oma vuoro on. Niin tekee oikea isä.

Se oikea isä saattaa haluta mennä leffaan niitten nuorten kanssa sen lisäksi äiti-viikolla ja sekö ei sulle sovi?

On vähän eri asia se jos isä haluaa tehdä jotain ylimääräistä lastensa kanssa, kuin että ei otakaan sovitusti silloin kun oli tarkoitus. Mikäli tapaamiset eivät mun menoihini vaikuta mitenkään, ei niistä ole haittaa mutten halua että jään jotenkin sen armoille mitä exä tai exä ja lapset keskenään sopivat.  Kyllä mä olen tässä asiassa ihan sopimusosapuoli, enkä henkilö jolle kerrotaan mitä on päätetty.

Luuletko ettei sulle kerrottaisi mitä on sovittu? Jos lapsesi eivät osaa sulle kertoa mitä ovat sopineet, ollaan aika heikoilla.

Mitä helvettiä sinä jankkaat vähä-älyinen. Kyllä meillä ainakin teinit kysyy meiltä pääsevätkö elokuviin, eivät päätä yksin asioista. Samataatusti erotapauksissa. Isä ei äidiltä kyselemättä sovi mitään, sama äidin suhteen, voisihan äitikin vaan sanoa, että nyt haluan niin ja näin kun on niin ja näin.

Sä et ole koskaan tavannut nuorta ihmistä selvästi.

Juu en, mitä nyt nuo omat, ja sisarusten, ja oppilaat jne. Jne. Jne.

No et ole. Jos pakotat teinisi suunnittelemaan leffansa viikoiksi eteenpäin ja sen mukaan millon se sulle sopii, olet kyllä aika tollo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten teistä, jotka vaahtoatte että teinit päättää itse, menee sitten jos vaikka nyt äiti lähtee viikon matkalle lapsivapaana viikkona, ja lapset päättävätkin etteivät mene isälleen? Ihan ok vai?

Silloin jos on sovittu että nuoret sopivat itse, ei ole mitään lapsivapaata vkoa. Silloin heille kerrotaan, että mulla on menoa tollon, sopikaa isänne kanssa se viikko jne.

En kyllä tajua miten joku voi pitää vko-vko systeemiä teinien kanssa parempana kuin joustavaa systeemiä.

Minä en tajua sinua ja sinä minua, eikä tarvitsekaan. Mutta kun minä haluan, että sopimus pitää niin se pitää.

Senkus vaan, saan ihmetellä. En ole koskaan pitänyt itsekkäistä ihmisistä, onneksi heitä ei lähipiirissä olekaan.

Et sitten pidä itsestäsi, mutta ok.

Vierailija
84/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten teistä, jotka vaahtoatte että teinit päättää itse, menee sitten jos vaikka nyt äiti lähtee viikon matkalle lapsivapaana viikkona, ja lapset päättävätkin etteivät mene isälleen? Ihan ok vai?

Silloin jos on sovittu että nuoret sopivat itse, ei ole mitään lapsivapaata vkoa. Silloin heille kerrotaan, että mulla on menoa tollon, sopikaa isänne kanssa se viikko jne.

En kyllä tajua miten joku voi pitää vko-vko systeemiä teinien kanssa parempana kuin joustavaa systeemiä.

Siksi, koska joidenkin ihmisten kanssa se jousto on täysin yksipuolista ja ainoastaan hänen tarpeisiinsa. Muuta joustoa ei tapahdu. Viesteihin ei edes vastata, jos kysyn jotakin. 

Joten en todellakaan aio luopua viikko-viikko-kuviosta koska sen mukana menisi vähäinenkin itsemääräämisoikeus. Antaisikon muka exän ja lasten päättää kaikesta mun vapaa-ajastani? Koska olen tällä paikkakunnalla ilman tukiverkostoa, niin työmatka yön yli on saatava osumaan lapsivapaalle viikolle tai sitten en voi lähteä. Mun kannalta elämä olis täys helvetti jos exä voisi lasten kanssa keskenään "sopia" lasten menot eikä mulla olis mitään tietoa etukäteen miten asiat menevät.

Vierailija
85/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se sopimuksessa lukee.

Vierailija
86/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi?

Missä on sanottu niin, nyt on kyse siitä, mettä isä haluaa muuttaa sopimusta. Mene muualle jankkaamaan kun et häviötäsi kestä.

Ohis

Aloituksessa ei puhuttu mitään sopimuksen muuttamisesta vaan joustosta, siitä että nuoria voisi tavata muutoinkin kuin sovittuna aikana.

Valehtelet.

Kun lapset on jo näin isoja, ei tunnu tarkoituksenmukaiselta tavata heitä näin sidotusti. Voisin nähdä heitä muulloinkin, toisaalta joskus on omia työmenoja juuri lapsiviikonloppuina. Haluaisin myös itse sopia suoraan lasteni kanssa, miten nähdään.

Vierailija
87/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi?

On vähän eri asia se jos isä haluaa tehdä jotain ylimääräistä lastensa kanssa, kuin että ei otakaan sovitusti silloin kun oli tarkoitus. Mikäli tapaamiset eivät mun menoihini vaikuta mitenkään, ei niistä ole haittaa mutten halua että jään jotenkin sen armoille mitä exä tai exä ja lapset keskenään sopivat.  Kyllä mä olen tässä asiassa ihan sopimusosapuoli, enkä henkilö jolle kerrotaan mitä on päätetty.

Luuletko ettei sulle kerrottaisi mitä on sovittu? Jos lapsesi eivät osaa sulle kertoa mitä ovat sopineet, ollaan aika heikoilla.

Mitä helvettiä sinä jankkaat vähä-älyinen. Kyllä meillä ainakin teinit kysyy meiltä pääsevätkö elokuviin, eivät päätä yksin asioista. Samataatusti erotapauksissa. Isä ei äidiltä kyselemättä sovi mitään, sama äidin suhteen, voisihan äitikin vaan sanoa, että nyt haluan niin ja näin kun on niin ja näin.

Sä et ole koskaan tavannut nuorta ihmistä selvästi.

Juu en, mitä nyt nuo omat, ja sisarusten, ja oppilaat jne. Jne. Jne.

No et ole. Jos pakotat teinisi suunnittelemaan leffansa viikoiksi eteenpäin ja sen mukaan millon se sulle sopii, olet kyllä aika tollo.

Teinit saa suunnitella elokuvansa miten tahtoo, mutta elokuviin lähdetään isän luota isäviikolla ja mun luota äitiviikolla. Vaikkasesinua tolløa kuinka kiukuttaa.

😂

Vierailija
88/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska joidenkin ihmisten kanssa se jousto on täysin yksipuolista ja ainoastaan hänen tarpeisiinsa. Muuta joustoa ei tapahdu. Viesteihin ei edes vastata, jos kysyn jotakin. 

Joten en todellakaan aio luopua viikko-viikko-kuviosta koska sen mukana menisi vähäinenkin itsemääräämisoikeus. Antaisikon muka exän ja lasten päättää kaikesta mun vapaa-ajastani? Koska olen tällä paikkakunnalla ilman tukiverkostoa, niin työmatka yön yli on saatava osumaan lapsivapaalle viikolle tai sitten en voi lähteä. Mun kannalta elämä olis täys helvetti jos exä voisi lasten kanssa keskenään "sopia" lasten menot eikä mulla olis mitään tietoa etukäteen miten asiat menevät.

Sun vapaa-ajasta? Ei kun omastaan. Tottakai he sulle kertovat missä ovat, milloin ja kenen kanssa. Et sä teinejä kaappiin voi lukita ydinperheessäkään. Miten sä voit yleensäkään elää teinin kanssa?

Vierailija
89/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään tapaamissopimuksia vaan sovittiin olemiset ja menemiset. Aikanaan ne vakiintui muutenkin ja elämän löytyi rytmi, joustettiin toki aina tarpeen mukaan.

Lasten etu on aina ollut tärkeintä molemmille, eikä meillä ole koskaan ollut riitaa tapaamisista tai asumisesta. Lasten toiveet ja näkemykset on tärkeitä myös ja mennään aikalailla niiden mukaan varsinkin nyt kun vanhin lapsi on koululainen.

Koskaan ei tulisi mieleenkään pakottaa lapsia tapaamisiin mihin he ei halua, varsinkaan sitten joskus teineinä. Johan sen ikäisellä on omaakin elämää. Tapaamiset on nimenomaa lapsen oikeus, ei vanhemman oikeus ja lapsen velvollisuus.

Vierailija
90/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sit sä ilmoitat lapsille, että ton yön olette isällänne. Miten kädetöntä porukkaa täällä oikein on?

Vierailija
91/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä on juuri tuollainen lapsen kautta viestittelijä ja voin sanoa, että se toimii erittäin huonosti. Teini-ikäinen ei välttämättä muista sanoa asiasta etukäteen tai sitten näitä ilmoituksia toimitetaan tarkoituksella viime tipassa, niin että olen useasti joutunut perumaan tämän takia omia menojani.

Meillä on viikko-viikko systeemi ja suunnittelen menoni sen mukaan, mutta tottakai joustan tarvittaessa, mutta haluaisin tiedon etukäteen, enkä kahden tunnin tai parin päivän varoitusajalla lapsen välityksellä. Lisäksi on mielestäni kohtuutonta lasta kohtaan, että hänen pitää toimia toisen vanhempansa viestin välittäjänä, kun tämä ei kykene siihen itse. Mielestäni vanhempien pitää siis hoitaa tapaamisasiat ainakin niin kauan, kun lapsi ei voi viettää öitä yksin kotona.

Vierailija
92/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nuo vaan tuppaa menemään niin, että jos isällä on työmatka, niin hän voi kysyä, voisko lapset tulla sittenkin jonain toisena aikana. Äiti joustaa. Mutta jos äidillä on työmatka, niin harvoin se niin päin onnistuu, että isä ottaisi lapset äidin työmatkan ajaksi. Toisaalta aika rankkaahan se olisi lapsille, jos heitä heiteltäisi toiseen osoitteeseen aikuisten työmatkojen takia. 

Sen takia me ollaan pidetty kiinni sopimuksesta. On ollut työmatkoja, ja mummo on tullut meille siksi ajaksi asumaan. Vaikka ei teinejä varsinaisesti tarvi hoitaa, niin kyllä kotona pitää olla joku luotettava aikuinen. 

Vierailija
93/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettiin aika tiukasti sopparista kiinni loppuun saakka. Se auttaa kuitenkin suunnittelemaan omia menoja, kun tietää milloin lapset ovat paikalla ja milloin eivät. Esim itse aloin seurustella kun nuorempi oli 14 ja vanhempi 17 ja halusin rauhassa tavata miestä ilman että tätä aktiivisesti tuputettiin lasten elämään. (Toki lapset tiesivät miehestä ja olivat tämän tavanneet ja näin, mutta kunnolla vietettiin aikaa vain "lapsivapailla")

Eikä siis mitenkään niin, että ei olisi voitu exän ja lasten kanssa sopia joustosta, mutta pääpiirteittäin. Ja kaikille oli ihan okei näin, tuo se lapsillekin ennakoitavuutta. Me asuimme sen verran lähekkäin, että arjessa ei ollut ongelma kulkea kouluun/kavereille/harrastuksiin tms kummastakaan paikasta.

Vierailija
94/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun vapaa-ajasta? Ei kun omastaan. Tottakai he sulle kertovat missä ovat, milloin ja kenen kanssa. Et sä teinejä kaappiin voi lukita ydinperheessäkään. Miten sä voit yleensäkään elää teinin kanssa?

En ole tuo jolle vastaat, mutta kiitos hyvin minä voin, minä vaadin, ettäsopimus pitää. Niin yksinkertaista se on. Jakyllä, minulla on oma aikani kuten eksälläkin on, hän Sa A minun puolestani tehdä ajallaan mitä haluaa (kunhan ei pärstäänsä minulle näytä) ja minä teen omallani mitä halua ja teen sen eksälle kertomatta ja sehän eksää vituttaa oikein huolella. 😁

Ja sinua.

Vierailija
95/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoiset ukot kuin ap pitäisi kuohita. Ei minulla muuta.

Olen nainen.

Ap

Vierailija
96/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pidettiin aika tiukasti sopparista kiinni loppuun saakka. Se auttaa kuitenkin suunnittelemaan omia menoja, kun tietää milloin lapset ovat paikalla ja milloin eivät. Esim itse aloin seurustella kun nuorempi oli 14 ja vanhempi 17 ja halusin rauhassa tavata miestä ilman että tätä aktiivisesti tuputettiin lasten elämään. (Toki lapset tiesivät miehestä ja olivat tämän tavanneet ja näin, mutta kunnolla vietettiin aikaa vain "lapsivapailla")

Eikä siis mitenkään niin, että ei olisi voitu exän ja lasten kanssa sopia joustosta, mutta pääpiirteittäin. Ja kaikille oli ihan okei näin, tuo se lapsillekin ennakoitavuutta. Me asuimme sen verran lähekkäin, että arjessa ei ollut ongelma kulkea kouluun/kavereille/harrastuksiin tms kummastakaan paikasta.

🤮 Lapset iskälle kun äitillä on parempaa seuraa.

Vierailija
97/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä on juuri tuollainen lapsen kautta viestittelijä ja voin sanoa, että se toimii erittäin huonosti. Teini-ikäinen ei välttämättä muista sanoa asiasta etukäteen tai sitten näitä ilmoituksia toimitetaan tarkoituksella viime tipassa, niin että olen useasti joutunut perumaan tämän takia omia menojani.

Meillä on viikko-viikko systeemi ja suunnittelen menoni sen mukaan, mutta tottakai joustan tarvittaessa, mutta haluaisin tiedon etukäteen, enkä kahden tunnin tai parin päivän varoitusajalla lapsen välityksellä. Lisäksi on mielestäni kohtuutonta lasta kohtaan, että hänen pitää toimia toisen vanhempansa viestin välittäjänä, kun tämä ei kykene siihen itse. Mielestäni vanhempien pitää siis hoitaa tapaamisasiat ainakin niin kauan, kun lapsi ei voi viettää öitä yksin kotona.

Juuri näin. On lapsia kohtaa väärin,jos vanhempi ei kanna vastuutaan.

Vierailija
98/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sit sä ilmoitat lapsille, että ton yön olette isällänne. Miten kädetöntä porukkaa täällä oikein on?

Entä jos se ei sovi isälle, että lapset ovat "ton yön" isällään? Entä jos äidin  työmatka kestää viikon? Miten hölmöä porukkaa täällä oikein on?

Vierailija
99/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤮 Lapset iskälle kun äitillä on parempaa seuraa.

Ei tässä on niin, että lapset äidille kun isillä on muutamenoa. 🤮🤮🤮🤮🤮

Mutta miksi sillä äidillä e saa olla muuta menoa. Kyllä minä olen iloinen, että ex-vaimolla on uusi, vaikkaminulle ei olekaan.

Vierailija
100/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut mitään tapaamissopimuksia vaan sovittiin olemiset ja menemiset. Aikanaan ne vakiintui muutenkin ja elämän löytyi rytmi, joustettiin toki aina tarpeen mukaan.

Lasten etu on aina ollut tärkeintä molemmille, eikä meillä ole koskaan ollut riitaa tapaamisista tai asumisesta. Lasten toiveet ja näkemykset on tärkeitä myös ja mennään aikalailla niiden mukaan varsinkin nyt kun vanhin lapsi on koululainen.

Koskaan ei tulisi mieleenkään pakottaa lapsia tapaamisiin mihin he ei halua, varsinkaan sitten joskus teineinä. Johan sen ikäisellä on omaakin elämää. Tapaamiset on nimenomaa lapsen oikeus, ei vanhemman oikeus ja lapsen velvollisuus.

Niin on, siksipä tässäkin tapauksessa isän pitäisi huolehtia lapsen oikeudesta isään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan